Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Finans og Økonomistyring II (BI 2013)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Så raskt gjennom arbeidskravet siden jeg ikke fikk sove.

Her ligger fasit.

Fasiten inkluderer ikke svaret på oppgave 3, da jeg ikke husker hvordan jeg finner svaret på dette matematisk, men bare på ark, og jeg gidder ikke sette meg ned å tegne klokken 4 om natta.. hehe :) Er bare å lage isobidragslinje i mulighetsområdet på denne oppgaven, og se hvor den treffer ytterst, er veldig enkelt og går veldig fort når man har fått tegnet opp grafen.. Kan legge ut svaret på denne senere.

 

Viss noen husker hvordan man gjør slike oppgaver matematisk, er jeg veldig interessert i å se utregning! :)

 

Minner igjen om at jeg bare legger ut fasit, itilfelle man skulle glemme av å gjøre arbeidskravet i det hele tatt, eller viss man har stått bom fast i flere dager. Prøver du på oppgaven, ser på fasiten etter 5 minutt med hjerteknoting, lærer du utrolig lite iforhold til å prøve å finne ut oppgaven selv.. Du lærer ikke mye av å se rett på fasiten!

Ikke vær redd for å prøve og feile, til og med Einstein strøyk på mattefaget engang!

 

"You have til fail, in order to succeed"

"I have not failed, I have just found 1000 ways that doesn't work"

 

Fortsatt god helg!

 

Simen

Arbeidskrav 5.xlsx

Endret av Simennzz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips til spørsmål 3 i arbeidskrav 5 er å gjøre oppgave: 8.3 i "Arbeidshefte til økonomistyring 2" av Aage Sending. Side 118 i boka, med fasit side 212-213 bakerst i boka.

Jeg er halvveis i spørsmål 3 i arbeidskrav 5, og denne oppgaven hjalp meg til å forstå. Bare et lite tips om flere står fast. :-)

PS egentlig hele kap 8 i denne arbeidsboka er å anbefale. :-)

Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hvordan man kommer fram til at realisert tid er 2875 i oppgave 1? har sittet og prøvd å finne ut av det i en time

 

er sikkert utrolig enkelt, og jeg vet at jeg har gjort det flere ganger før men har skikkelig hjerneteppe

Endret av gerrard1993
Lenke til kommentar

kan noen fortelle meg hvordan man kommer fram til at realisert tid er 2875 i oppgave 1? har sittet og prøvd å finne ut av det i en time

 

er sikkert utrolig enkelt, og jeg vet at jeg har gjort det flere ganger før men har skikkelig hjerneteppe

 

Hei.

 

Det står i oppgvaen helt neders i en tabell;)

Endret av Adrian Hammond
Lenke til kommentar

Jeg sliter som en gal med oppgave 3 og står bom fast. Er det noen som har klart denne? Kommer halvveis til diagrammet og ligningen så stopper det. Aner ikke hvordan jeg skal trekke linjene i diagrammet.. Sikker på ar det er en enkel oppgave og at det er noe lureri.. Eller at jeg ikke er så smart... ;) Vær så snill: Kan noen hjelpe meg med oppgave 3 og denne hersens produktsammensetningen.. Jeg hadde blitt så glad. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Så raskt gjennom arbeidskravet siden jeg ikke fikk sove.

Her ligger fasit.

Fasiten inkluderer ikke svaret på oppgave 3, da jeg ikke husker hvordan jeg finner svaret på dette matematisk, men bare på ark, og jeg gidder ikke sette meg ned å tegne klokken 4 om natta.. hehe :) Er bare å lage isobidragslinje i mulighetsområdet på denne oppgaven, og se hvor den treffer ytterst, er veldig enkelt og går veldig fort når man har fått tegnet opp grafen.. Kan legge ut svaret på denne senere.

 

Viss noen husker hvordan man gjør slike oppgaver matematisk, er jeg veldig interessert i å se utregning! :)

 

Minner igjen om at jeg bare legger ut fasit, itilfelle man skulle glemme av å gjøre arbeidskravet i det hele tatt, eller viss man har stått bom fast i flere dager. Prøver du på oppgaven, ser på fasiten etter 5 minutt med hjerteknoting, lærer du utrolig lite iforhold til å prøve å finne ut oppgaven selv.. Du lærer ikke mye av å se rett på fasiten!

Ikke vær redd for å prøve og feile, til og med Einstein strøyk på mattefaget engang!

 

"You have til fail, in order to succeed"

"I have not failed, I have just found 1000 ways that doesn't work"

 

Fortsatt god helg!

 

Simen

 

 

Genialt med de excel oppgavene dine. Lærer mere av deg , enn jeg har gjort av læreren i løpet av året

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...