Gå til innhold

– Simuleringen i nye SimCity ble for omfattende (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

Har ikke spilt dette selv ennå, men er det noe i all masingen om for små byer? Sånn jeg har forstått det kan vi ha opptil 16 byer på en gang? Så selv om hver by ikke er i største laget må man se på den som 1/16 av den komplette byen?

 

Man har lært seg å være kritisk og kynisk og dømmende etter så mange dårlige porter, løgner og nedduminger.

 

Vi får se. Håper det blir bra, men ahr mine tvil.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet litt

 

- Flere muligheter enn tidligere hva gjelder utforming. F.eks har man en slags sirkeltegner som man kan bruke til å designe ringveier rundt en by, ble veldig kult faktisk :)

- Veldig begrenset beta, en del tools var ikke mulige å bruke

- Mye fete måter å se hvordan byen din går. Forskjellige muligheter for å sjekke om folk er fornøyde, forurensning etc. Ingen store ark med masse detaljer, alt foregår mens du fortsatt ser på samme by.

- 1 time maks spilletid, begrenset hva jeg har klart å gjøre derfra.

 

Det er vel noen små detaljer jeg har klart å plukke ut. Noen vil si at byene er for små, ja, jeg kan se den. Men til gjengeld så kan man ha flere av de i samme verden, og jeg synes personlig det er en bedre løsning. Dette fordi at store byer kan fort komme ut av kontroll, og detaljstyringen blir så sinnsykt intens. På denne måten har du byer dedikert til en viss trade, og du vet hva du skal fokusere på for å få framgang i de forskjellige. Jeg tror personlig dette er en bedre løsning enn megacity 1.0 som på et punkt bare blir veldig stillestående.

Lenke til kommentar

For min del så har de ikke gått dypt nok. Jeg er skeptisk til størrelsen man har å boltre seg i, selv om jeg skjønner at den er begrenset pga. multiplayer hvor folk skal lage "unike byer med unike ressurser". Men hva med en "sandbox" i singleplayer med skalerbar størrelse hvor man får gjøre hva man vil?

 

Jeg er forsiktig optimist til spillet. Jeg synes bare spillet virker merkelig begrenset mtp. teknologien som er tilgjengelig for dagens utviklere. Jeg sanser en hel haug med DLC-pakker fremover. Så for meg lukter dette som et halvferdig spill legger seg til rette for fremtidige dlc-pakker.

Lenke til kommentar
Nei det stemmer det du sier Lykketrolling. Du kan feks ha en industriby som folket i de andre byene dine jobber i.
Så folk klager over at størrelsen er for liten, når byen de lekte i bare er 1/16 av den totale størrelsen? :huh: Greit nok er ikke alt på samme kart, men hva så?

 

Grunnen til at hvertfall jeg er skuffet når det kommer til størrelsen (no pun intended) er rett og slett at det ikke er realistisk å måtte dele opp "byen" sin på denne måten. Jeg vil lage gigantisk byer med forskjellige distrikter. Ikke flere byer med masse "spesialiseringer".

Det blir vanskelig å lage en metropol når størrelsen på det enkelte kartet ikke er på størrelse med de største norske byene en gang.

Jeg kjøper ikke påstanden om at det er begrensinger hos forbrukerene sine maskiner som hindrer de store byene, og i så tilfelle burde de virkelig ta en lang, hard titt på Glass Box, og gjøre forandringene de mener trengs for å gi spillerne større valgmuligheter.

Det blir sikkert et underholdende spill, for all del, men jeg tror ikke det vil bli like gøy å måtte veksle mellom disse landsbyene og forestille seg at det er en by som å faktisk kunne lage en stor by.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Gratulerer du har en "high end" maskin :) Samma har jeg. Grafikk er ikke alt ;) Nøy deg med det du får, eller lag bedre sjæl!

 

Det handler ikke bare om grafikk. Dersom man skal simulere en haug innbyggere for å gjøre en bysimulator mer interessant så kommer det naturligvis til å koste maskinkraft.

 

Sterkere PC betyr bedre simulering, det er ganske logisk.

 

Forøvrig syns jeg "nøy deg med det du får" er en tåpelig kommentar. Å gi uttrykk for at man ønsker eller forventer visse ting av et spill er bare naturlig, og utviklere som ønsker å selge flest mulig kopier bør naturligvis prøve å innfri de ønskene. Mange spill har potensiale til å bli langt bedre dersom kundene sier ifra istedet for å bare holde kjeft og "ta det de får".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...