Gå til innhold

Vapudu løfter


vapudu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt tidligere har jeg tenkt til å endre litt på treningen min fordi jeg ønsker å oppnå karakteren 6 i gym. Tar derfor fokuset litt vekk fra styrkeløft frem til jeg har nådd målene mine.

 

 

Målsetninger:

60 pushups

20 pullups

3200m på 12 min

Ønsker selvsagt også å øke styrke i benk/OHP/bøy/mark - men dette blir nedprioritert for øyeblikket.

 

Foreløpig treningsplan

 

 

Mandag

Pushups

Pullups

Press

Knebøy

Cardio

 

Tirsdag

Pullups

Cardio

 

Onsdag

Pushups

Pullups

Markløft

Press

 

 

Fredag

Pushups

Pullups

Press

Knebøy

Cardio

 

 

Søndag

Pullups

Cardio

 

 

 

 

 

Akkurat denne uka kan det bli litt problematisk å gjennomføre pga. påske, men sånn får det bare være.

Lenke til kommentar

Pushups

14, 18, 14, 14, 20

 

Pullups

4, 3, 3, 2, 1

 

OHP

30 kg | 5, 5, 8

 

Knebøy

60 kg | 5, 5, 5

 

Cardio

8,5 min / 1,22 km

 

 

Var fortsatt støl fra fredag - merket det godt på bøyen og løpinga, måtte gi meg tidligere enn jeg hadde tenkt pga. det. OHP etter pushups og pullups er tungt, så var vel forventet at jeg måtte gå ned en god del i vekt der. Synes det generelt var mye kjedeligere enn når jeg har fokus på løftene, men får bare bite det i meg.

Lenke til kommentar

Ville variert litt hva du har først i økta, hvertfall. Både for din og gainza's del ;) Benkpress vil jo også gjøre deg sterkere i pushups, så det er vel ikke noe problem å ha f. eks en dag benk? Mener også du har litt vel mye pull-ups, hvor du også fint kan variere inn øvelser som tar samme muskelgrupper!

Lenke til kommentar

Onsdag

Pushups

20, 25, 15, 15, 25

 

Pullups

4, 4, 3, 2, 1

 

Markløft

90 kg | 3, 1, 1

 

 

Hadde veldig lite overskudd den dagen - klarte ikke å rikke på de 100 kiloene jeg egentlig skulle ta, og som dere kan se var 90 kg tungt som bare det også.

 

 

Fredag

Pushups

22, 30, 20, 20, 32

 

Mandag/I dag

Pushups

21, 25, 21, 21, 32

 

 

 

 

Har vært dårlig med trening i påsken - treningsstudioet har vært stengt på de dagene jeg kunne ha tenkt å trent. Blir nok bedre når skolen begynner igjen.

Lenke til kommentar

Cardio

20s sprint, 10s hvile, 20s sprint, osv. - totalt 4 min

 

Gjorde dette her tidlig om morgenen før skolen. Brukte nok gode ti minutter i etterkant før jeg pustet normalt og var kvitt blodsmak i munnen. Utrolig slitsomt.

 

 

Markløft

100 kg | 7

 

Pullups

3, 3, 3

 

Pushups

25, 15, 10

 

 

Da fikk jeg endelig tatt 100x5+ på marken. Merket godt at det gikk utover videre øvelser, samt at jeg har vært veldig energiløs i hele dag, så fikk ikke gjort alt jeg ville.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slapt med logging for tiden. Nærmer meg det jeg vil i pushups, pullups ligger langt etter. Vet ikke hvordan jeg ligger ann på cardiodelen egentlig - antakeligvis ikke så godt som jeg burde. Merker det ble mye mer slit å holde styr på ting når jeg endret fokus fra løfting av stenger.

 

I dag:

Knebøy

70 kg | 3, 2

60 kg | 5, 4, 3, 3, 3

 

Pullups

4, 3, 3, 3

 

Har ikke styr på tallene i andre ting jeg drev med, men var litt cardio, pushups, ohp, og noe mage.

Lenke til kommentar

Pullups 5

Jogging 14 min

Pushups 20

Jogging 3 min

Pullups 5

Jogging 3 min

Pullups 4

RKC planke 2x45s

 

Tok en treningsøkt ute i dag, alt som er skrevet ned er uten pause. Tok også 8-10 sett med 10 pushups gjennom dagen.

 

Oppdatert 1. post med halvsære kroppsbilder.

Lenke til kommentar

I går:

Benkpress

50 kg | 5

52,5 kg | 5, 5

 

OHP

30 kg | 8, 8, 8

 

Pullups

4, 3, 3, 3

 

Pushups

20, 20

 

+ mage

 

 

Dårlig energi osv. i går. Fornøyd med at jeg fikk gjort litt.

 

 

 

 

I dag:

Cardio

Rolig jogging | 35 min

 

RKC planke

60s, 45s, 45s

 

 

Deilig med en rolig joggetur i regnet!

Endret av vapudu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dårlig med logging, men har i det store og det hele fortsatt trent. Har dog ikke trent i dag eller på onsdag, fordi jeg har vært/er syk. Russetiden tar litt på, men men. Leggene mine er endelig greie igjen, får begynne med cardio trening etter at jeg blir frisk. Tror cooper testen blir slutten av mai, så har ikke så god tid.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sluttet å logge, men begynner igjen nå - for å kunne ha notater om dagene.

Fortsatt Greyskull LP, men har lagt til noen øvelser. (Mistet mye progresjon pga. russetiden lol)

 

OHP

20x5, 30x5, 40x2x5, 40x6

 

Squat

20x5, 40x5, 65x2x5, 65x8

 

Rows

50x2x5, 50x8

 

Shrugs

50x3x8

 

Pullups

+5kg x 4, bw 2x3

 

 

Deloadet på knebøy til i dag fordi jeg ikke klarte nok reps i siste set på 75 kg forrige gang. Sist gang jeg brukte 65 kg tok jeg kun 6 reps på siste set. Var sliten i rygg fra starten av pga. mark forrige økt så jeg er fornøyd med at knebøyen gikk slik den gikk.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har ikke logget på evigheter, uansett - i går tok jeg:

 

Knebøy 77kg

5, 5, 6

 

Pullups

4, 3

 

Curls 8kg

10, 7

 

 

Måtte hoppe over benk pga. skade. Forøvrig er det vel 3 uker siden jeg begynte å trene igjen etter en pause pga. flytting og studiestart.

 

Mål til jul er å arbeide med 105kg i knebøy, 55kg i ohp, 65kg i benk og 125kg i mark. Tenker å bytte til 5/3/1 etter dette.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

27 sept.

Squat 80 kg

5, 5, 5

 

Dips

5, 5

 

Curls 10 kg

8, 7

 

+mage

 

30 sept

Squat 87,5 kg

5, 5, 5

 

OHP 40 kg

5, 5, 7

 

Pullups

5, 3

 

+ mage

 

2. okt

Benk 52,5 kg

5, 5, 6

 

Markløft 105 kg

1x5

 

Dips

8, 6

 

Curls 12 kg (høyre, venstre)

(5, 4), (4, 4), (5, 5)

 

+ mage

 

4 okt

ohp 40 kg

5, 5, 5

 

squat 70 kg

5, 5, 8

 

Var alt for sliten i rygg og generelt støl fra forrige økt til å kunne øke i noen øvelse - skulle egentlig ha 90 i bøy. Deloader og bygger meg opp igjen i bøy.

 

6 okt

Benk 55 kg

5, 5, 8

 

Squat 75 kg

5, 5, 6

 

Dips

bw+5kg - 5, 5

bw - 6

 

Curls 12 kg

5, 5, 5

 

Leg raises

12, 12, 12

 

 

God økt. Jeg tenker egentlig å gå opp til 80kg i knebøy til neste gang, men er redd for at jeg skal gå på samme bom som forrige gang å bli for utslitt av mark-dagen som er imellom til å klare det. Mulig jeg må ta en ekstra hviledag (noe jeg sliter veldig med, fordi det passer dårlig med planer og liknende + jeg liker generelt ikke hviledager).

Endret av vapudu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...