Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Sharan 4motion som håndverkerbil?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har noen erfaring med VW Sharan 4motion som håndverkerbil?

Har startet egen virksomhet innen flislegging og trenger en større bil men ikke varebil siden jeg trenger den privat og.

 

Har vært veldig opptatt med å leite etter VW Caravelle, men jeg fant ut at bilen er ganske dyr spesielt med Syncro.

En Kamerat sa jeg skulle se etter Sharan. Det er masse plass i den og du har kjørekomfort, AC og firehjulsdrift.

 

Men jeg kan ikke huske å ha sett en Sharan som håndverkerbil.

 

Hva med dere?

 

Bruker min Toyota Rav4 idag men bagasjeromet er jo latterlig liten.

Tenker på en Sharan opp til 100000kr.

 

Setene kan tas ut veldig rask og hver for seg. Så mye snakker for Sharan, men er bilen grei nok? Eller burde jeg virkelig heller se etter Caravelle T4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye feil på sharan, styr unna hvis du ikke kan skru litt selv.

 

vanlige feil; toppakning (tdi 115), dieselvarmer, AC, ledningsbrudd i dørene, vindusviskere som setter seg fast, vannlekkasje i kupe, bakbremser,

 

toppakninga ryker ofte på 115 hk, det fikses ved å benytte pakning og strekkbolter fra en 130 hk (stålpakning).

AC kompressoren ryker pga lekkasje i rørene, aluminiumsrør og stålklamring gjør at det tæres hull på de.

ledningsbrudd i dørene- "plast" ledninger som brekker i kulda, silkonkabler selges som ferdige sett.. plug and play.

vindusviskerne må smøres en gang i året ellers setter de seg bom fast.

dieselvarmeren soter ved mye småkjøring - monter bryter. sharan uten dieselvarmer er iskald.

vannlekkasje skyldes oftest feilmontert kupefilter.

bremser bak ruster.

sharan har ikke lastavhengig bremse-ventil, her er det ABS som styrer bremsetrykket bak.. litt "skummelt" om du har kjørt med mye last, og tømmer bilen så vil bakhjulene låse først ved første bremsing på glatt føre.

 

lastekapasitet er ca 700 kg (avhengig av utstyr) de 5 baksetene veier 115kg.. uten de kan bilen da lastes noe over 800 kg.

lengden på lasterommet uten bakseter 2 meter nede ved gulvet.

helt flatt gulv. 2000 kg hengervekt.

 

vær obs på ombygde varebiler, de er ofte bare 6 setere.. (sjekk vognkort) hoftebelte er ikke lengre lovlig, og det takmonterte midt-beltet er ikke lov å ettermontere.

 

ford galaxy (til 2005) og seat alhambra er samme bilen, kanskje litt billigere.

 

 

hvis du ikke kan skru litt selv… les første setning i mitt innlegg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...