Gå til innhold

Bli kjent med islam på 5 minutter.


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Leste førsteposten - og det var jo ett kjapt sammendrag, men vinklingen og uhildetheten i helheten stemmer lite med hva seriøs forskning konkluderer med.

 

Og for å glede dere alle, har jeg den fornøyelse å si at jeg personlig var med på å innføre ett par typiske sharialover på arbeidsplassen. Det verste av alt var at alle vi norske syntes det var kjempefestelig

 

Håper at dette er gledelige nyheter

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste førsteposten - og det var jo ett kjapt sammendrag, men vinklingen og uhildetheten i helheten stemmer lite med hva seriøs forskning konkluderer med.

 

Og for å glede dere alle, har jeg den fornøyelse å si at jeg personlig var med på å innføre ett par typiske sharialover på arbeidsplassen. Det verste av alt var at alle vi norske syntes det var kjempefestelig

 

Håper at dette er gledelige nyheter

 

:)

 

Så, hva sharialover spesifikt innførte dere?

Jeg kan tippe at det ikke var noen av de lovene som blir kritisert, og sansyndligvis var de veldig redundante (aka en spesifisering av arbeidsmiljøloven).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå ligger det i religioners natur å kapre så mange sjeler som mulig da... Og det er faktisk ikke så lenge siden at kristendommen mer eller mindre var av samme ulla som islam, voldelige og urettferdige, utnyttende og maktsyke... (Det siste er de jo enda da...)

 

Så lenge religion er i mindretall så kan jeg være enig i at de tilber i fred og fordragelighet, men tipper det i deres favør.... vel, da har mindretallet et helvette med disse religiøse tullingene som ikke vil blunke engang før de trer allaah eller jesus opp i ræva på folk med makt... Såpass har vi lært av historien i det minste...

 

Gjennomgripende i alle religiøse samfunn er vold, ignoranse og trangen til bestialske straffer tuftet på hat og intoleranse fordi religion ikke forstår naturen... Der har du nøkkel ordet i de fleste religioner, de forstår ikke naturen og forsøker derfor å tre et falsk bilde av hva som er naturlig eller ikke tuftet på ignoransen til de jernalder mennene som skrev den elleer den "hellige" teksten... Tipper de fyrene ligger i gravene sine og vrir seg i latter over alt det dumme etterkommerne har fått ut av de skribleriene... :no:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Seriøs forskning viser at islamister er ute etter å praktisere sin tro i fred og fordragelighet, mye i tråd med kardemommeloven (ikke sharialoven)? 'Seriøs forskning' tar i så fall feil :)

 

Forskning er nå så mangt, og det hjelper godt på balansen, hvis man sjekker forskjellige kilder - og hvis man topper denne med egen fornuft, og ser og får med seg hva man selv opplever i det daglige via omgang med alle disse nifse muslimene, så er man sikrere på at konklusjonen blir i tråd med virkeligheten, og ikke bare i tråd med egne personlige realiteter og verdier.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så, hva sharialover spesifikt innførte dere?

Jeg kan tippe at det ikke var noen av de lovene som blir kritisert, og sansyndligvis var de veldig redundante (aka en spesifisering av arbeidsmiljøloven).

 

Det var noen regler som regulerer det sosiale samspillet i "familien". Ikke ukjente regler for meg som har vokst opp i ett norge som var litt mer kolletivistisk innrettet, for noe tiår siden.

 

Vi har visst glemt noen fine regler selv, og det betyr vel at vår norske kultur har endret seg i de siste 50 år - så da var det fint at disse utlendingene kom å hjalp oss med en vennelig påminnelse.

Lenke til kommentar

Samtidig som det utkjempes kriger i nevnte land, sitter flesteparten av befolkningen og håper på fred :)

 

Poenget er at folk flest kommer i skyggen av maktsyke krigshissere, selv om de er et massivt flertall.

 

 

At egypterne valgte det muslimske brorskapet er ikke så mye verre en om vi valgte krf. Det betyr ikke at vi skal prøve å ta over verden med bibelen i hånda..

 

At Iran ønsker å "utslette" israel er ikke bare basert på religion.

 

De militante islamister ønsker også fred, men først etter at de har reetablert sharia-lov. Poenget mitt med denne tråden er at sharia er nøkkelen til å forstå islam. Jihad, hellig krig, utkjempes for å få innført de hellige lovene, sharia. Krig er et politisk virkemiddel. I den forstand er alle muslimer fredlige, bare så snart de har fått innført sharia.

 

Når du sammenligner det muslimske brorskap med kristelig folkeparti så trekker du strikken langt. Ifølge brorskapets engelske webside ønsker brorskapet å i første omgang å innføre sharia " as the basis for controlling affairs in state and society."

 

Iran er et prestestyre med sharialover, så deres fiendtlighet imot Israel er i høyeste grad religiøst begrunnet.

Endret av Ergod
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Burde være ulovlig med presentasjoner av religioner på diskusjon.no. De som vil vite noe om Kristendommen, Jødedommen, Islam eller andre religioner oppsøker dem selv.

 

... Det var kjempe konstruktivt, og jeg tror de fleste som går inn på tråder som dette enten er her for å lære mere enn det, eller å være tullinger som går rundt og skaper hat om religion. Om du er ateist, hva har du å si hva som skal være lov og ikke?

Lenke til kommentar

Og for å glede dere alle, har jeg den fornøyelse å si at jeg personlig var med på å innføre ett par typiske sharialover på arbeidsplassen. Det verste av alt var at alle vi norske syntes det var kjempefestelig

 

 

:)

 

Det var sikkert en gledens dag for deg. I henhold til sharia så kan ikke kvinner håndhilse på menn. Er denne loven blitt implimentert eller har dere bestemt dere for å vente litt med å innføre sharia på alle områder av sosial omgang?

 

 

kilde: http://spa.qibla.com...ID=1352&CATE=88

Endret av Ergod
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke vær så sur

 

jeg hadde gjerne sett at flere norske kvinner gikk med hijab, også

 

rett og slett stilig, og da kommer våre skjønne nordiske kvinners trekk til sin fulle rett. ikkeno forstyrrende pynt og fjas - bare ett vakkert kvinnenansikt

 

:)

Lenke til kommentar

Det var noen regler som regulerer det sosiale samspillet i "familien". Ikke ukjente regler for meg som har vokst opp i ett norge som var litt mer kolletivistisk innrettet, for noe tiår siden.

 

Vi har visst glemt noen fine regler selv, og det betyr vel at vår norske kultur har endret seg i de siste 50 år - så da var det fint at disse utlendingene kom å hjalp oss med en vennelig påminnelse.

 

Jeg legger merke til at du ikke svarte på spørsmålet...

Lenke til kommentar

 

 

... Det var kjempe konstruktivt, og jeg tror de fleste som går inn på tråder som dette enten er her for å lære mere enn det, eller å være tullinger som går rundt og skaper hat om religion. Om du er ateist, hva har du å si hva som skal være lov og ikke?

Er ikke ateist.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg legger merke til at du ikke svarte på spørsmålet...

 

Hva var det du savnet, igjen?

 

Lite er jo så vakkert som en ny-dengt kvinne i burka. Og få dem ut av skolen.

 

Det var ikke det jeg snakket om - har det låst seg for deg?

Lenke til kommentar

jeg hadde gjerne sett at flere norske kvinner gikk med hijab, også

 

rett og slett stilig, og da kommer våre skjønne nordiske kvinners trekk til sin fulle rett. ikkeno forstyrrende pynt og fjas - bare ett vakkert kvinnenansikt

 

Lite er så vakkert som halvnakne damer i offentligheten som var tar vare på kroppen sin, og som har frihet og uavhengighet.

 

Religion undertrykker våre naturlige instinkter. Se hvor mye diabetes og livsstilssykdommer det er i de arabiske landene som seiler opp foran USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...