Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på med ei jente nå for tiden. Jeg har vært endel hjemme hos henne, og det har vært kos! Er god kjemi! :)

Det er nesten alltid jeg som tar kontakt, og hvis jeg ikke tar kontakt så hører jeg ikke så mye fra henne. Da begynner jeg å tenke på hva som er galt.

Er dette vanlig ?

Er det gutta som alltid skal ta kontakt?

Hva skal jeg gjøre for å ta forholdet et skritt videre?

 

Mvh Lons`ern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det trenger ikke å være noe galt selv om hun ikke tar så mye kontakt. Men det kan jo være greit at dere sender hverandre omtrent like mange meldinger. Hva skjer hvis du ikke sender melding på en stund, kanskje en uke? Tar hun ikke kontakt lenger er det vel bare å gi opp dette "forholdet".

 

Hvordan du tar det videre spørs på hva du allerede har gjort. Har dere hatt sex? I så fall ha enda mer sex og møt hverandre enda oftere. Senere kan du spørre henne hvordan det står til med dere, hvis det skulle vise seg at hun er villig til å investere mer i forholdet enn det hun gjør nå.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være noe galt selv om hun ikke tar så mye kontakt. Men det kan jo være greit at dere sender hverandre omtrent like mange meldinger. Hva skjer hvis du ikke sender melding på en stund, kanskje en uke? Tar hun ikke kontakt lenger er det vel bare å gi opp dette "forholdet".

 

Hvordan du tar det videre spørs på hva du allerede har gjort. Har dere hatt sex? I så fall ha enda mer sex og møt hverandre enda oftere. Senere kan du spørre henne hvordan det står til med dere, hvis det skulle vise seg at hun er villig til å investere mer i forholdet enn det hun gjør nå.

 

Takker for tips! :)

 

Har møttes flere ganger uken i den siste tiden ;) Det har ikke vært direkte sex, men kos har det vært!

Lenke til kommentar

Dette er selvsagt individuelt, men en kan sikkert si at fellesnevneren for en kvinnes tankegang er at følelser ofte har en innvirkning på tankemønsteret i større grad enn menn? Muligens noe kontroversielt, jeg vet ikke. Hjerneforskning fortller at menn tenker mer avgrenset mellom "emner" enn kvinner, mens kvinner har en tendens til å koble sammen flere ulike hjernedeler kognitivt. Det forklarer kanskje noe av grunnen til at menn kan være voldsomt nerdete og tanketomme mens de spiller dataspill. Menn har også den noe spesielle "evnen" til å ikke tenke på noe, mens kvinner, fordi de har større sammenkoblinger kognitivt, ikke klarer å slutte å tenke og sammenlikne.

 

I overført betydning aktuelt for ditt spørsmål må du forstå jenta du spør om. Hvordan man "tenker" har ikke nødvendigvis en sammenheng med sosialt mønster for kommunikasjon. Noen bomber deg med sms, andre forventer at du skal lede kontakten.

 

Felles for alle de ulike variablene er at om jenta ikke gir deg respons kan du regne med at hun ikke egentlig er interessert. Respons og interesse er fullstendig sammenkoblet. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan være at hun er redd for å virke masete, og at hun derfor holder litt tilbake på meldinger.

Eller så kan hun være av den sorten som ikke er så god på SMS. Jeg har f. eks noen venner, som skriver SMSer dagen lang og alltid svarer og

er flinke til å ta kontakt.

Men jeg har også venner som er dårlig på å svare, og sjeldent sender meldinger. De er bare slik. Betyr ikke at man har gjort noe galt:) Anonym poster: a83005b183c22f994a44636a70121f66

Lenke til kommentar

Det kan være at hun er redd for å virke masete, og at hun derfor holder litt tilbake på meldinger.

Eller så kan hun være av den sorten som ikke er så god på SMS. Jeg har f. eks noen venner, som skriver SMSer dagen lang og alltid svarer og

er flinke til å ta kontakt.

Men jeg har også venner som er dårlig på å svare, og sjeldent sender meldinger. De er bare slik. Betyr ikke at man har gjort noe galt:) Anonym poster: a83005b183c22f994a44636a70121f66

 

Får svar på alt jeg skriver, det er ikke noe problem ;)

 

Takk for svar;)

 

Jeg er nok ikke så sikker på dette. Finnes mange jenter som ikke "tør" å vise interesse og som kanskje forventer at gutten skal pushe på

 

Da er det nok dette som er tilfelle ;)

 

Jeg får jo alltid repsons når jeg tar kontakt, og vel så det :)

Lenke til kommentar

Hei!

Holder på med ei jente nå for tiden. Jeg har vært endel hjemme hos henne, og det har vært kos! Er god kjemi! :)

Det er nesten alltid jeg som tar kontakt, og hvis jeg ikke tar kontakt så hører jeg ikke så mye fra henne. Da begynner jeg å tenke på hva som er galt.

Er dette vanlig ?

Er det gutta som alltid skal ta kontakt?

Hva skal jeg gjøre for å ta forholdet et skritt videre?

 

Mvh Lons`ern

Det er vanlig blandt noen jenter, men langt ifra alle. Det kan være et tegn på lite interesse, men det kan også være personligheten deres. Jeg kunne ikke vært med en slik jente fordi jeg liker ikke spesielt godt å ta kontakt selv.

 

Men hvordan tenker jenter? Når gutter bedømmer jenter så handler det som oftest om utsende og dereter personlighet. Det gjør det lettere for jenter å vite hva gutter ønsker, men det gjør det også nesten umulig å få seg en ok kjæreste for f.eks. overvektige jenter eller jenter som ikke er særlig pene.

 

Når jenter bedømmer gutter så er det først personlighet og dereter utsende. Det handler mest om hvordan du får dem til å føle. Føler de at du er den riktige mannen, så vil de date deg. For å gi henne denne følelsen så trenger du å være interesant så hun ikke kjeder seg og du må vise status. Om de føler at de enkelt kan få seg en bedre kjæreste så kommer ikke forholdet til å vare lenge. Desperathet gir henne følelsen at du trenger henne mer enn henne trenger deg. Det reduserer din status.

Lenke til kommentar

Hei!

Holder på med ei jente nå for tiden. Jeg har vært endel hjemme hos henne, og det har vært kos! Er god kjemi! :)

Det er nesten alltid jeg som tar kontakt, og hvis jeg ikke tar kontakt så hører jeg ikke så mye fra henne. Da begynner jeg å tenke på hva som er galt.

Er dette vanlig ?

Er det gutta som alltid skal ta kontakt?

Hva skal jeg gjøre for å ta forholdet et skritt videre?

 

Mvh Lons`ern

 

Slik var det med meg og eksen. Var alltid jeg som tok initiativ, prøvde å finne på noe og spurte om hun ville komme over en tur osv. Ikke èn eneste gang spurte hun om hun kunne komme bort eller om vi kunne finne på noe sammen. Prøvde etterhvert å prate med henne om det, at hun kunne prøve å ta litt initiativ og, men opplevde egentlig at hun dyttet meg lenger fra seg.

 

Mulig jeg tok opp problemet på feil måte, jeg vet ikke, men det var i hvert fall veldig vanskelig mot slutten av forholdet. I ettertid føles det som om hun synes det var greit å være med meg bare så lenge hun slapp å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...