Gå til innhold

Klage på lærer pga dårlig undervisning


Sjohej

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg regner med at dette har blitt spurt om mange ganger før men jeg spør uansett.

 

Hvor mye skal til for å kunne klage på en lærer, slik at det faktisk blir konsekvenser?

 

Det har seg sånn at læreren min i markedsføring og ledelse 1 er veldig dårlig å lære bort. Han sier bare at vi skal gå hvor vi vil og gjøre oppgaver. Det føles rett og slett som å ta faget som privatist. Jeg skjønner at dette ikke er noe som vil nytte å klage på, men det er flere ting.

Han er veldig lite motiverende og er umulig å snakke med. Hvis man spør han om hjelp så kommer han med flere spørsmål og snakker om alt annet en det man faktisk spør om hjelp til.

Det verste av alt er at da vi nettopp hadde fremføring om et produkt så virket han HELT uinteressert, han satt å så ut av vinduet og drømte seg bort. Det så rett og slett ut som han satt i egne tanker og var i sin egen verden. Vi hadde også innlevering om dette emnet, da leverte jeg først en åpenbar feil oppgave som var ca 2 avsnitt. Da jeg fant ut at jeg hadde levert feil leverte jeg den rette oppgaven med en gang (jeg hadde forresten vist han den rette oppgaven FØR jeg leverte). Dette fikk stor betydning for karakteren jeg fikk, da det eneste han hadde å trekke meg for var det og at jeg brukte for lite avsnitt.

 

Beklager at dette innlegget ble litt rotete, men jeg er frustrert og stresset.

 

Til sist: Har jeg noe å klage på? Jeg vet at de aller fleste andre i klassen har samme oppfatning av læreren.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakset fra elevombudet:

 

http://elevombud.no/...offentlig-skole

  • Når du skal klage på en lærer eller på undervisningen, så kan du følge disse punktene:
  • Pass på å dokumentere det som du ønsker å endre på. Det kan du for eksempel gjøre ved å skrive ned hva som skjer med en gang det skjer. Jo mer konkret du kan være, jo bedre.
  • Levér en skriftlig klage til avdelingsleder eller rektor. Mer generelle klager på undervisningen bør både inneholde hva du ser som gjøres bra og som du ønsker å beholde, hva du vil forandre på, og gjerne også forslag til hvordan det bør forandres. Gjelder det flere, bør alle de det gjelder være med på klagen.
  • Hvis skolen avviser klagen, ikke behandler den eller du ikke ser noe forandring over en periode på 2-4 uker, bør du ta det opp med skolens ledelse på nytt. De bør da gjøre noe med en gang.
  • Hvis det fortsatt ikke skjer noe, kan du klage til områdedirektøren i Utdanningsetaten. Da er det en ny klage, denne gangen på rektor som pedagogisk leder. Områdedirektør for de videregående skolene er Bjørn Croff. Klagen bør sendes via postmottak(at)ude.oslo.kommune.no for å bli registrert.
  • Hvis du klager på rektor som pedagogisk leder, må du skrive et nytt brev som forteller hvordan rektor har behandlet saken, og legge ved alle brev som har gått mellom deg og skolen om saken
     
    Husk at elev- og lærlingombudet kan hjelpe deg gjennom hele prosessen!

Endret av Hille
Lenke til kommentar

takk :) skal sette meg ned å skrive en skikkelig klage.

 

Er det noen som vet om sjansen er stor for at det vil bli endring pga mine grunner, eller må det mer til? Jeg mener at hvis samtlige elever er missfornøyd med læreren og måten h*n gjør ting på så burde det få følger for læreren, for da er det vel noe feil med læreren, ikke elevene.

Lenke til kommentar

Det må nok mer enn én elevklage til for at noe skal skje. Det vil nok føre til at ledelsen på skolen vil prate med den læreren det gjelder ganske umiddelbart, men du kan ikke regne med at han/hun får sparken med mindre en stor del av elevmassen går inn for å få han/hun vurdert som uskikket til yrket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...