Gå til innhold

Ølsalget imorgen


Cooky

Anbefalte innlegg

Da åpner endelig ølsalget og vinmonopolet imorgen, og jeg tenker å komme meg på butikken så tidligst som mulig imorgen tidlig (det vil si ved 07.00-07.30-tiden.

 

Men så leser jeg nå da at ølsalget ikke begynner før klokken 09.00 imorgen tidlig.

 

De fleste butikker her hvor jeg bor åpner klokken 09.00 om morgenen, men kiwi butikken i sentrum åpner klokken 07.00 om morgenen.

Kan jeg da siden butikken åpner før 09.00 få kjøp noe øl på denne kiwibutikken før klokken er 09.00, eller må jeg vente?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.naringset...1357-32650.html

 

 

Salgstider for steder med salgsbevilling for alkoholholdig drikk

Normal salgstid

  • Hverdager salgstid fra kl. 09.00 til kl. 20.00

Begrenset salgstid

  • Dager før søndager og helligdager salgstid fra kl. 09.00 til kl. 18.00 (unntatt dagen før Kristi himmelfartsdag, da salgstiden er fra
    kl. 09.00 til kl. 20.00)
     
  • Påskeaften salgstid fra kl. 09.00 til kl. 15.00
     
  • Pinseaften salgstid fra kl. 09.00 til kl. 15.00
     
  • Julaften salgstid fra kl. 09.00 til kl. 15.00. På julaften og nyttårsaften kan ikke alkoholholdig drikk selges senere enn kl. 15.00.
    1. og 2. juledag, og 1. nyttårsdag er salg av alkoholholdig drikk ikke tillatt. I romjulen gjelder alminnelige salgstider.
     
  • Nyttårsaften salgstid fra kl. 09.00 til kl. 15.00

Forbud mot salg

- Søndager og helligdager

- Valgdager

- 1. mai

- 17.mai

Lenke til kommentar

Husk også at siste frist for å kjøpe øl i år er innen kl 18:00 lørdag 29. desember! Og vinmonopolet stenger allerede 15:00.

 

Det blir nok ikke noe problem, da jeg kommer til å dra ganske tidlig imorgen for å få kjøpt inn alt av alkohol jeg måtte trenge de neste 7 dagene :wee:

Lenke til kommentar

Er så utrolig latterlig at butikkene ikke kan selge alkohol når de vil, hvilke dager de vil. Hva skjer liksom om noen kjøper øl på en søndag? Oh noes!

 

Og hvis noen på død og liv vil drikke på en valgdag, så er det ikke verre enn å kjøpe det inn dagen før.

 

Hvor er logikken?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var korrekt. Men så at jeg tok litt feil tidligere i tåden, det er en siste mulighet til å kjøpe øl på selve nyttårsaften: Nyttårsaften salgstid fra kl. 09.00 til kl. 15.00

Vinmonopolet er riktignok stengt ut året (åpner 2. januar kl 10:00).

Jeg jobber i matbutikk og vi har ølsalg fra klokken 8.

Lenke til kommentar

Kjenner noen som jobber i en butikk hvor de stengte ølsalget 13:00 idag. Så varierer vist litt. Merkelig egentlig, infoen jeg har posta over er fra Oslo Kommunes nettsider, burde jo være riktig.

 

Godt nyttår! :)

 

Kommunene har lov til å sette egne regler innenfor rammene av loven, men dog kan ikke kommuner med Vinmonopol i ha kortere ølsalgstid enn Polets åpningstider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...