Gå til innhold

Fra 1.9 gb til 64kb i koprimerin!!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett den før...

"The product will make you happy"

Onkelen min (Han kan data-ting. Derfor jeg refererer til han hele tida.) sier at teksturene osv. blir generert... Og sånt... Og at alt er basert på enkel matte... "There is no spoon"-prinsippet. Men det er allikevel utfor min forstand at det går ann å lage noe så pent og LITE.

Skrevet

Komprimeringa i naturen er jo ganske vill også da, fx en hel blåhval (eller maur for den saks skyld) blir lagd etter beskrivelsen i et utrolig smått DNA-molekyl.

Uansett er det veldig imponerende at de har klart å skvise den demoen sammen til 64K. Hvis bare spillprodusenter hadde gjort på samme måten...

Skrevet

Det blir feil og si at det er komprimert ned da...det er som å si at men komprimerer 25 til 10 (fordi 5*5=25 og 5+5=10)

Forstår du forskjellen?

 

Men det er utrolig hvor bra det blir det dem presser inn på 64k ...

 

:smile:

Skrevet

Dette var en meget bra intro!

 

Fikk meg til å tenke på en intro som vant på Assembly 95. Drift av Wild Light, var MEGET bra for sin tid. Du finner den på denne linken.

 

http://www.hut.fi/~tsihvo/wl/

 

Finner dessverre ikke ut hvordan jeg kjører den på XP.

 

De klarer å presse så mye inn på 64Kb fordi de programmerer i maskinkode (ASSEMBLER).

Skrevet

Jeg syns demoer med selvpålagte grenser (f.eks. 4k, 64k) egentlig er mere imponerende enn store demoer på mange megabyte. Når datamaskinene er så avanserte som de har blitt ligger jo ikke lenger begrensningen i maskinvaren.

Sjekk forresten 256byte-demo arkivet på http://www.256b.com

Skrevet

Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb.

men den er i virkelig heten 64kb.

jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect.

jeg husker ikke va programet heter i farten

Skrevet

Riktig som noen sa. Det er ikke bilder, men matte.

 

I stedet for å legge inn et bilde av veggen sier du at coord X til Y skal bli en vegg + fargen. Resten generer datamaskinen. Tror jeg da. :smile: er ikke sikker siden jeg aldri har lagd 64k selv.

 

kruger

Skrevet

Quote:


On 2002-02-13 20:42, _Eirik_ skrev:

Han har sikker brukt et prog. til å blåse opp proget. sånn at Windows tror at det er 1.9gb.

men den er i virkelig heten 64kb.

jeg har gjort det med andre ting sånn at jeg skulle komme inn på "kanaler" på direct conect.

jeg husker ikke va programet heter i farten


 

---------------

tøfft :eek:

hvordan?

Skrevet

Dette er verdiløst.... om det ikke finnes en C++/java til bytekode som gjør jobben. Dette handler om å komprimere fra vanlig kode til assembler. Vanligvis brukes 300 - 3000 instruksjoner (hvorav 1 er nyttig, de andre er tom plass) for å gjøre en liten ting.

 

Derfor...

1. Lag et ordentlig programmeringsspråk f.eks simula/java

2. Lag en ordentlig kompilator.... (her kommer greiene inn) f.eks som på demoen... klarer java -> assembler kompilatoren å gjøre samme triksene som i demoen så har vi Max Payne på en floppy...

3. Pruk en OK pc til å pakke opp dette.

 

Troxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...