Gå til innhold

– Vi kaller det Baldur's Gate Next (iPad, PC)


Anbefalte innlegg

En U-formet læringskurve? Jeg vil heller ha en relativt svak stigning hele veien. Start med kamper som er litt utfordrende, men overkommelige. Etterhvert som vi spiller vil læringskurven bare fortsette å stige, så vi aldri kommer helt over "utfordrende, men overkommelige". Om det blir for enkelt går jeg fort lei, og blir det for vanskelig gir jeg opp. Trikset er å ha det midt i mellom hele veien.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Det jeg liker best med Baldurs Gate spillene er den fargerike og diverse verden den befinner seg i. iallefall i 2nd og 3rd edition. Har lest en del av bøkene og liker den klassiske rollespill verdnen som handler mer om vanlige eventyrere enn save the world rpg. Nå er det jo save the world i BG2 på selve slutten, men selve spillet baserer seg på relativ enkle politiske, økonomiske og sosiale quests som bare har betydning i nærmiljøet eller landet du er i. Alt trenger ikke å være uber episk for at selve spillet er episk.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Nytt D&D-baser CRPG? Nei takk! Det var en grei modell på nittitallet, men nå bør utviklerne har nok erfaring til å lage et eget rollespillsystem som er mer egnet for dataspill enn penn og papir.

 

Selv om DnD og et isometrisk perspektiv var de umiddelbare kjennetegnene for nittitallets rollespill, så betyr ikke det at det var det som gjorde det bra, noe mange ikke ser ut til å innse.

Jo nyere rollespill blir jo dårligere er de. Baldurs gate serien er fantastisk, beste single game spill som kan oppspores. Måten det er satt opp på gjør at man kan bruke alvorligt mye forkjellige spell og funksjoner man ellers ikke kunne. Jeg hadde ihvertfall blitt utrolig gla for bg3.

 

Om man synest det går treigt så spill en fighter/mage uten allies. Går mye bedre og mye raskere. Har du spillt igjennom det før så bør det ikkje være noe problem å gi den noe teleport og boots of speed/cheeta.

 

Er også mods der ute som gjør at man kan spille bg1ee, bg2ee, iwd 1 og 2 ee i et og samme spill.

 

Er man irretert på noen for svake klasser så kan man bare modde dem litt, som feks werewolf og archer. Jeg laga mindflayer kit og shapechanger kit, mindflayeren, mindflayeren var meget overpowered da:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...