Gå til innhold

VLC ber om hjelp


Anbefalte innlegg

Er mange år siden jeg har prøvd det faktisk, men det virket brukervennlig den gang. Men er det ikke slik at spill og programmer laget for Windows ikke vil virke i Linux da?

 

Det har jeg trodd hele tiden isåfall, og om det stemmer så er det jo ikke så vits å bruke? Derfor jeg skrev lykke til.. :)

 

I hovedsak så er det ikke mulig å spille Windows-spill på linux akkurat som at man ikke kan spille windows-spill på mac eller linux-spill på windows, men programmer som Wine lar linux-brukere kjøre windows-software is både linux og mac. Selv om dette fungerer ganske bra vil man (utrolig) fort få problemer, spesielt om det bruker DirectX (prøvde med Star Wars knights of the old republic 2... alt var svart hvitt :hm: )

Men mye av grunnen til at jeg vil gå over til linux er i forbindelse med at Steam-utviklerne nå lager en linux-versjon, ifølge det jeg har fortått har de også til formål å slutte utvikling av Windows-versjonen

så med tiden vil vel hele argumentet ditt (ihvertfall for alle spill i steam) bli nullstilt?

 

Jeg vil også kommentere at jeg har til formål å bruke linux som hoved-OS i hjemmet, men på grunn av diverse grunner kommer jeg nok til å ha minst en PC med windows :)

Endret av Latrakx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke at VLC forsøker seg inn på mediaspiller bransjen. Dems codec/spiller i en Popcornhour hadde knust alt!

Herlig at de ikke har gjort det da.. Bare se hva som skjedde med Boxee: de ble fiksert på Boxee box og kuttet ut software, og nå vil jeg si at de er litt irrelevante

 

 

Lenke til kommentar

Hmm, noe som skurrer med inntjeningsmodellen når de ikke klarer å tjene nok penger til en Windows 8 app på 100 millioner brukere. Litt bekymringsfullt for VLC?

 

Håper ikke de forsvinner. Veldig kjekt og enkelt program, fint å vite at man har det nesten uansett hvilket OS man bruker.

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Hvorfor trengs det så inn i granskauen mye penger for å lage noe som man kanskje ser på som ganske enkelt?

 

Legger ikke Microsoft tilrette for at de kan kode mot Modern-GUI grensesnittet?

 

Merkelig innsamlingsaksjon. Trengs det mer en 1 stykk programmerer for å få til grensesnittet i Modern-GUI for sitt program? Hvor omfattende er Modern-GUI tilpassing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...