Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Holde tilbake leie/betaling av felleskostnader for å sikre strøing.


Lufthode

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet i et sameie, som er opprettet og 100% eid av en privatperson/enkeltmannsforetak slik jeg har oppfattet det. Leiligheten er i en bygård hvor det er 5 leiligheter i samme delte oppgang, og to hybler som har egen inngang men deler platting foran inngangsdør og parkeringsområde.

 

Jeg betaler en fast sum i tillegg til leie, for "felleskostnader" som brøyting,strøm til fellesområder osv.

 

I vinterhalvåret har brøytingen sånn sett vært grei nok, men det er mildt sagt veldig glatt på områdets parkeringsplass og området foran inngangsdør, inkludert en trapp.

 

Jeg vil jo i utgangspunktet tro at det er gårdeier/huseier som har ansvaret for å sikre fellesområdene, siden vi leietagere faktisk betaler for dette. Stemmer dette?

Og, kan jeg på noen måte holde tilbake, enten for å tilbakebetale når området er sikret godt nok, eller avkorte enten leie eller andel felleskostnader når det er så glatt at det ikke er mulig å på en trygg måte ferdes hverken fra parkeringsplass eller fra inngang til bygården og frem til inngangsdør?

 

Jeg vil understreke at jeg ikke er ute etter å knipe huseier for penger, jeg er ute etter å få en bedring av situasjonen, slik at vi kan ferdes trygt på vei ut og inn av leiligheten.

Henvendelser til huseier om at vi trenger å få strødd, evt i det minste at det stilles sand/grus og salt til rådighet for oss har ikke ført frem. Bør jeg sende en henvendelse om at jeg vurderer å holde tilbake leie/andel felleskostnader før jeg gjør det, eller holder det å sende en melding om at jeg vil holde penger tilbake frem til en bedring?

 

Hvis noen med den nødvendige kunnskap om dette hadde hatt tid til å svare så hadde jeg blitt glad. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...