Gå til innhold

Billig og overklokkingsvennlig 1155-kort


OMGLOLWIN2K

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort for en 3570k/3770k (greier ikke å bestemme meg), og lurte på om noen kunne anbefale et relativt billig kort som fungerer fint til å overklokke med.

 

Det er ikke noen form for ekstrem overklokking jeg tenker på, men å skvise en liten GHz eller noe sånt mer ut av CPUen ville ha vært fint.

 

Jeg har sett på http://prisguide.har...-p8z77-v-157942 og det virker som et godt kort (det har til og med integrert WiFi), men jeg skulle gjerne ha skrellet vekk noen hundrelapper om mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus P8Z77-V LX kanskje, den har vel ikke så mye tilbehør men sikkert helt grei nok til overklokking.

 

Viktigste er du har Intel Z77 eller (Intel Z68 chipset med nyeste bios) siden eldre har ofte begrenset overklokkingmulighet f.eks H77 chipset har ofte begrenset mulighet for overklokking i bios.

 

Angående prosesssor kommer det ann på om du jobber mye med videoredigering og mulitasking der hjelper 8 tråder, men ellers f.eks i spill og overklokking kan en 2500k eller 3570k være like bra kjøp, den gamle prosessoren sandybrige vil nok være muligens bedre overklokker på grunn av at ivybride har kjølepasta inni prosessoren dermed må man lavere med volt for å ungå varme skal bli et problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...