Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold , hva med fremtidsdrømmene


Anbefalte innlegg

Jeg har vært i et forhold siste halvåret. Vi bor ikke sammen, som samboere, men han har vært husløs en stund, og har bodd masse hos meg. Nå har han funnet seg en leiighet.

 

Jeg er 36 år gammel, Har to barn. Med eksen prøvde vi i ca 10 år etter at vi fikk sistemann, med å få flere barn. Men desverre så lykkes vi ikke. De fant ikke noe galt med meg, men de fant noe på han. Men de var usikker på hele årsaken. Nå fikk jeg vite at eksen sin dame er gravid.Hun er halvveis inn i svangerskapet. De har vært sammen i ett år.

Jeg tok det budskapet meget tungt. For jeg ble redd at grunnen til at vi ikke ble gravide var meg.Jeg sa dette til kjæresten. Han sier plutselig at han kunne gi meg barn med en gang, og så sier han innimellom at han vil vente en stund med det. Jeg er redd å ikke få en familie igjen, og jeg er redd at den nye mannen ikke egentlig ønsker ett til barn, for han har 3 barn fra før. Og har sagt at han egentlig var ferdig med barn.

 

Jeg høres jo desperat ut som vil sitte i gang med en gang å få barn nå. Men jeg fikk et sjokk ettter at eksen lykkes, og vi gikk jo i 10 år uten å lykkes. Vet derfor ikke på hvem jeg skal satse på lenger. Han som jeg er sammen med nå har jo tre barn.....

 

Hvordan ville dere løst en slik problemstilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Du har familie, og barn er ikke synonymt med et lykkelig samliv. Tror du overtenker dette litt. For de fleste av oss "gutta" er livredde for å få barn fordi vi tenker ofte at vi ikke er klar for det; veldig få som ikke vil ha barn i det heletatt, og han HAR barn, og du HAR barn, er ikke fem barn dere imellom nok? Ikke at barn ikke er en glede, men det er økonomisk hardt, og krevende rent praktisk med en baby, Du er midt i din arbeidsalder, og barna dine er gamle nok til at du kan fokusere på karriere, noe som vil bli ødelagt hvis du får en baby til, for da er det 5-10 år før du kan igjen ha fokus på karriere.

 

Og ikke gi degselv skylden for å ikke bli gravid med eksen, det er mange faktorer for å bli bli gravid. Det er en grunn til at 30-åringer forsøker i årevis uten å bli gravide, og kjæresteparet på 16 har sex en gang å lyktes, og det er for hormonene, og at unge jenter er ekstremt fruktbare, så at du som en voksen kvinne med barn er mindre fruktbar er naturens gang. Og hvis eksen hadde problemer med frøene sine så kan det være hans nye flamme ikke bærer hans barn.

 

Hvis det å få barn er så viktig for din lykke at det er alt så må du enten få mannen din med på det, eller vurdere om dere er rette for hverandre. Men det virker somom dere gikk ifra hverandre fordi dere ikke fikk barn, og at du nå vurderer å satsepå eksen igjen hvis han er fertil igjen; det høres ut som en oppskrift på en katastrofe siden eksen din allerede er i et forhold og påvei til å få barn med den nye. Du må se hva dul vil med livet, er unger alt, eller vil du nå som du har lyktes med å være mor, kanskje se hva slags utfordringer du kan beseire som arbeidskvinne, (mor sluttet å være et yrke på 70-tallet, så ikke se på det som en slags naturlig tilstand for kvinner, og familie noe man skaper med de man har rundt en og kommer ikke fra at man deler avkom).

 

Jeg er barnløs og ung så du trenger ikke å høre på meg men det var bare tankene som slo meg når jeg leste postinga, (som hadde en litt misvisende overskrift)

 

-frank

Lenke til kommentar

Ønsket mitt er å starte et nytt familieliv med den mann jeg finner. Ja, jeg ønsker meg sterkt et barn til, og jeg føler han fratar meg det hvis jeg er med han, så vurderer å gå i fra han.

 

Det fins vel menn som vil ha barn tenker jeg.

 

Han er veldig opptatt av at hvis jeg må ha barn så kan ikke jeg elske han. Men det har ikke med det å gjøre. Jeg føler for han, men det har med hvilke liv jeg ønsker å leve å gjøre. Jeg ønsker et familieliv. Han virker bare usikker på hva han vil.

 

Så jeg får tenke meg om.... Jeg vil nok gå ifra han hvis han ikke ønsker det.

 

Jeg er heldig som har to barn , vet. Men drømmene mine videre i livet må jeg få leve etter.

 

Jeg gikk aldri ifra eksen fordi vi ikke fikk barn. Jeg er fortsatt kjempeglad i han og savner han. Han er jo far til de barna jeg har, og jeg elsker han fremdeles tross at han forlot meg og fant en annen. Slike følelser mister jeg ikke, men vet at jeg må se andre retninger siden han er i et forhold. Jeg har respekt for at han er i et forhold og prøver aldri å ødelegge det. Jeg har respekt for hans dame sine følelser og. Og ønsker de det beste faktisk. Var vondt da han lykkes, men jeg har sagt det til han: ønsker han det beste selv om jeg ble lei meg på mine bekostninger. Barnet er en del av han, en del av barna våre, og mannen jeg elsket, og har sagt til barna at de må behandle barnet som om et søsken med kjærlighet.

 

Vet jeg er heldig. Jeg har fått to barn. En gutt og en jente, så jeg er heldig, men.. har en drømmer om flere barn så har man det....

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Ja, jeg er veldig verpesyk. Vet jeg er heldig som har to barn. Men har en stor drøm om å få det tredje. Grunnen til at jeg vurderer å gå fra den mannen jeg har et forhold med, er at jeg ønsker hardt et felles barn med den jeg skal leve med, men..... får se hva jeg gjør. Jeg håper jo at han snur... At han blir med på å få et felles barn fort :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...