Gå til innhold

Kundebehandling og hvordan inngå avtaler med Viasat


Anbefalte innlegg

Samtalelogg mellom meg og Viasat Parabol nå nettopp. Jeg merke til at det tok rett under en time å komme igjennom denne samtalen med kundebehandleren...

 

 

Shaun:

19:47:47

Velkommen til Viasat

Jeg heter Shaun Sundin

Hva kan jeg hjelpe deg med?

 

Jeg:

19:47:49 Heisann

Jeg ønsker å si opp min natur / dokumentar pakke. Jeg har funnet ut at jeg ikke ser på den så mye som jeg trodde jeg ville gjøre. Jeg skal selvsagt fremdeles beholde min grunnpakke.

Jeg:

19:48:05 er det noe annet jeg trenger å gjøre annet enn å kontakte deg?

 

Shaun:

19:48:10

Har du et abonnements- eller parabolkortnummer tilgjengelig?

Jeg:

19:48:41

Abonnementsnr. +++++++

 

Shaun:

19:54:01 Du har avtaleperiode frem til 04.11.2013.

 

Jeg:

19:54:14 ja på grunnpakken

 

Jeg:

19:55:05 Jeg hadde 2 måneder med alt av kanaler. så kunne jeg selv velge etterpå

 

Shaun:

19:55:38 Du har avtaleperiode på pakkene du valgte etter prøveperioden, som da er Folkepakke + Dokumentar og Nyheter.

 

Jeg:

19:56:18 Det høres slettes ikke logisk ut.

 

Jeg:

19:56:52 jeg velger jo selv hva jeg ønsker å beholde etter 2 måneder

 

Jeg:

19:57:27 nå har det gått litt over 2 måneder og jeg ønsker å ta bort

dkumentar

Jeg:

19:57:41 senere kan jeg finne på å ta på film

 

Shaun:

19:59:15 Avtalen er som følger: Man har 2 måneders prøveperiode, deretter velger man hvilke kanalpakker man ønsker å ha i en 12 måneders prøveperiode. Etter prøveperioden har du valgt Folkepakke + Dokumentar og Nyheter, jeg kan dessverre ikke nedgradere abonnmentet noe mer nå.

 

Jeg:

19:59:59 Det er jo i tilfelle en særdeles dårlig kundebehandling

 

Jeg:

20:00:16 jeg kunne altså sagt at jeg ville kun beholde folkepakken?

 

Jeg:

20:00:31 og så etter et par dager bedt om å få dokumentar

 

Jeg:

20:00:54 da hadde jeg ikke hatt en binding på dette?

 

Shaun:

20:03:27

Da hadde du hatt binding på Folkepakke + Dokumentar og Nyheter også.

 

Jeg:

20:04:08 så når hadde grensen gått til at jeg hadde kunnet "fått lov" til å velge mine egne kanaler?

 

Jeg:

20:04:26 en måned? et år?

 

Shaun:

20:07:20 Etter avtaleperioden kan du nedgradere.

 

Jeg:

20:07:31 Det var ikke spørsmålet mitt

 

Jeg:

20:08:21 når hadde jeg kunnet si til meg selv " de neste månedene har jeg lyst til å ha full film og sportspakke"

 

Jeg:

20:08:40 og fått lov til å bestille det uten å måtte binde meg i et år

 

Shaun:

20:11:32

Du kan fritt nedgradere etter avtaleperioden, oppgradere kan du gjøre når som helst.

 

Jeg:

20:12:35 Så hvis jeg til sommeren har lyst til å ha filmkanalene så må jeg binde meg frem til november ?

 

Shaun:

20:13:04 Det stemmer.

 

Jeg:

20:13:33 Det syntes jeg var en dårlig måte å behandle nye kunder på.

 

Shaun:

20:14:26 Du kan nedgradere igjen til Folkepakke + Dokumentar og Nyheter før november.

 

Shaun:

20:14:36 Beklager feilinformasjon.

 

Jeg:

20:15:18 Ok?

 

Jeg:

20:15:26 Så hva er riktig?

 

Shaun:

20:16:48 Du kan ikke nedgrader fra nåværende pakkekombinasjon, men hvis du legger til Film i sommer så kan du fortsatt gå tilbake til nåværende pakkekombinasjon før avtaleperioden utløper.

 

Jeg:

20:17:30 Så da var min første antagelse om systemet deres riktig da?

 

Jeg:

20:18:01 om jeg hadde sagt at jeg kun ville ha folkepakken kunne jeg lagt til dokumentar etterpå uten en avtaleperiode

 

Shaun:

20:18:10 Det stemmer.

 

Jeg:

20:19:04 Jeg føler jo ikke at situasjonen blir så veldig mye bedre av det. Det er jo å lure kundene. Er det slik dere ønsker å fremstå?

 

Jeg:

20:19:42 fordi jeg trengte 3 måneder på meg for å finne ut at jeg ikke likte dokumentarpakken så skal jeg straffes for det?

 

Shaun:

20:20:27 Vi lurer ingen, det fremkommer tydlig i avtalen. Man har 2 måneder gratis prøveperiode med alle kanaler, deretter velger man hvilke kanalpakker man vil beholde i 12 måneder.

 

Jeg:

20:21:28 Det er jo ikke slik folk leser det, men det skjønner dere sikkert. Derfor blir det nesten som å lure kundene

 

Jeg:

20:22:05 Folk leser det som at etterpå står de fritt til å velge

 

Jeg:

20:22:29 men at man er bundet til grunnpakken i 12 måneder

 

Jeg:

20:26:01 Jeg syntes også det er litt rart at du bruker nesten 2 minutter mellom hver gang du sier noe?

 

Jeg:

20:26:19 eller 4 nå sist da...

 

Shaun:

20:28:33 Beklager, men det er står pågang for øyeblikket.

 

Shaun:

20:30:28 Dersom man er i tvil hvordan tilbudet er, står det også på vår hjemmeside: http://www.viasat.no...bud-nye-kunder.

 

Jeg:

20:31:07 Ok. Poenget er vel at dere ikke lar meg få lov til å nedgradere siden jeg ikke var lur og utnyttet systemet for en måned siden

 

Jeg:

20:31:35 hadde jeg vært smartere hadde jeg vært uten avtale på tilleggskanaler

 

Jeg:

20:32:55 Dette kommer igjan av at dere har en firkantet avtale. Når jeg nå sier at jeg vil nedgradere er jeg en måned for sen til å si ifra

 

Jeg:

20:33:43 Er vi relativt enige om det?

 

Jeg:

20:33:55 Det er slik saken står?

 

Shaun:

20:34:24

Det stemmer.

 

Jeg:

20:34:47 Ok. Da kan jeg informare om at jeg ikke kommer til å være kunde av dere etter november ihvertfall

 

Jeg:

20:36:07 jeg kan også informere dere om at denne samtalen kommer til å bli lagt ut på diskusjon.no og vg-forumet. Slik at kanskje andre vil være klar over hvordan avtalene deres fungerer

 

Jeg:

20:36:26 og ikke minst hvordan man bør gå frem dersom man ønsker å bli kunde av dere.

 

Jeg:

20:36:46 man har jo alt å tape på å binde seg til noe annet enn kun folkepakken

 

Shaun:

20:39:04

Det er beklagelig at du føler det slik, men bestemmelsene gjelder likt for alle kunder.

 

Jeg:

20:39:10 ok

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra at du la ut detta. men nå har faren min har desverre betalt dokumentar og nyheter men ventet med å bestille filmpakken. de ringte opp og spurte hvilken kanaler man ville ha etter prøveperioden, her tror jeg ikke vi fikk å vite om 12 måneders bindingstid, menmen det måtte man vel søke opp.

Lenke til kommentar

bra at du la ut detta. men nå har faren min har desverre betalt dokumentar og nyheter men ventet med å bestille filmpakken. de ringte opp og spurte hvilken kanaler man ville ha etter prøveperioden, her tror jeg ikke vi fikk å vite om 12 måneders bindingstid, menmen det måtte man vel søke opp.

 

Det er nettopp det samme som skjedde med meg. Det er jo ingen grunn til å si at du ønsker å binde deg til diverse kanalpakker i et år, når du egentlig har mulighet til å kun binde deg til folkepakken. Så kan du velge og vrake etterpå i hva du måtte finne på å teste ut videre.

 

Skulle bare ønske jeg visste dette på forhånd......

Endret av Sjefern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står jo greit forklart på sidene deres.

 

http://www.viasat.no...lbud-nye-kunder

 

Du jobber vel ikke tilfeldigvis i Viasat vel? Hvorfor skulle de ha det på denne måten? Hvorfor skal det ha noe å si hva man sier etter to måneder? Hvis man uansett har mulighet til å kun binde seg til folkepakken uten å binde seg til de andre kanalpakkene? Man kan omgå hele bindingstiden på kanalpakkene ved å si at man bare skal ha folkepakken den ene dagen. Neste dag kan du ringe tilbake og si at du vil ha sport, film og dokumentar i tillegg og du får det dermed uten binding og kan si det opp når du vil.

 

Ja man kan se på det nå i etterkant og si at det står klart på sidene deres. Men når jeg leste det, før jeg hadde denne samtalen med kundebehandleren, så forsto jeg det slik at jeg kun hadde binding på folkepakken. Resten var åpent for meg å velge de neste 12 månedene. Slik hadde jeg forstått det. Da kan man ikke si at det står klart på sidene deres. Kundebehandleren selv skjønte jo ikke reglene før halveis i samtalen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...