Gå til innhold

Bootproblem ++


torb

Anbefalte innlegg

Har ASUS hovedkort P8Z777-V. Systemet ligger på en Kingston SSD. I en tid har jeg hatt problem med å få boote Windows etter å ha vært strømløs, men den har humpa seg opp ved å prøve flere ganger.. I dag - etter å ha vært strømløs i 5 minutter, er det komplett stopp. Maskinen var slått av på ordinær måte da strømen gikk.

 

Følgende skjedde:

Fikk ikke starte Windows. Prøvde å reparere oppstartproblemer med CD-en. Funka ikke. Prøvde å reinstallere Windows. Fikk et valg om jeg ville installere på SSD-en eller på en harddisk som tidligere system har ligget på. Men fikk en melding av typen "Finner ikke en enhet å installere på" Prøvde å formatere SSD-en. Funka ikke.

 

I øyeblikket funker ingenting. Meldinga på svart skjerm er Bootmgr mangler. Jeg får kontakt med BIOS. På hovedkortet lyser det rødt AE. Må jeg prøve å installere BIOS på nytt, eller er Bootmanager en innstilling?

 

Helst vil jeg selvfølgelig unngå en Windows-installasjon. Hovedproblemet er vel at det ikke synes å være en forbindelse med SSD-en?

 

Her gode råd dyre, før jeg flyr i veggen. Er nok i ytterkant av min datakompetanse også nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...