Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

syrenivå i munnen av syrlige drikkevarer


Hexafix

Anbefalte innlegg

Det er mange som vil slutte å drikke brus, juice og saft... Alle disse er like skadelig for tennene uansett på grunn av syrligheten for det er det som etser tennene.

 

Det er syrligheten som skader tennene og det er til felles for alle de 3 drikkene uansett.

 

Dersom man likevel skal fortsette å drikke juice, brus og saft så tenk på hvordan syrlighetsnivået fungerer.

 

Derfor er det beste å drikke mye på en gang når man først drikker for da holder man syrenivået oppe der og da også synker det. Det mest skadelige er å drikke litt hele tiden for da vil man få like høyt syrenivå hele tiden og det er jo det som mest skadelig.

 

Når man drikker mye på en gang og har større mellomrom så får man høyt syrenivå akkurat der og da og det synker gradvis.

 

Dersom man smådrikker hele tiden så holder man også syrenivået oppe og det er det som er mest skadelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er du så hard mot meg, Hexafix? Er det denne måten du ønsker å gå inn i et nytt år på?

Det er ikke jeg som er hard... Det er du som er for myk :p

 

Jeg bryr meg ikke om nyttår. For meg så er det ikke noe annet enn at det blir en ny dag. Det er ikke noe større enn et vanlig dagsskifte... Det betyr ikke noe mer enn et nytt tall på kalenderen og det skjer jo ved midnatt hver dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...