Gå til innhold

Vgs, Elektro? Studiespes?


MariusJS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kan jo gjøre som meg gå elektro vg1, deretter vg2 data og elektronikk som jeg gjør nå og deretter velge påbygging til generell studiekompetanseog ta noe matte og fysikk ekstra eller du kan ta forkurs til ingeniør etter dette kan du gå videre med en ingeniør utdanning, da tror jeg at du er best skodd for en data ingeniør utdanning.

Lenke til kommentar

Jeg tok selv Grunnkurs elektro + VKI/II elektronikk.

Etterpå tok jeg Dataingeniør i trondheim (3 år) og så tok jeg Sivilingeniør på NTNU. (jobber nå som IT konsulent)

 

Ved å gå denne veien tar det 1 år mer enn å ta allmennfag og deretter gå rett på NTNU. Fordelen med denne veien er at du slipper diktantanalyse og annet bortkastet ting. Elektronikkutdanningen syns jeg gir meg en god base i grunnen til å jobbe metodisk med problemer. (å jobbe med IT betyr i praksis at dagene er fylt med problemer). Fordelen er et det er relativt godt betalt og at man får en veldig fleksibel arbeidshverdag. (null problem for meg f.eks å ha hjemmekontor så lenge jeg har med laptoppp hjem)

Lenke til kommentar

Syns du bør velge Elektro(siden du er interessert i Data og Elektronikk), med mindre du er veldig motivert for mange uinteressante fag som inngår i Stud.spes. linja, i tillegg til minst 3 år på høyskole/universitet etter det. Jeg går nå 2. året på studiespesialisering og angrer på at jeg ikke valgte noe innen yrkesfag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...