Gå til innhold

Google Maps til iPhone og iPad kan lastes ned nå


Anbefalte innlegg

Ja de inntektstallene. Men om du ser i den rettsaksvideoen så sier de påspørsmål angående googles 97% søk andel på mobil, at ios står for 2/3 av dette.

 

Uansett hva slags sammensetning man regner, så kommer man kke bort fra det vesentligste poenget, at dette kun er mobil. Jeg ser fortsatt det som lite sannsynlig at google har over halvparten av sine brukere via ios. Om man regner 2/3 av mobil-markedsandelene, så må mobil totalt sett stå for minimum 75% av alle søk, noe jeg ikke tror det gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Side note - når iPhone kom til norge var det mye klaging på at en del ting manglet i OSet. MMS, copy/paste osv osv. Den gang da sa jeg at siden dette er software, kommer det til å komme oppdateringer og ... det kan bare bli bedre ... Det gjelder fortsatt! :)

 

Joda, men det er en liten risiko for at MMS, copy/paste og andre standard funksjoner er fjernet i neste versjons iOS, fordi Apple har funnet på en «bedre» måte å løse dette på ,-)

 

Neida, egentlig er jeg fornyød med Apple – de gjør mye riktig. Men jeg synes de har stagnert litt de siste årene, og i mitt syn, er er mange år siden iPhone var overlegen andre!

 

Avgjørelsen med å fjerne Google Maps fra iOS var et feilkjær. Apple gikk ut og beklagde bugs i egen-utviklete kart, men de la aldri inn igjen Google Maps. Hvorfor? De burde tatt kundene sine seriøst, og fått inn igjen Google Maps med én gang! Da ville jeg kanskje anbefalt iOS til andre. Dessverre kom det tydelig frem at brukerne ikke er viktige for Apple. Apple har fått seg en stygg skrape i lakken, og det kommer til å ta lang tid før jeg kjøper meg et nytt iOS-produkt.

 

(PS: Ikke mistolk meg som fanboy, dette er skrevet på en MacBook, med iPad'n liggende ved siden av meg...)

Lenke til kommentar

 

 

Uansett hva slags sammensetning man regner, så kommer man kke bort fra det vesentligste poenget, at dette kun er mobil. Jeg ser fortsatt det som lite sannsynlig at google har over halvparten av sine brukere via ios. Om man regner 2/3 av mobil-markedsandelene, så må mobil totalt sett stå for minimum 75% av alle søk, noe jeg ikke tror det gjør.

 

AtW

Ser at min første kommentar kan forståes til å gjelde alt, men snakket hele tiden om mobilplattformen, noe som er tydelig i resten av kommentarene. Godt gjort at ios med så liten markedsandel har en så stor andel av mobilbrukerene til google's søke tjeneste.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...