Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge slitt med å få micro-simkortene til å fungere med min iPhone. Problemet er at jeg ikke får signal, men den fungerer fint ellers. Derfor sim-relatert. Logoen til leverandøren kommer opp, men jeg får altså ikke signal.

 

Jeg prøvde først one-call, som ikke fungerte, før jeg byttet tilbake til Telenor (den opprinnelige leverandøren av telefonen). To telenor-micro-sim senere, men problemet vedvarte. Lenge trodde jeg at problemet lå ved tjenesteleverandør, men fant ut at det ikke var tilfelle.

 

Mye hard lesing og research senere har jeg oppdaget at det finnes forskjellige typer micro-sim. Det er altså forskjell på størrelsen på kontaktoverflaten. På mitt gamleste sim er det mye større kontaktflate enn de jeg har fått tilsendt i senere tid. Derfor mener jeg at det er her det ligger. Jeg legger ved to bilder for å illustrere hva jeg mener.

 

Den som har størst kontaktflate er altså den typen micro-sim jeg trenger for å få iPhonen min til å fungere igjen. Jeg har kontaktet Telenor, men fikk hyggelig beskjed om at de ikke har noen liggende. Er det noen som vet hvilke leverandører som tilbyr slike micro-sim?

 

Bilder:

http://imageupper.co...135773655842653 - Dekning

http://imageupper.co...135773655842653 - Ikke dekning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har aldri dekning? Du bor et sted der andre som benytter Telenordekning har god dekning? Har du testet et annet SIM-kort i telefonen og sett om det fungerer ETTER problemet oppsto?

 

For meg høres det definitivt ut som et telefonproblem. Aldri hørt at en telefon sliter med å lese de nyeste SIM-kortene. Har du snakket med iPhone-avdelingen til Telenor om dette?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri dekning. Jeg bor et sted der andre som benytter Telenor har dekning. Jeg har testet tre forskjellige sim-kort fra to leverandører. Alle tre sim-kortene er av typen med liten kontaktflate.

 

Ja, det er et telefonproblem. Jeg er 90% sikker på at det vil fungere med et sim-kort av typen med stor kontaktflate. Jeg sier dette fordi det gamle sim-kortet som hadde stor kontaktflate også hadde dekning.

 

Jeg skal kontakte den avdelingen i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...