Gå til innhold

Sniktitt: Samsung 7-serie


Anbefalte innlegg

Artikkelen setter fingeren på mye av problemet. Hvorfor tror dere Steam på sikt ønsker å doppe Windowsplatformen? Jo, fordi Microsoft bevisst gjør oplevelsen DÅRLIGERE, prosessen VANSKELIGERE, og resultatet av innsatsen din VERRE enn konkurentenes, dersom du ikke akker og bukker og fallbyr varene dine i deres butikk med deres klamme hender godt opp i analen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows? Haha her går det i Ubuntu til vanlig, det fungerer ypperlig med touch og man slipper til og med unna Metro-kaviaren til M$.

 

Når det er sagt syns jeg det er trist å se at de har klemt inn skjermer med grusomt gjenskinn slik at alle fettmerkene lyser opp. Håper de klarer å styre unna dette på den reviderte 9-serien. Får håpe ASUS snart dukker opp med touch-skjermer hvor man faktisk slipper å være borti skjermen.

 

Også lurer jeg litt på hvorfor i alle dager de har klemt inn de lusne touchpadsa sine, klarer man seg ikke fint med touchskjerm? Vil man ha mus så bruker man gjerne ekstern. Også er det jo et faktum at Apple er de eneste som har klart å lage en brukbar touchpad, iallefall helt til de reverserte scrollinga :green:

Meeen dette er vel overgangsfase-PCer, få som tør å satse friskt. Her går alle produsentene hånd i hånd ledet an av Intel og M$.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å prøve ut Ultrabook med brukbar grafikk! ;)

Vi har jo fra før Asus Zenbook UX32VD. Ikke akkurat et grafikkmonster, men sparker sånn passe godt fra seg med Geforce GT620m. Den har også kraftig prosessor, 13.3" matt IPS-skjerm med FullHD og solid byggekvalitet. Prisen er god også (ca 8300 for øyeblikket), men den bør oppgraderes til fullverdig SSD før den virkelig synger. Den er også ganske nøyaktig like tykk og tung som Samsung 7 Ultra. Vet ikke hvordan Radeon HD 8570M i Samsungs nye ultra vil stå seg mot GT620m, men HD 8570m er så vidt jeg kan se den svakeste av de nye bærbarkortene fra AMD. Spørs om det blir noe voldsomt løft i forhold til Zenbooken. Noen som kan komme med noe mer innsikt på det punktet?

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor alle Laptop produsenter absolutt skal gå over til disse flate dårlige vippetastene de bruker. Er det slik at tastaturet ikke har prioritet eller er det for å forsøke å promotere touch skjermer ??

 

En jeg kjenner solgte sin Toshiba PC til 12k etter kort tid nettopp på grunn av tastaturet...

Lenke til kommentar

Jeg håper innstendig Samsung revurderer besluttningen om å ikke ta inn versjoner uten touch.

Har i lang lang tid ventet på 13" laptop hvor skjerm/skjermkort er et prioritert område.

For meg er dette et verktøy i jobbsammenheng hvor ytelse på skjermkort spiller en vesentlig rolle.

Pr idag finnes det ikke 13" med skjermkort som har bra ytelse (Asus Zenbook er vel det nærmeste, men selv denne er bare "litt bedre enn HD4000"-dritten ytelse).

Hvis det nye AMD-kortet yter bedre OG de det starter å selge versjoner med matt skjerm (versjonen uten touch), så kjøper jeg. Blank skjerm - No deal.

Lenke til kommentar

Vi har jo fra før Asus Zenbook UX32VD. Ikke akkurat et grafikkmonster, men sparker sånn passe godt fra seg med Geforce GT620m. Den har også kraftig prosessor, 13.3" matt IPS-skjerm med FullHD og solid byggekvalitet. Prisen er god også (ca 8300 for øyeblikket), men den bør oppgraderes til fullverdig SSD før den virkelig synger. Den er også ganske nøyaktig like tykk og tung som Samsung 7 Ultra. Vet ikke hvordan Radeon HD 8570M i Samsungs nye ultra vil stå seg mot GT620m, men HD 8570m er så vidt jeg kan se den svakeste av de nye bærbarkortene fra AMD. Spørs om det blir noe voldsomt løft i forhold til Zenbooken. Noen som kan komme med noe mer innsikt på det punktet?

 

Etter min smak har den alt for stor kant rundt skjermen, spesielt sammenlignet med samsung 9-serie, den blir ganske varm og har ikke SÅ mye bedre grafikk. Ville nok heller ha gått for Samsungen.

 

Jeg for min del håper Samsung snart kommer med en god konkurrent til Asus u500vz, med matt skjerm.

Lenke til kommentar

Hvorfor uten AMD?

Fordi de er dårligere til å lage drivere enn jeg er til å balanserepå slakk line over Niagara Falls. Spesielt til linux. I tillegg er etter min erfaring (men denne, i motsening til forrige påstand, er rent subjektiv) at laptoper med AMD-grafikk oftere har veldig sære-ACPI relaterte buger i BIOS (regner med det gjelder UEFI og) som de lapper halvveis sammen med dårlig WIndows only-drivere.

 

Men så lenge kortet kan deaktiveres fullstendig i linux (bruke null strøm) men samtidig være tilgjengelig ved behov (om enn med sedvanlige AMD-bugs) skal jeg ikke avskrive en maskin kun pga AMD-innmat. De gir jo tross alt mer ytelse for pengene for tiden, sies det.

 

Akkurat de nevnte modellene er imidlertid het uaktuelle pga touch (som er fullstendig idiotisk på noe annet enn en Tablet-PC) og den håpløse skjermen som følger med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...