Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sulte seg og samtidig unngå diare


Cooky

Anbefalte innlegg

Mandag sluttet jeg å spise, noe som fungerte ganske bra ved å spise nikotintyggegummi og drikke litervis av vann gjennom dagen.

 

Idag fikk jeg oppleve en av de negative sidene ved å sulte seg, nemlig diare.

Avføringen nærmest rann ut. Flere detaljer tror jeg ikke dere trenger å vite av.

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan unngå at dette skjer, uten å spise?

 

- Spesielle kosttilskudd eller lignende jeg kan ta for å få den "hardere"?

- Jeg er åpent for alt, så lenge det inneholder under 50kcal (helst under 10-20kcal).

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette en kjent virkning av å slutte og spise?

Under en langvarig faste er det tvert imot vanlig å bruke klyster for å tømme tarmen, slik at ikke avføringen skal ligge i tarmen uten å komme seg videre.

Har ikke akkurat hørt om at diare er en vanlig følge av å sulte seg. Men kanskje tarmen reagerer på nikotintablettene.

Lenke til kommentar
kanskje tarmen reagerer på nikotintablettene.

 

Det er nok det mest sannsynlige, da de inneholder små mengder av et avføringsmiddel jeg ikke husker navnet på.

 

Men har gjerne lyst til å sulte meg på både vann og nikotin, da nikotin er mer mettende enn vann.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Men har gjerne lyst til å sulte meg på både vann og nikotin, da nikotin er mer mettende enn vann.

 

Vil være mer logisk og sunt å drikke fruktsaft/juice. Eller suppe.

Hvilken BMI har du? Ikke alltid det har så mye å si, men interessant hvis du har en veldig lav BMI fra før av.

Du virker veldig opptatt av tabletter. Hva med å spise litt klibrød eller knekkebrød?

Lenke til kommentar

Idiot.

 

Visst man plutselig bare bestemmer seg for å faste uten noe som helst innsikt i hva du bør gjøre før og etter ja da er man en idiot. Fasting i seg selv er ikke idioti, tvert imot. Det er faktisk bra for deg å faste en gang iblant, langtidsfaste bør holdes til 1-2ganger i året når man har fri, korttids faste fra 3dager 1uke eller 2 funker fint flere ganger. Det føles ganske bra mildt sagt, man blir ganske årvåken og får full av energi tro det eller ei.

 

 

TS, du skal ikke få diare, dette er nok tyggisen du driver å gomler på. Visst du driver å gomler på tyggis hele tiden så bare erter du deg selv og gjør det vanskeligere å ikke tenke på mat. Avføringen din skal være hard eller ingen. Går jeg 1uke på faste er jeg bare på toalettet 1gang for nr 2.

 

Håper du har gjort litt research før du begynte med dette og ikke bare plutselig fikk en ide om å faste.

Endret av jant90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visst man plutselig bare bestemmer seg for å faste uten noe som helst innsikt i hva du bør gjøre før og etter ja da er man en idiot. Fasting i seg selv er ikke idioti, tvert imot. Det er faktisk bra for deg å faste en gang iblant, langtidsfaste bør holdes til 1-2ganger i året når man har fri, korttids faste fra 3dager 1uke eller 2 funker fint flere ganger. Det føles ganske bra mildt sagt, man blir ganske årvåken og får full av energi tro det eller ei.

 

Jeg går utrifra at det ikke handler om å faste og heller slanking da Ts bruker ord som ''å sulte seg selv'' fremfor ''å faste''. Derfor er TS en idiot. Alle som bevisst går inn for å pådra seg en spiseforstyrrelse er en jævla idiot.

 

Det å faste vet jeg endel om da jeg er født inn i en muslimsk familie og vil fraråde alle om å faste, SPESIELT yngre som går på skole eller studerer siden det kan gå kraftig utover prestasjonsevnene.

 

Det å påstå at å sulte sin egen kropp for næring er sunt og bra for deg er noe av det dummeste man kan påstå. Det er ikke noe sunt eller bra i å være så slapp av man ikke klarer å dra seg bort til kjøkkenet for å få i seg litt energi, mens man svetter og fryser samtidig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg går utrifra at det ikke handler om å faste og heller slanking da Ts bruker ord som ''å sulte seg selv'' fremfor ''å faste''. Derfor er TS en idiot. Alle som bevisst går inn for å pådra seg en spiseforstyrrelse er en jævla idiot.

 

Det å faste vet jeg endel om da jeg er født inn i en muslimsk familie og vil fraråde alle om å faste, SPESIELT yngre som går på skole eller studerer siden det kan gå kraftig utover prestasjonsevnene.

 

Det å påstå at å sulte sin egen kropp for næring er sunt og bra for deg er noe av det dummeste man kan påstå. Det er ikke noe sunt eller bra i å være så slapp av man ikke klarer å dra seg bort til kjøkkenet for å få i seg litt energi, mens man svetter og fryser samtidig.

 

Aldri blitt no særlig slapp når jeg har kjørt fasting over 7 dager, ellers så faster jeg 16timer om dagen hverdag og 24timers 1 gang i uken. Når det gjelder periodisk faste har jeg aldri følt meg så bra eller hatt så mye energi på trening som jeg har hatt siden jeg begynte med det.

 

Du kan jo evt ta en titt på denne http://vimeo.com/50912488 (youtube versjonen er tatt ned) er ikke så ille som man skulle tro.

 

Men men det er vel ikke for alle :)

 

Men ja, når han skriver det på den måten så vil jeg fraråde han/hun til å idetheletatt holde på med det.

Endret av jant90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Full av energi av å faste, fy faen du må være skækk...

 

haha, er nå bare sånn. Må nok langt inn i cellenivå for å forklare det. Husker ikke helt om den videoen jeg linket ovenfor forklarer det, er en stund siden jeg så den.

 

Men husk nå på at dette er i KORTE perioder du får energi, faster man en måned er man ganske tom og det er direkte livsfarlig når du begynner og spise igjen om man gjør det feil(og du skal helst ha fri hele den måneden, bare slappe av)... Periodisk faste derimot, mer energi enn det skal du lete lenge etter, samtidig er du sinnsykt årvåken. Akkurat det forklarer de hvorfor i videoen ovenfor. Som alt annet så tar det tid(2-3dager) å venne seg til det og som jeg sa før, det er ikke for alle ;)

 

 

PS:Jeg er rævva på når jeg skal bruke og/å :p

Endret av jant90
Lenke til kommentar

Jeg støtter det Jant90 skriver om faste.

Men den muslimske "fasten" virker veldig underlig, der man lar være å spise hele dagen, og propper i seg et kjempemåltid så snart sola går ned. Dette virker rett og slett usunt.

 

De spiser gjerne flere ganger om natten. Kvinner som menstruerer og barn og syke skal ikke faste. Det er fremdeles helt på trynet å nekte seg selv næring når man trenger det mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...