Gå til innhold

Hjerneaktivitet hos Ariel Sharon - Er dette "karma i aktivitet", kanskje?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Meg bekjent er Ariel Sharon i vegetativ tilstand: http://no.wikipedia.org/wiki/Vegetativ_tilstand

 

Nå husker jeg godt da han falt i koma (har fulgt nøye med på konflikten fra Andre intifada brøt ut) og allerede den gang sa de at Sharon kunne være lammet i halv kroppen. Det var umulig å få ham ut av koma da de prøvde, men han reagerte senere ved å bevege hånden da han fikk høre et opptak av barnebarnets stemme. Husker jeg leste en artikkel for flere år siden der legene som behandlet Sharon sa at det var umulig å fastslå hvor stor skade slaget hadde gjort ettersom han ikke hadde våknet igjen. Ikke det at han virker som han er ved god helse. Året før han falt i koma fikk han en kreftsvulst i ansiktet som ble operert bort og helt fra han var barn eller tenåring (husker ikke helt) haltet han på det ene beinet pga. et angrep. Han var dessuten forferdelig tunghørt etter alle krigene med eksplosjoner han hadde deltatt i og etter at han ble behandlet for det første slaget kategoriserte legen han som "ekstremt overvektig". Årsaken til slaget var et hull i hjertet og han skulle legges inn bare noen dager før han fikk det andre slaget og falt i komme for å få lukket dette hullet. Senere har de utført en trakeotomioperasjon på ham og holdt ham kunstig i live mens han ble matet gjennom en sonde. Når han i tillegg er så gammel som han er har jeg svært liten eller ingen tro på at han skal komme seg igjen. Kanskje han våkner opp fra koma, men opp fra sengen er en annen sak. Nå har jeg aldri studert den menneskelige hjernen eller Sharons fysiske form, men det skal ikke mye til for å forstå at han har elendig helse! Den eneste grunnen til at han fortsatt er i live er vel at israelsk lov gjør det umulig å slå av en livsopprettholdende maskin så lenge det er en mulighet for at vedkommende kan våkne igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Tilstanden til Ariel Sharon forverres
Ariel Sharons leger sier at de vitale organene til den tidligere israelske statsministeren er i ferd med å svikte.

 

 

http://t.nyheter.no.msn.com/verden/tilstanden-til-ariel-sharon-forverres

 

Da ser det ut som om Ariel Sharon snart kan gå over i historien. Hadde for så vidt vært interessangt om han våknet for å høre om han har oppfattet noe eller ikke den tiden han ligget i koma, men han er den verste krigsforbryter og folkemorder i nyere historie slik jeg ser det så regner ham ikke som noe tap.

Lenke til kommentar

 

Nei, hvorfor det? Jeg snakker om karma, og det betyr "handling", og det er det det handler om, i hvert fall her i gården

 

Sharon skal visstnok være en av de blodigste innenfor Levanten, derfor jeg harselerer over din kunnskap om Levanten, siden det er åpenbart at du har en smule problemer med store sorte hull i din historiehusk.

Sett gjerne opp en topp 3 liste.

Lenke til kommentar

Satt å leste på den artikkelen, for bare noe minutter siden, og jeg må si at jeg følte medfølelse med hauken .. Han har jaggu fått ligge en stund nå, og jeg tipper at den hjerneaktiviteten som de måler og har målt frem til nå, er karmiske effekter av hans egne handlinger. Men for min del må han gjerne få fred nå ..

 

Hvorfor har du medfølelse med ham? Hjerneslag, hjerneblødning og vegetativ tilstand er ikke noen festlig diagnose, men jeg kan ikke si at jeg føler med en person som Ariel Sharon.

Lenke til kommentar

Kan legge til at de mest religiøse og fantaske israelerne tror Ariel Sharons hjerneslag er en straff fra gud etter at han trakk Israel ut fra Gazastripen og dermed oppgav jødisk land. De hever at Yitzhak Rabin ble skutt som guds straff mens Ariel Sharon falt i koma og venter på at noe skal skje med Shimon Peres.

Lenke til kommentar

Nå er det jo ingen garanti for at Ariel Sharon faktisk dør. Det er svært strenge regler ang. å slå av en maskin som holder folk i livet i Israel. Så vidt jeg vet skal det ikke være mulig at vedkommende kan våkne igjen før de slår av en livsopprettholdende maskin. På en annen side har Sharon hatt hjerneslag med blødning, er 85 år gammel og var ekstremt overvektig i de siste årene. I tillegg var han rammet av kreft i ansiktet selv om han fikk operert svulsten vekk så jeg tviler på at han er ved noe særlig helse uansett. Hvis Sharon skulle våkne, hvor lenge kan han ha igjen? Etter alle operasjonene, han alder og hans helsetilstand tviler jeg på at det er særlig lenge. Om han blir værende i livet, men i koma kan sikkert forskerne finne interessange ting ved å fortsette å forske på hjerneaktiviteten hans, men tiler på at han kommer til å overleve rett og slett pga. helsen.

Lenke til kommentar

 

Fordi jeg liker ikke å bære på vondt blod .. Folk som holder hatet ved like, og har elefanthukommelse, det har vi evig nok av, spesielt i Midtøsten

 

Jeg er helt enig i at hat ikke fører noe godt med seg, men enkelte folk kan man bare ikke tilgi! Har langt, langt, langt mer vondt av alle de palestinerne som har blitt drept eller rammet av Ariel Sharon!

Lenke til kommentar

Hjerneaktiviteten til Sharon er et interessangt forskningsobjekt. Hvis han er ved en viss bevissthet tror jeg heller at han gjennomgår hva han ville fortsatt å gjøre framfor hva han alt har gjort. Men det blir selvsagt spekulasjoner. Han virket iallefall som han hadde en svært ambisiøs plan etter tilbaketrekkningen fra Gazastripen og grunnleggelsen av det nye partiet Kadima. Husker at de palestinske lederne ikke var spesielt fornøyde da Sharon falt i koma. De mente at det beste var at Sharon var ved bevissthet trass i alt han hadde gjort mot den palestinske befolkningen.

Lenke til kommentar

Kan legge til at de mest religiøse og fantaske israelerne tror Ariel Sharons hjerneslag er en straff fra gud etter at han trakk Israel ut fra Gazastripen og dermed oppgav jødisk land. De hever at Yitzhak Rabin ble skutt som guds straff mens Ariel Sharon falt i koma og venter på at noe skal skje med Shimon Peres.

Hadde FN i 1948 når landet ble grunnlagt, vedtatt de samme landegrensene som det gamletestamente oppgir, hadde det vært mindre problemer i området.

 

4 Mos 34:3 "På sørsiden skal dere ha fra Sin-ørkenen langsmed Edom. Dere skal ha grense mot sør fra enden av Saltsjøen mot øst. Grensen skal svinge sør for Akrabbim-skaret og gå fram til Sin. Så skal den gå sør for Kadesj-Barnea til Hasar-Addar og derfra over til Asmon. Fra Asmon skal grensen svinge ned til Egypterbekken og ende ute ved havet. I vest skal dere ha Storhavet til grense. Det skal være grensen deres mot vest. I nord skal dette være grensen deres: Fra Storhavet skal dere trekke grensen opp til fjellet Hor og fra fjellet Hor til Lebo-Hamat. Grensen skal ende ute ved Sedad. Så skal grensen gå videre til Sifron og ende ved Hasar-Enan. Det skal være grensen deres mot nord. Mot øst skal dere trekke opp grensen fra Hasar-Enan til Sjefam. Fra Sjefam skal grensen gå ned til Ribla, øst for Ajin, og videre ned til den når åsryggen på østsiden av Kinneret-sjøen. Deretter skal den følge Jordan og ende ved Saltsjøen. Dette skal være landet deres, med disse grensene omkring."

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...