Gå til innhold

[Løst] Problemer med Flowplayer 5 (HTML5)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg har i en lengre periode brukt Flowplayer sin HTML5 spiller til å spille av videoer på min egen nettside. Videoene er egenproduksjoner som jeg har lastet opp på domene-serveren. For et par dager siden skulle jeg gjøre noen små endringer på malen jeg bruker til å poste videoene, og plutselig ville ikke spilleren fungere som den skal.

Vanligvis skal spilleren begynne å laste videoen med en gang du har kommet inn på siden. Du skal også få en "Play" knapp midt på skjermen, og etter å ha trykket på den skal kontrollpanelet tones frem når mann har pekeren over skjermen. Nå, uten å ha endret noen koder eller filer, vil ikke dette fungere lengre. Har testet i nyeste Chrome/FF/IE med samme problem (Akkurat nå vil den ikke fungere i FF i det hele tatt).

Før </head>:

<!-- player skin -->
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="flowplayer/skin/minimalist.css" />
  <!-- flowplayer depends on jQuery 1.4+ (for now) -->
  <script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1/jquery.min.js"></script>
  <!-- include flowplayer -->
  <script src="flowplayer/flowplayer.min.js"></script>

og i <body> taggen:

<div class="flowplayer" data-ratio="0.417">
  <video>
<source type="video/mp4"  src="videofiler/video_mal.mp4"/>
  </video> </div>

Alle filene ligger på banene som de er linket til, har også prøvd med lenkene til de flowplayer hoster selv uten resultat. Det ser ut til at den plages med å finne skin filen... I Chrome, om mann høyreklikker og velger "Vis kontroller" kommer feil kontroller opp.

Minner om at videoen spilte av i de tre testede browserne, selv om at FF p.d.d ikke har .mp4 støtte (kan ha hatt fallback til flash).

Lenke til problemet: Videomal på egen side og Flowplayer

Har testet på et annet domene, men opplever samme problem der. Dere kan se på Flowplayers forside-video hvordan den egentlig skal se ut.

Takk for hjelpen!

Endret av MartyRot
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg så vil ikke filmen spilles selv om jeg åpner bare filmen i en ny tab

Åpnet denne i Chrome. Den skal vell kunne spille av. Det kommer opp en standard spiller. Sikker på at det ikke er noe feil med filen?

http://rotmo.net/new...nelius_2011.mp4

Det er ikke noe feil med filen. har forsøkt med flere forskjellige videoer, men bruker denne som mal da den har en helt Ok lengde og kvalitet. Fikk e-post tidligere i kveld om at det har kommet en ny versjon av Flowplayer, så skal sjekke ut om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...