Gå til innhold

Sniktitt: Razer Orbweaver


Anbefalte innlegg

Til dere som bruker slikt, vil det si at dere ikke bruker mus til og se dere rundt i feks FPS?
"Slikt" til å bevege seg, mus til å se seg rundt.Ser ikke så dum ut denne, men selv håper jeg Logitech kommer med en oppdatert og litt smartere G13. Den originale G13 er tydeligvis laget for folk uten lillefinger.

 

Hva mener du med "for folk uten lillefinger", jeg bruker G13 daglig, og får stadig bruk for lillefingeren på G1->G3, G8->G10, G15, G16 og tast G20. Nå bruker jeg G13 til kun MMO'er, bevege figuren og hurtigtaster for skills og spells, samt kart, quest log og escape.

 

On Topic: Den razeren ser mer ergonomisk ut en den jeg bruker nå (Logitech G13), og den er i tillegg justerbar. Interessant at den også har mekaniske taster.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "for folk uten lillefinger", jeg bruker G13 daglig, og får stadig bruk for lillefingeren på G1->G3, G8->G10, G15, G16 og tast G20. Nå bruker jeg G13 til kun MMO'er, bevege figuren og hurtigtaster for skills og spells, samt kart, quest log og escape.

 

On Topic: Den razeren ser mer ergonomisk ut en den jeg bruker nå (Logitech G13), og den er i tillegg justerbar. Interessant at den også har mekaniske taster.

 

Bruker selv G13 til alt av spilling. Det jeg mente var at jeg gjerne skulle likt å sett en ekstra knapp til venstre for både G15 og G20. Synes det er litt dumt at lillefingern hviler i løse lufta der den på et normalt tastatur ville hatt tilgang på CTRL og Shift. Det hadde vært perfekt plassering for en mode-shift-knapp eller 2.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Jeg er mer spent på den nye gamepaden Sabertooth fra Razer, jeg er virkelig ute etter en gamepad med høy presisjon på stikkene (aller helst økende motstand fra senteret). Hvis dere tar inn slikt til test så er jeg også interessert i å vite hvilken protokoll den bruker (f.eks. standard USB HID).

Lenke til kommentar
Orbweaver ser ut til å være videreutviklingen av Razer Nostromo, og som før det var Belkin Nostromo SpeedPad n52. Har brukt n52/n52te i flere år (siden 2005/2006) og er kjempefornøyd.Så helt ny er ikke denne dingsen.....
Funker den bedre enn vanlig tastatur til FPS spill?

 

når du blir vant til å bruke en keypad går alt veldig mye fortere imo, jeg spilte planetside 2 med Nostromoen min helt til en dag når den bare sluttet å virke... :L synes det er lettere å orientere seg på denna keypaden en et tastatur.

 

 

Norstromoen fungerte veldig bra for meg når jeg spilte MMO, jeg brukte tommelen for å gå rund og alle knappene for å kunne bruke abilities. bare man blir vant til å styre 14 knapper(som var antall knapper framsiden av Nostromoen) med 4 fingre så går det fort unna der også :D

Lenke til kommentar

Etter min erfaring så er Razer Kvalitets utstyr jeg har burkt mye razer utstyr som tastatur gapad mus. og ikke en av tingen har gått i stykker av seg selv det ender heller opp med at det kommer nytt jeg har enda megalodon og mamba til og med et tarantuela tastatur som blei kjøpt med en gang det kom ut.

Razer Gaming utstyr går ikke i stykker med mindre du vill det.

 

midt i romjula skulle jeg skru på dataen en morgen.... jeg er vant til å bare trykke på en random knapp på tastature mitt for å få dataen ut av hvilemodus... men denna ganger var Nostromoen nermere og jeg trykte på en av knappene, Dataen skrudde seg på som vanlig og Nostromoen lyste blått, men det lyste også et rødt lys og når jeg kom inn i spillet opdaget jeg at den ikke virket. jeg tok ut USBen og satte den inn igjen for å se om det bare var det... men denne ganger såå lyste bare det lille røde lyset... prøvde den også på min laptop og den virket heller ikke der... :L just saying.. det kan gå istykker av seg selv... jeg trykte helt lett på knappen så jeg tviler på at det var fordi jeg trykte på en av knappene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Belkin n52te siden den kom ut og kjem så absolutt til å kjøpe denne når den er klar for salg :)

 

Håper berre tumb-sticken er lika bra eller bedre en n52te da det er den som avgjer om det blir brukanes eller ikkje, Logitech G13 hadde ein heilt ubrukelig tumb-stick for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

midt i romjula skulle jeg skru på dataen en morgen.... jeg er vant til å bare trykke på en random knapp på tastature mitt for å få dataen ut av hvilemodus... men denna ganger var Nostromoen nermere og jeg trykte på en av knappene, Dataen skrudde seg på som vanlig og Nostromoen lyste blått, men det lyste også et rødt lys og når jeg kom inn i spillet opdaget jeg at den ikke virket. jeg tok ut USBen og satte den inn igjen for å se om det bare var det... men denne ganger såå lyste bare det lille røde lyset... prøvde den også på min laptop og den virket heller ikke der... :L just saying.. det kan gå istykker av seg selv... jeg trykte helt lett på knappen så jeg tviler på at det var fordi jeg trykte på en av knappene...

 

Digger razer selv men de produktene har KORT levetid. Hatt 2 blackwidow på 2 år. ikke akkuratt levedyktige produkter. støtter deg!

Lenke til kommentar

Bruker selv G13 til alt av spilling. Det jeg mente var at jeg gjerne skulle likt å sett en ekstra knapp til venstre for både G15 og G20. Synes det er litt dumt at lillefingern hviler i løse lufta der den på et normalt tastatur ville hatt tilgang på CTRL og Shift. Det hadde vært perfekt plassering for en mode-shift-knapp eller 2.

 

Skjønner ikke helt denne - G15 ligger da på samme plass som Shift gjør på et vanlig tastatur og G20 der CTRL ligger? Lillefingeren min hviler ihvertfall helt naturlig på G15.

 

Forøvrig enig med flere andre her at det var en noe rar vinkling på artikkelen der det virker som artikkelforfatter ser dette for seg som et fullverdig tastaturalternativ.

"Spilltastatur - perfekt for spilling men lite annet"? "Hodetelefon - perfekt for å høre lyd med, men lite annet"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg en smule pedantisk, men G15 tilsvarer Shift, mens G20 tilsvarer Windowsknappen. Det er ingen direkte klage fra min side, bare noe jeg skulle likt å sett i en eventuell ny utgave. Samt mekaniske knapper. Definitivt et vestlig problem :p

 

Når det er sagt kan jeg vel jeg vel ikke klage over antall tilgjengelige knapper når jeg bruker G13 sammen med en Logitech G600.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Bare minner om at denne sikert er laget pá iOne fabrikken i kina, aka ELENDIG lodding og kvalitets kontroll. (akurat som dems andre mekaniske tastatur produkter)

 

Razer er kjent for tilfeldig kvalitet. F.eks. skeive tastaturer og defekte knapper. Dårlig lodding har jeg også lest mange klage over, samt problemer med lakk som flasser av på keyboard etc.

 

God kvalitet er ikke det jeg forbinder med Razer, men hvis man skulle være uheldig har man heldigvis opptil 5 års reklamasjonsrett i dette landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...