Gå til innhold

GTX 690 vs 680 lightning SLI micro stutter


Anbefalte innlegg

Arni,du har peiling på skjermkort, så jeg spør deg:P Lurer på om det er noe poeng for meg å oppgradere til 700-serien? Har akkurat satt inn 2 stk ASUS 670er og etter det jeg har hørt virker det som om 700 serien ikke vil ha en stor økelse i ytelse over 600-serien. Vil det være lurere og vente på maxwell som er planlagt og komme i løpet av 2014?

 

trolig er det lite å tjene på det :p men skal du ha det beste er nok dette riktig vei å gå da AMD har skutt seg i foten med 8000 serien sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Arni,du har peiling på skjermkort, så jeg spør deg:P Lurer på om det er noe poeng for meg å oppgradere til 700-serien? Har akkurat satt inn 2 stk ASUS 670er og etter det jeg har hørt virker det som om 700 serien ikke vil ha en stor økelse i ytelse over 600-serien. Vil det være lurere og vente på maxwell som er planlagt og komme i løpet av 2014?

 

Nå er ikke jeg arni, men hvis du tenker over så bruker vanligvis nvidia å bringe kun Litt mer ytelse per generasjon skjermkort det bruker aldri å være noe superkraftig i forhold til forige generasjon så jeg tror du har gjort et bra kjøp med 670 sli drt er gode kort og du har ikke kommet til å merke store forskjellen om du skulle ventet på 700 serien -

 

Og hvis du skulle venta så måtte du isåfall venta iallefall over 4-5 mndr til for jeg vil ikke tro at du vil ha referansemodellen til 7-serien det er bedre å vente på aftermarked dealers slik som asus,msi evga med mer og de korta kommer gjerne sent på sommeren igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

trolig er det lite å tjene på det :p men skal du ha det beste er nok dette riktig vei å gå da AMD har skutt seg i foten med 8000 serien sin.

Regner med at du sikter til at HD 7xxx skjermkort kalles for 8xxx.

Dette gjelder kun for OEM partnerene til AMD, altså de som lager ferdigbygde systemer.

HD 8000 (eller annet navn) vil fremdeles bestå av ny arkitektur og forbedret ytelse.

 

Dette er for øvrig noe også nvidia gjør med sine skjermkort.

Det er noe de blir presset av OEM partnerene til å gjøre slik at de kan reklamere med høyere tall.

Forsvarer ikke praksisen, men tanken er at driveroppdateringer skal ha økt ytelsen fra opprinnelig slippdato.

Lenke til kommentar

Regner med at du sikter til at HD 7xxx skjermkort kalles for 8xxx.

Dette gjelder kun for OEM partnerene til AMD, altså de som lager ferdigbygde systemer.

HD 8000 (eller annet navn) vil fremdeles bestå av ny arkitektur og forbedret ytelse.

 

Dette er for øvrig noe også nvidia gjør med sine skjermkort.

Det er noe de blir presset av OEM partnerene til å gjøre slik at de kan reklamere med høyere tall.

Forsvarer ikke praksisen, men tanken er at driveroppdateringer skal ha økt ytelsen fra opprinnelig slippdato.

 

Informasjonen vi har så langt er at AMD ikke lager noen andre desktop kort så nei hele 8000 serien er rebrands

 

for øvrig har Nvidia aldri rebrandet en HEL serie med kort. alle gjør det med low end og sånn er det bare men ikke med alle kortene uten faktiske forskjeller.(10% høyere ytelse fordi de er levert med de nyeste driverne er IKKE annen arkitektur eller faktisk forbedring.)

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Informasjonen vi har så langt er at AMD ikke lager noen andre desktop kort så nei hele 8000 serien er rebrands

 

for øvrig har Nvidia aldri rebrandet en HEL serie med kort. alle gjør det med low end og sånn er det bare men ikke med alle kortene uten faktiske forskjeller.(10% høyere ytelse fordi de er levert med de nyeste driverne er IKKE annen arkitektur eller faktisk forbedring.)

Hvordan går det an å ikke begripe at OEMs ønsker høyere tall, og at AMD er pent nødt til å levere for å selge flere kort?

Jeg har allerede pekt på tre hele serier (9000, 100 og 300) på desktop (laptopgrafikk er langt verre) fra Nvidia som var ren rebranding, men dette bryr du deg ikke om?

Håper du skjønner at det er mulig for AMD å lansere nye kort i HD 9000-serien?

Lenke til kommentar

Men gutta ikke for å være slem her, men tråden handlet om 690 vs 680 sli og Microstuttering.

Hehe vi har vært innom en del andre tinga ja. Hilsen trådstarteren ;) bara moro det. Har fått lightningen min opp i godt over 1300 mhz stabilt og 7350 mhz på minnet så er fornøyd jeg.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...