dur_dur Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Nettopp installert en ny ASUS RT-N65U wifi-router. Wifi-dekningen er god og stabil i hele huset for laptoper I huset brukes også wifi av en iPhone 4s- og en android-mobil. Problemet er at wifi-tilkoblingen er veldig ustabil på mobiltelefonene. Ved hjelp av en android-app har jeg testet signalet i husets problemområder. Selv om signalet ikke er superbra burde det være godt nok. Jeg innser at wifi-mottaker i telefoner ikke er like gode som i en laptop, men jeg hadde ikke problemer med ustabilt nettverk med den gamle routeren (billig router fra Jensen Scandinavia) Hva kan årsaken til problemet være? Kan innstillinger i telefonen eller routeren endres for å bøte på problemet. Jeg har prøvd å endre kanalvalg fra auto til diverse kanaler 1-13, uten at det hjalp. Vedlagt: Innstillinger router
endrebjo Skrevet 9. januar 2013 Skrevet 9. januar 2013 Det er også greit å låse kanalen til 20 MHz, i stedet for 20/40 MHz.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. januar 2013 Skrevet 9. januar 2013 Du bør finne ut om de teknisk sett er stabile først. Dette gjør du ved å plassere de noen meter fra routeren. Du kan jo streame fra youtube for å sjekke om det er stabilt. Speedtest kan brukes for å sjekke hastighet via internett. Dersom du har problemer kun ved svak signalstyrke, så kan det være støykilder som hindrer forbindelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå