Gå til innhold

Er 4G mobil bortkaset i telenor nettet


Taxman

Anbefalte innlegg

Bruker av og til telefonen som wifi for å få nett på laptoppen når jeg er ute.

Ser at Telenor har Samsung s3 i 4g versjon. Den frister veldig, men når jeg leser litt om betingelsene kan det virke som om 4g ikke får noe virkning for meg pga telenor kapper hastigheten slik at i realiteten er ikke 4g noe raskere enn HSDPA med mindre jeg betaler ekstra for høyere hastighet.

 

Er min oppfatning korrekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilte samme spørsmål på telenors facebook side, og der kom det fram at hvis en kjøper medium eller large abb, er hastigheten cap'et på 10 mb. Så da ble det litt aktuelt allikevel.

 

Koordinerte med samboer, og hennes julegave til meg i år ble da en Samsung S3 4g versjonen. Så da er det gjort, så får vi se om jeg angrer eller ikke :-)

Lenke til kommentar

Joda, de tilbyr de hastighetene, men ikke på de "laveste" pakkene. En må opp i m og l for å få 10, for å få 15 må en ha xl. For å få større må en betale.

 

For så vidt greit, men med hsdpa+ telefon er det ikke alltid da fordel å oppgradere.

 

Ser flere som sier de får større hastighet enn hva prislisten sier - trolig så er de liberale med hastigheten fram til de når kritisk masse, og strammer da inn.

 

Eller så er det dop-dealer trikset at først er full hastighet "gratis" og når en er vant med det så vil en betale for å beholde det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdatering - Shoppet Samsung S3 4g versjonen fra telenor.

 

Her hjemme i huset har jeg 2 "streker" med dekning, og da viser speedtest 42mb ned og 5.5 mb opp.. Pokker meg bedre enn vdsl fastlinja jeg har her i huset :-)

 

Så inntil videre har nok ikke telenor Cap'et hastigheten, men regner med at de gjør det når nok folk begynner å ha 4g telefoner slik at bånbredder pr bruker blir en kapp faktor. De tester nok bare ustyret sitt, med oss brukere som velvillige og glade prøvekaniner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...