Gå til innhold

Dine meninger om Romeo og Julie.


Siri_88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags oppgave er DET???

 

Jeg vil si den kvalifiserer til en besvarelse som harselerer over en latterlig oppgavetekst... Hva som kunne vært BEDRE med Romeo og Julie? Hva som er BRA og DÅRLIG??? Enten har du misforstått oppgaven noe helt fundamentalt, eller så har norsk skole spilt falitt med ustemt altsaxofon.

 

Jeg foreslår du labber ned til din lokale videosjappe og leier filmversjonen.

(Den med Leonardo Di Caprio ja.) Det er uansett en meget bra film, og siden de følger manuset ordrett får du med deg det du skal lære også.

 

Men makan til oppgave da... :o

Lenke til kommentar
Hva slags oppgave er DET???

 

Jeg vil si den kvalifiserer til en besvarelse som harselerer over en latterlig oppgavetekst... Hva som kunne vært BEDRE med Romeo og Julie? Hva som er BRA og DÅRLIG??? Enten har du misforstått oppgaven noe helt fundamentalt, eller så har norsk skole spilt falitt med ustemt altsaxofon.

:lol: , men det er nok helst det siste alternativet som stemmer dessverre. "Hvordan kunne dramaet vært skrevet bedre? Pass på å skrive hvorfor du mener dette."

 

 

(Vi går i samme klasse, og jeg har den samme oppgaven bare med "Et dukkehjem" av Henrik Ibsen... :cry: )

Lenke til kommentar
Har en oppgave på skolen om hva som er bra og dårlig og hva som kunne vært bedre i Romeo og Julie. Har ikke sett stykket selv, så jeg lurer på om det er noen som har noen meninger om det?

 

Negativt:

 

Den mangler en god bil/hestejakt og noen fete actionscener som vi gutta liker.

 

 

bra:

 

Den har sånn koselig kjærlighetshistorie som jenter av en eller annen grunn liker å se.

 

En annen positv ting er at det finnes veldig mange omtaler av den på internett så vi gutter slipper heldigvis å se møkket. Vi bare kopierer en oppgave og leverer til læreren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...