Gå til innhold

Vapudu løfter


vapudu

Anbefalte innlegg

Om meg

Mann,

18 år

60 kg

183 cm

 

 

Kosthold

 

Jeg kommer ikke til å følge så nøye med på kostholdet, men maten jeg får i meg hver dag er noe sånt som dette her, jeg er gjerne åpen for forslag på dette feltet.

 

Frokost

2-4 brødskiver + 1 glass lettmelk

 

Lunsj

1L helmelk

Baguette/Knekkebrød/Piano Duo Yoghurt

 

Middag

1L helmelk

Det foreldrene mine serverer (alt fra ferdiglaget pizza til kalkun og fisk)

 

Kveldsmat

2+ brødskiver

 

Drikker vann utover dagen når jeg trener og er tørst. Av og til drikker jeg mer enn 2L helmelk om dagen, sånn halvveis GOMAD.

 

 

 

Treningsplan & motivasjon

Jeg kommer til å bruke treningsprogrammet Greyskull LP som inneholder de viktige øvelsene knebøy, markløft, skulderpress, og benkpress. Videre kan jeg legge til ekstra øvelser som f.eks. curls, hvis jeg ønsker å fokusere på noe spesielt.

 

Motivasjonen og formålet mitt med treningen vil være det å bli sterkere og faktisk se større ut, ettersom jeg for øyeblikket ligner på en kvist med min altfor lille vekt.

 

Treningsprogram:

 

 

Uke 1

Økt 1 & 3

Benkpress 2x5, 1x5+

Knebøy 2x5, 1x5+

Pendlay rows 2x5, 1x5+

Shrugs 3x8

Pullups 3 set

Dips 3 set

 

Økt 2

Press 2x5, 1x5+

Markløft 1x5+

Pullups 3 set

 

Uke 2

Økt 1 & 3

Press 2x5, 1x5+

Knebøy 2x5, 1x5+

Pendlay rows 2x5, 1x5+

Shrugs 3x8

Pullups 3 set

 

Økt 2

Benkpress 2x5, 1x5+

Markløft 1x5+

Pullups 3 set

Dips 3 set

 

Gjør bare shrugs når jeg føler for det, egentlig. Som oftest på økt 3.

 

 

Endret av vapudu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knebøy

25 kg | 5, 5, 19

 

Notater: Her undervurderte jeg meg selv, i det siste settet skal man utføre så mange reps som mulig, og her tok jeg for mange. Ideelt sett skal jeg ha 8-12 reps på det siste settet før jeg ikke klarer mer, jeg kunne altså hatt på mer vekt. Til fredag tror jeg at jeg tar minst 30 kilo, om ikke mer.

 

 

Press

22.5 kg | 5, 5, 10

 

Notater: Gikk helt greit - var verken for tungt eller for lett. Øker med 2.5 kilo til fredag.

 

 

 

Andre tanker:

Digresjon. Jeg løy litt når jeg skrev inn 61 kilo, det veide jeg på forrige torsdag. Fra fredag til i dag (før jeg har begynt å trene) har jeg drukket sinnsykt mye helmelk - og veide meg i dag til 63 kilo. Likevel så føler jeg at 61 kg er "startvekten" min - så det var den jeg skrev ned her.

Endret av vapudu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benkpress

30 kg | 5, 5, 10

 

Notater: Varmet opp med 20x10, 25x2x5, 30x5 35x5 for å finne ut hvor mye jeg kunne klare. Har/hadde ingen spotter, så tok en vekt jeg følte meg komfortabel med - tror jeg kunne presset meg selv litt lenger. Fortsetter vel til 32 kg neste gang.

 

 

Markløft

40 kg | 5, 5, 9

 

Notater: Oi faen, gikk nettopp opp for meg at jeg egentlig bare skal kjøre 1x5 her, haha. Utførelsen og formen kunne nok ha vært litt bedre, men det kommer seg.

 

 

Annet

Pushups 3x10

Knebøy 30x3x5

 

Tok å prøvde meg med mer vekt på knebøy selv om det ikke egentlig var planlagt i dag (og fordi jeg tok altfor lite vekt forrige gang). Stoppet på 3 set m/ 5 repetisjoner sånn at musklene er uthvilt til fredag.

 

Andre tanker:

Har veldig lite ork til å ta pullups/chinups - synes det er en kjip øvelse - men jeg burde vel egentlig begynne med dem, ettersom jeg klarer å telle hvor mange jeg klarer på én hånd.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Knebøy

40 kg | 5, 5, 8

 

Press

25 kg | 5, 5, 9

 

 

Annet

Tok å gjorde en hel haug av andre ting, men førte ikke opp vekter og repetisjoner - burde kanskje ha gjort det. Tok i hvertfall pullups, pushups, og biceps curls.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Press

27.5 kg

2x5

1x6

 

Markløft

45 kg

2x5

1x9

 

 

Varmet opp med 5 minutter jogging (og lettere vekter med øvelsene). Tok litt diverse ting etterpå, deriblant chinups. Pressen var helt jævlig egentlig.. Glemte nok engang at jeg egentlig bare skal kjøre 1x5+ på markløft, må få banka det inn i hodet mitt snart.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Knebøy

55 kg | 5, 5, 8

 

Benkpress

35 kg | 5, 5, 10

 

Pullups (assist)

-40 kg | 2x5

 

Bicep curls (stang)

15 kg | 3x6

 

Rygghev

10 kg | 2x12

 

Thigh abductor machine

35 kg | 2x12

 

 

Hadde tenkt til å ta å løpe litt på tredemølla og, men jeg var alt for sliten generelt og i beina. Løp i ett minutt før jeg fant ut at det ikke funket...

 

Har bestilt 4,5 kg http://gymgrossisten...y-gold-standard & http://gymgrossisten...lic-270-kapsler - de kommer vel i posten en gang neste uke. Har også vært på butikken å kjøpt Möller's Dobbel og Vitamin bjørner. Ganske fornøyd med knebøyen i dag.

 

Redigerte litt på strukturen i tidligere innlegg. Ellers veide jeg 64,5 kilo i dag tidlig.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Knebøy

50 kg | 5, 5, 5

 

Press

30 kg | 5, 1, 0

 

 

Hadde null overskudd i dag, følte ikke at jeg hadde noe å yte. Vet ikke om jeg skal deloade eller bare prøve igjen til fredag. Tror jeg går for førstnevnte, sånn at jeg slipper muligheten å måtte feile enda en gang.

 

Oh btw, hvis noen har lyst til å foreslå faste dager på pullups, pushups, curls og dips, så hadde jeg satt pris på det. Vet ikke om det er noen dager som passer bedre enn andre (eller har vanskelig for å se det i hvertfall).

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Benkpress

42,5 kg | 5, 5, 7

 

Knebøy

57,5 kg | 5, 5, 7, 6

 

 

Følte for å slenge på et ekstra set på knebøyen i dag, kan ikke akkurat skade... Veide meg også i dag, og ligger på rundt 68 kg - det vil si at jeg har gått opp 7 kilo på en måned - ganske mye, haha :)

Lenke til kommentar

Press

35 kg | 5, 5, 3

 

Knebøy

62,5 kg | 3, 3, 3

 

Curls

7 kg | 12, 12

 

Pullups

5, 4, 4, 3

 

 

Knebøyen gikk til helvete, usikker på om jeg engang gikk dypt nok på alle repetisjonene. Greit nok at jeg failet på press, er kjipt når det minste jeg kan øke m/ på gymmet er 2,5 kg (er ikke mindre skiver enn 1,25 der - og har ikke penger til å kjøpe egne) er ganske vanskelig med så stor økning hver gang, så den så jeg nesten komme. Blir deload på press og knebøy.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...