Gå til innhold

Forslåg til å forbedre min datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3570k trenger man ikke om man ikke skal overklokke. Da er det bedre å gå for en vanlig

 

SSD disk hjelper også godt på systemet :)

 

Kan bytte til i5-3450 CPU og et H77 hovedkort, men det er så lite å spare på det at jeg tenkte det var greit å ha mulighetene åpne for overklokking i fremtiden. Jeg holdt meg uansett godt innenfor budsjettet på 4-6k.

 

Kan godt legge inn en SSD der. Men poenget med SSD er først og fremst å få raskere oppstart, og reformatering tenkte jeg ikke var aktuelt.

 

Vil jeg trenge et nytt hoverkort, tror du?

 

Ja. Det du har nå er ikke kompatibelt med Intel prosessorer.

Lenke til kommentar

Blir det merkbar bedring? Jeg kan strekke meg helt opp til 8000kr. Vil sikre meg noe som varer iallefall litt lenge.

 

Og takk for svar. :)

 

Det vil bli en veldig stor forbedring, ja. 7970 og i5-3570k regnes som toppmodellene på markedet hvis du ser bortifra ekstremnivået som koster 3 ganger så mye. Hvis du vil bruke mer ville jeg ha gått for en SSD. Som nevnt allerede er Samsung 840 å anbefale.

 

Om du er villig til å gå opp til 8000 så ville jeg heller ha gått for en I7-prosessor og ikke en I5 :p

 

Tull og tøys. Trenger ikke i7 til hans bruk. Hyperthreading hjelper ikke det grann i spill.

Lenke til kommentar

Kan godt legge inn en SSD der. Men poenget med SSD er først og fremst å få raskere oppstart, og reformatering tenkte jeg ikke var aktuelt.

 

Reformatere må du uansett om du skal inn med nytt hovedkort og cpu ;) Og du får mye mer enn bare rask oppstart med SSD. Alt går mye fortere. Ikke kun oppstarten

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Det vil bli en veldig stor forbedring, ja. 7970 og i5-3570k regnes som toppmodellene på markedet hvis du ser bortifra ekstremnivået som koster 3 ganger så mye. Hvis du vil bruke mer ville jeg ha gått for en SSD. Som nevnt allerede er Samsung 840 å anbefale.

 

 

 

Tull og tøys. Trenger ikke i7 til hans bruk. Hyperthreading hjelper ikke det grann i spill.

 

Jeg merket stor forbedring fra i5 til i7 hos meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...