Gå til innhold

GTX 690 vs 680 lightning SLI micro stutter


Anbefalte innlegg

Vil du ha de beste 680, så kjøper du lightning. Vil du prøve noe billigere så bare gjør det om det ikke føles riktig for pengepungen så kan du kanskje prøve 660ti eller 670 serien?

670? nei nei nei ;) Bestiller et 680 lightning i kveld eller i morgen, så ett til ved neste lønning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste denne tråden og blei litt nysgjerrig på noe. beklager litt ot men;

er msi lightning virkelig det beste gtx680? eg trudde d var asus Top eller gigabyte super overclock...?

 

 

Nei fordi med en bryter på toppen av kortet så har lightning plutselig 1202 mhz på kjernen FØR boost clock i heletatt kicker inn og da har kortet rundt 1258mhz på kjernen.

 

Og da er ikke kortet overclocket med instillinger i Afterburner det er kun skiftet bios beregnet på Ekstrem overclock som da skjer (ved å vri på den lille bryteren på toppen av kortet)

 

680 DirectCU II TOP kommer med en kjerneclock på 1137 MHz og med boost går clocken opp til 1201 mhz.

 

Men ikke missforstå jeg er ikke noen MSI fanboy, begge kortene er bra men lightning er faktisk det beste om man leser seg litt på hva kortet faktisk kan i forhold til alt som står på eskene/ butikkene.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg vil bytte er fordi jeg vil teste nvidia og sli. Har hørt mye om at det er mindre driverproblemer, mindre stuttering og jevnere flyt i en del spill.

 

Etter det jeg har sett har amd fjernet de fleste problemene med driverne til 7xxx?

 

Se til at du kjører siste driver før du bruker 7k på ny gpu da

Lenke til kommentar

 

 

Etter det jeg har sett har amd fjernet de fleste problemene med driverne til 7xxx?

 

Har nyeste drivere ja. Har allikevel litt problemer i noen spill i crossfire. Andre spill funker veldig bra. Som sleeping dogs. Bf3 nesten 100%. Ett krasj en sjelden gang. Har allerede solgt det ene hd 7970 til en grei pris.

 

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Nei fordi med en bryter på toppen av kortet så har lightning plutselig 1202 mhz på kjernen FØR boost clock i heletatt kicker inn og da har kortet rundt 1258mhz på kjernen.

 

Og da er ikke kortet overclocket med instillinger i Afterburner det er kun skiftet bios beregnet på Ekstrem overclock som da skjer (ved å vri på den lille bryteren på toppen av kortet)

 

680 DirectCU II TOP kommer med en kjerneclock på 1137 MHz og med boost går clocken opp til 1201 mhz.

 

Men ikke missforstå jeg er ikke noen MSI fanboy, begge kortene er bra men lightning er faktisk det beste om man leser seg litt på hva kortet faktisk kan i forhold til alt som står på eskene/ butikkene.

nei nei, eg misforstår deg ikkje:) du svarte jo på akkurat det eg spurte om:p dette viste eg virkelig ikkje, så kjempe nyhet for meg:p

 

prøvde å lese meg litt opp på det her lightning kortet, men finner ingenting om den knappen du snakker om.... kanskje eg som er dum og ser på feil kort :hm:

har du en link elns?

Lenke til kommentar

nei nei, eg misforstår deg ikkje:) du svarte jo på akkurat det eg spurte om:p dette viste eg virkelig ikkje, så kjempe nyhet for meg:p

 

prøvde å lese meg litt opp på det her lightning kortet, men finner ingenting om den knappen du snakker om.... kanskje eg som er dum og ser på feil kort :hm:

har du en link elns?

Også mulig at Nvidia har presset MSI til å fjerne bryteren. "LN2"-BIOSet på dagens kort er begrenset så man ikke når like høy overklokk som de originale kortene klarte for eksempel.

Lenke til kommentar

Også mulig at Nvidia har presset MSI til å fjerne bryteren. "LN2"-BIOSet på dagens kort er begrenset så man ikke når like høy overklokk som de originale kortene klarte for eksempel.

 

jeg kjøpte kortene nettopp, og de var med på begge 2 bestilt på noen uker mellom hverandre.

 

Den er veldig liten og svart så man må nesten vite om den for å finne den. (virker ikke som MSI er så høye i hatten om dens eksistens.) Men skal se om jeg finner et bilde, eller tar et selv.

 

http://bildr.no/view/1363941

 

 

Blitsen ødela litt for første der, men du ser det greit på den andre.

Lenke til kommentar

 

 

jeg kjøpte kortene nettopp, og de var med på begge 2 bestilt på noen uker mellom hverandre.

 

Den er veldig liten og svart så man må nesten vite om den for å finne den. (virker ikke som MSI er så høye i hatten om dens eksistens.) Men skal se om jeg finner et bilde, eller tar et selv.

 

http://bildr.no/view/1363941

 

 

Blitsen ødela litt for første der, men du ser det greit på den andre.

 

Bestilte nettopp mitt første fra mpx/komplett. Hvor kjøpte du dine?

Lenke til kommentar

" 2x lightning gir syk kraft, det er det beste 680 man får tak i.

 

De spillene jeg har merket micro stutter er vel kun far cry 3

 

 

Jeg har og tenkt å vannkjøle kortene senere, men prislappen på vannblokker kommer på 800kr per stk FØR frakt og toll til Norge.

 

http://techbay.no/product.html/ek-vannblokk-for-skjermkort-ek-fc680-ltg---acetalnickel?category_id=174

Lenke til kommentar

Hvor mange radiator rader trenger jeg for å vannkjøle skjerkort itilegg? jeg vurderer det sterkt.

 

Ikke noen regel på det.Jeg brukte 1 radiator på 2x120. Litt tykkere en vanlig. På en loop med 1 7970 og en ivy bridge med meget høy volt 1,368. Men jo fler radiatorer og flere vifter/hastighet jo kaldere blir det jo.

 

Hvor mange radiator rader trenger jeg for å vannkjøle skjerkort itilegg? jeg vurderer det sterkt

Lenke til kommentar

Jeg hadde lett valgt SLI Lightning, men det er fordi jeg syns GTX 690 ikke egentlig er et entusiastkort.

 

EDIT:

700-serien til Nvidia kan vi vente oss i år i løpet av 4-5 måneder.

 

Arni,du har peiling på skjermkort, så jeg spør deg:P Lurer på om det er noe poeng for meg å oppgradere til 700-serien? Har akkurat satt inn 2 stk ASUS 670er og etter det jeg har hørt virker det som om 700 serien ikke vil ha en stor økelse i ytelse over 600-serien. Vil det være lurere og vente på maxwell som er planlagt og komme i løpet av 2014?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...