Gå til innhold

Valve og Xi3 avduker Steam-basert mini-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1:15 ut i videoen kan man se hva som ser ut som en AMD AM3+ socket og en chip ved siden av. Så vidt jeg vet så får man ingen APU til AM3+ så da må ha en gpu ved sidenav.Han sier 2gb ram og dual core 2ghz cpu. Det er slappe saker til den prisen.
Men dette er jo ikke steambox, bare en av xi3's vanlige maskiner!

 

du får lese kilden.... her er en quote....

 

---

Valve and Xi3 will today show off a modular computer designed for Steam and the big screen TV in your living room ? a ?Steambox?, in other words.

---

Lenke til kommentar
du kan bare glemme å kjøre dagens spill på den her så kalte "steamboxen".. den er på størrelsen med en grapefrukt... og det sier seg selv at her blir det ikke noe highend pc specs klemmt inn... du kan sammenligne denne "steamboxen" med en ouya konsolen... så du får bare glede deg til å betale 5500++kr for den her :)
Du tar grundig feil når det gjelder ytelse, fult mulig å få desktop ytelse i ca. den størrelsen. Mini-ITX hovedkort har vært tilgjengelig i fleire år, og har i dei siste årene blitt meir og meir populært. Det er ingen ytelse forskjell på eit vanlig hovedkort(ATX) og eit mini-hovedkort(Mini-ITX).p8h67miniitx.jpgBildet viser ett mini-itx hovedkort med pci-express, slik at du kan bruke dedikert skjermkort.Fordelen med designet til Xi3 er at du kan bygge på "sidene", slik at vi kanskje får eit skjermkort også. Om vi ikkje får det, er det ingen krise heller. Ytelsen er god nok til å spille Crysis 2, og dei siste pc-spillene.Til sammenligning kjører dei fleste Xbox spill på maks 30 fps, men det fins unntak som Call of Duty som klarer 60 fps stabilt. Her er eit bilde av ytelsen i The Witcher 2 med AMD's A10-5800K i 1920x1200Gaming_02.png

 

du får ta en titt på bildene her...

 

http://www.polygon.com/2013/1/7/3849284/piston-valve-steam-box-xi3

 

vi tremger high end pc her og ikke en desktopytelse fra 2006...

 

Lenke til kommentar

5500? Her må dere ta frem kalkulatoren igjen. Hvis prisen er $999 i USA kommer den garanter ikke til å koste 5500kr i Norge. 7000-8000 er en mer sannsynlig pris.

X7A starter på $1.100 så jeg på en side, så dette blir ikke en boks for vanlige folk akkurat.

 

For 6k(i norsk pris) kunne de satt sammen en i5 (~3.2-3.4 GHz, fire kjerner), 8 GB RAM og noe basert på GK104.

Lenke til kommentar

du får ta en titt på bildene her...

 

http://www.polygon.c...e-steam-box-xi3

 

vi tremger high end pc her og ikke en desktopytelse fra 2006...

 

Hah desktop ytelse fra 2006? Finn meg ein ytelsemåling fra 2006, som leverer di samme tallene. ;) Morsom du. Mulighetene for bra desktop ytelse ligger der, du får ikkje inn eit HD7850 riktignok. Men du undervurderer kva dei kan levera av ytelse, vi får vente og se på kva spesifikasjonane blir ettertkvart.

 

Om du tenker på high end pc ytelse oppe ved 7.000 til 10.000 kr, så må du nok kjøpe ein steambox fra ein anna leverandør. Detta er kun EIN av prototypene, det kommer til å bli fleire leverandører. Prisen kommer til å øke dramatisk, og da er det nesten likegreitt som bygge glade nordmenn å dra opp skruhjernet å fikse noe heimamekk. :)

 

TheVerge hadde nettop eit intervju med Gabe anng. Steambox:

http://www.theverge.com/2013/1/8/3852144/gabe-newell-interview-steam-box-future-of-gaming

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Noe av det viktigste fra intervjuet over:

We’ll come out with our own and we’ll sell it to consumers by ourselves. That’ll be a Linux box, [and] if you want to install Windows you can. We’re not going to make it hard. This is not some locked box by any stretch of the imagination. We also think that a controller that has higher precision and lower latency is another interesting thing to have.

Som jeg håpte tidligere, Valve kommer med en egen boks og tillater tredjeparter å selge sertifiserte bokser :thumbup:

Kontrollere med bedre presisjon, det har jeg lengtet etter :thumbup:

Her gjør Valve mye riktig.

Lenke til kommentar

Tviler på det er så veldig heftig med tanke på at dagens high-end skjermkort koster mer enn denne maskinen.. Men sikkert godt nok for de fleste..

 

Til 2000kr får du et skjermkort som drar de fleste av dagens spill på ultra i 1080p. Visst du skal spille med flere skjermer og høyere oppløsning så må man nok opp litt i pris, men for hvermannsen vil et skjermkort til 2000kr være mere enn nok.

Lenke til kommentar

Til 2000kr får du et skjermkort som drar de fleste av dagens spill på ultra i 1080p. Visst du skal spille med flere skjermer og høyere oppløsning så må man nok opp litt i pris, men for hvermannsen vil et skjermkort til 2000kr være mere enn nok.

 

Om du leser det andre innlegget mitt så formulerte jeg meg litt feil..

 

For noen er et skjermkort til 2000 godt nok, mens andre har høyere krav.

 

Å spille på ultra i 1080p, med dagens mest krevende spill, med et skjermkort til 2000 kr

vil jo selvfølgelig fungere. Men hvor glatt det går er en annen sak...

 

Flere faktorer som spiller inn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...