Gå til innhold

HMKG Garden, april 2013


kekelol

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Til forskjell fra mange andre tråder vedrørende førstegangstjeneste, er dette ikke en "hvordan pakke"-eller "hvordan kommer man seg unna"-tråd.

 

Jeg er blitt innkalt til førstegangstjeneste nå i april. Skal møte opp på Terningmoen.

 

Personlig gleder jeg meg veldig til å komme inn. Jeg har flyttet hjemmefra, til et lite tettsted hvor det ikke finnes folk på min alder, har en jobb jeg ikke trives i, og selv om jeg taper inntekt på å gå inn i forsvaret er jeg fornøyd med det. Jeg er lubben og slapp - mosjonerer lite, eller aldri. Er også ganske sjenert av meg, og selv om jeg kommer relativt lett i kontakt med folk, så tar det litt tid før jeg føler meg komfortabel.

Har jo selvfølgelig fått permisjon fra jobben. Men etter førstegangstjenesten skal jeg jo tilbake til den jobben. Skal selvfølgelig søke ny jobb mot slutten av tjenesten. Men det er en annen historie.

 

Jeg har forøvrig brukt de siste månedene på å legge om kosthold og prøve å komme i form.. hvor vidt jeg har lyktes med det er en annen sak. :nei2:

Hvordan er det å komme inn på rekruttskolen og være i litt dårlig fysisk form? Jeg lider ikke av noe særlig overvekt, og jeg kan godt jogge 3000m. Prestasjonen er vel noe annet. Armhevinger og sit-ups er jeg helt elendig i. Og det sosiale, er det lett å takle det?

Kjenner jeg har en skikkelig gru-glede følelse. Altså på godt og vondt. I løpet av det året jeg skal tjenestegjøre skal jeg bruke masse av min ledige tid til fysisk fostring. Det ser jeg egentlig veldig frem til.

 

Ønsker gjerne at noen deler tilnærmet like erfaringer og tanker her. Og gjerne ta med gode/dårlige opplevelser. Vil derimot ikke høre noe sånn tull om at man burde komme seg unna førstegangstjenesten - dette er en seriøs post som jeg håper på seriøse svar på. :)

 

>Edit: Er feil i tittelen. Skal være "HMKG Hæren, april 2013"

Endret av kekelol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Personlig gleder jeg meg veldig til å komme inn.

Er også ganske sjenert av meg,

Hvordan er det å komme inn på rekruttskolen og være i litt dårlig fysisk form? Jeg lider ikke av noe særlig overvekt, og jeg kan godt jogge 3000m.

Prestasjonen er vel noe annet.

Armhevinger og sit-ups er jeg helt elendig i.

Og det sosiale, er det lett å takle det?

 

Holdningen er alt, er du positivt innstilt til å gjøre en innsats i løpet av året, blir det et bra år

Dere fysisk bor oppå hverandre i et år, man kan ikke unngå å bli kjent med folk. Men er du sjenert, så prøv å være frampå når det skjer noe sosialt, og ikke vær redd for å være med på nye ting

 

Vet du hva du løpet 3000m på nå? Er ikke noe stress hvis du løper på 14 min eller mindre. Er formen verre, bør du begynne å løpe litt, selv om former kommer til å bli bedre, iallefall under rekruttperioden.

 

Hvor mange armhevinger og situps klarer du maks?

 

I min tropp i førstegangstjenesten (rundt 40 stykker), var det vel bare en som ikke kom seg veldig sosialt med. Så oddsen er god for å klare det med andre ord. Det er hva du gjør det til selv. Bli med på fotball i i-hallen etter tjeneste, heng på velferden med resten, drikk dere dritings (nei da, jo da, nei da (jo da)) og bygg troppsfølelse i helga

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Det her kommer til å gå så fint, så! Kjempeflott at du har begynt å trene. Man kommer i god form iløpet av rekruttperioden, uansett kordan utgangspunkt man har. (Ref. Martin Varhaug.) Likavell e det fint å ha et grunnlag. Men igjen: det viktigste e ikke bare tida man spring på eller antall pushups man tar. Det handle mye mer om innsatsen. På vårres første 3000meter så va det de som kom sist som fikk størst applaus - fordi du kunne se kor hardt de jobba og at de ga 100%. Det va et fint øyeblikk. Men igjen: det e kjekt å ha et grunnlag. Det e nu ca. 2 mnd til innrykk så æ vil anbefale dæ å virkelig peise på - mens du kan.

 

 

Den sosiale delen kommer til å gå kjempefint. Du har ingenting å bekymre dæ førr. Alle e småredd, usikker og nysgjerrig på ka tida bringe, så alle e i lik posisjon på det området. Man blir fort kjent med hverandre, man leve oppå alle og enhver til alle døgnets tider - så det skal godt gjøres å ikke bli kjent med folket. Spesielt under sanitetsuka! Ha ha :) Dessuten e Garden så flott at de lage egne, lukka Facebook-gruppe for de som e innkalt - som gjør det lett å bli 'kjent' med de du skal inn. Gruppe for april-innrykket kommer snart. (Følg med her.)

 

Kjempeflott at du e motivert og e positiv. Det kommer til å bli et minnerik år! Du har absolutt all grunn til å glede dæ.

 

Sees i april! :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Til forskjell fra mange andre tråder vedrørende førstegangstjeneste, er dette ikke en "hvordan pakke"-eller "hvordan kommer man seg unna"-tråd.

 

Jeg er blitt innkalt til førstegangstjeneste nå i april. Skal møte opp på Terningmoen.

 

Personlig gleder jeg meg veldig til å komme inn. Jeg har flyttet hjemmefra, til et lite tettsted hvor det ikke finnes folk på min alder, har en jobb jeg ikke trives i, og selv om jeg taper inntekt på å gå inn i forsvaret er jeg fornøyd med det. Jeg er lubben og slapp - mosjonerer lite, eller aldri. Er også ganske sjenert av meg, og selv om jeg kommer relativt lett i kontakt med folk, så tar det litt tid før jeg føler meg komfortabel.

Har jo selvfølgelig fått permisjon fra jobben. Men etter førstegangstjenesten skal jeg jo tilbake til den jobben. Skal selvfølgelig søke ny jobb mot slutten av tjenesten. Men det er en annen historie.

 

Jeg har forøvrig brukt de siste månedene på å legge om kosthold og prøve å komme i form.. hvor vidt jeg har lyktes med det er en annen sak. :nei2:

Hvordan er det å komme inn på rekruttskolen og være i litt dårlig fysisk form? Jeg lider ikke av noe særlig overvekt, og jeg kan godt jogge 3000m. Prestasjonen er vel noe annet. Armhevinger og sit-ups er jeg helt elendig i. Og det sosiale, er det lett å takle det?

Kjenner jeg har en skikkelig gru-glede følelse. Altså på godt og vondt. I løpet av det året jeg skal tjenestegjøre skal jeg bruke masse av min ledige tid til fysisk fostring. Det ser jeg egentlig veldig frem til.

 

Ønsker gjerne at noen deler tilnærmet like erfaringer og tanker her. Og gjerne ta med gode/dårlige opplevelser. Vil derimot ikke høre noe sånn tull om at man burde komme seg unna førstegangstjenesten - dette er en seriøs post som jeg håper på seriøse svar på. :)

 

>Edit: Er feil i tittelen. Skal være "HMKG Hæren, april 2013"

 

Æ e ny her og oppdaga NU at det kanskje va Svar-knappen æ skulle trykt på. Usikker på kordan det e med varsling ang. svarposta her inne. Ha ha! Oh well. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...