Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP! adsl med 17/kbit !


Anbefalte innlegg

Hjelp!

 

Har endelig fått adsl årevis etter alle andre :oops: (Tele2 712/kbps)

Linja går helt fint i 10-15 min og så stuper den ned til steinalder fart :o

Og dette skjer hver gang jeg rebooter

 

Riktig nok sier de i betingelsene at nettverket av og til er overbelastet og de kan ikke alltid holde lovede hastigheter, men dette er vel litt drøyt

 

Kan noen hjelpe meg? :shrug:

 

Mitt første inlegg btw :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det lynt hos deg i det siste? Om splitteren(hvis du bruker splitter) blir svidd så stopper den som regel ikke å fungere helt, men vil ha dårlig kontakt. Det kan forårsake at du får vanvittig varierende fart, blir avkoblet tilfeldig osv.

 

Det andre jeg ville sjekket er at du ikke har ubudne gjetser på besøk. Står modemet ditt og blinker (mye) selv om du bare har latt maskinen stå i ro i 15 minutter etter du slo den på? Da kan det være tegn på at du har en trojaner på maskinen som bruker maskinen din (og båndbredden din) som server for warez el. lignende. I sp tilfelle ville det forklare at du har fin fart i en liten stud før du sakker av...

 

Prøver ikke å skremme deg, men bare lister noen mulige årsaker =) Det er drøssevis av andre årsaker til at dette kan skje... men det høres mystifistisk ut at du har fin fart de første 10 minuttene...

 

Sjekk det jeg sa, og la oss høre hva du fant ut, så kommer jeg tilbake og sjekker svaret senere =)

 

-Stigma

 

EDIT : Har det vært slik fra første gang gdu koblet opp linjen, eller var dette noe som kom senere? Hvis det har vært slik hele tiden så kan du se bortifra de to forslagene jeg kom med...

Lenke til kommentar

Vel...

Jeg er jo litt fersk og har ikke serlig peiling, men splitteren ser fin ut og jeg har prøvd begge onboard nettvarksadapterene, fikk fakstisk aktivert adsl igår :D

Og har ingen erindringer om lyn i de dagene jeg har hatt modemet og splitteren(5dager) men så er jo jeg litt i min egen verden :p

 

Har min egen teori; for nå her jeg holdt på i ca. 20 min og det virker greit.

Og da har jeg vert ute av messenger (må prøve alt vet du :shrug: )

høres dette måfå ut eller?

 

Men i tilfelle trojan, hvordan kan jeg fjerne det?

Er litt desperat :wink: tror jeg aldri har smilt så bredt som når jeg så at det var aktivert

 

mhv C.M

Lenke til kommentar

Tror det beste er at du bare kontakter DSL provideren din. Det høres mest ut som et problem med linjen inn til huset ditt, splitter, eller noe slikt. Spesielt med tanke på at du har hatt problemet siden du fikk det. Dårlig kontakt kan som sagt forårsake slike ting, og det er enkelt for en montør å teste.

 

Ring og hør... sansynligvis koster det det ikke noe å få det sjekket heller. Det gjorde ihverfall ikek det hos nextgentel da jeg hadde half-svidd splitteren min (men ikke visste det enda) og fikk utrolig dårlig fart pga det.

 

Lykke til

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel, vel tusen takk for alle svarene, men jeg tror jeg skal gi det litt tid og se hvordan det går med de andre pc'ene når jeg skaffer ruter.

 

Hvis de andre får samme problem skal tele2 få seg en telefon :wink:

Hvis de ikke får det skal xp pro cd'en få seg en omgang i dvd-romen :p

 

Som sagt takk for alle svar.

 

mhv C.M

 

P.S nå går det som det suser :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...