Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

faktisk dette med forskjellige metaller i vannkjøling tenkte jeg ikke på når jeg lagde tanken.

jeg søkte litt på google og fant dette.

http://www.overclock.net/t/141512/mixing-aluminum-and-copper-in-a-waterloop

det er over 5 år da. aluminium korriderer raskere en kobber.

takk for at du sa i fra, nå fikk jeg noe og tenke over.

tror det blir kjøp av en AquaComputer aqualis vanntank, med braketter så jeg fester vanntanken sidedøra som planen var.

Lenke til kommentar

Hørest ut som et kult prosjekt, blir spennende og se hvordan det blir.

 

Skulle egentlig tro at 2 xfx 9800 gx2 holder foreløbig hvertfall, kan jo heller kjøpe nye ved en senere anledning :)

 

Og når det kommer til galvanisk reaksjon så har Techbay en EK-Ekoolant køleveske som er laget for vannkjølingssystemer med forskjellige metaller, så det burde ikke være noe problem så lenge du bytter ut vesken 1 gang per 6 månder siden anti-corrosion additive osv blir brukt opp over tid, du ser det egentlig på vesken siden fargen forsvinner :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte nå nettopp, og synes ikke det var verdt å vente på Haswell. På den andre siden er kjølepasta mellom chip og heatspreader på i5 3570k søppel, så det er mulig det er bedre å vente på neste iterasjon!

 

Ellers er Maximus Gene V et greit alternativ til Formula. Det er billigere, og har mange av de samme egenskapene ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...