Gå til innhold

Trenger enkle drink tips!


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter nye drink tips.

Som sagt enkle drinker å lage, som ikke krever at drinken blendes eller shakes, eller har rare ingredienser som ikke alle har hørt om eller orker å ta seg tid til og bruke.

 

Jeg bruker kun vodka, og er veldig lei av alt jeg har prøvd og blande med.

 

Har funnet et par tråder om akkurat dette, men alle jeg har funnet er kjempe gamle, og nå har vi flere typer blandevann, så jeg håper på tips.

 

 

 

Noen jeg har brukt:

 

Appelsin saft, sukker, urge og vodka. (ca 50/50 med Urge og saft, sukker og vodka etter smak)

 

En halv liter vodka, 2 monster khaos og 1,5l fanta.

 

vodka med frokost juice eller appelsin juice

 

Jeg har også prøvd vodka, tropica(sex on the beach) med fanta exotic(Noe som jeg ikke likte noe særlig, men tror det er fordi jeg ikke liker tropica'en, så ser på det som et drinktips)

 

 

En drink uten vodka må være Jäger blandet ut med battery

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også alltid vært tilhenger å vodka, dvs vodka battery, men forrige helg fikk jeg meg en overraskelse.

Var på besøk å han spurte om han kunne få lage en drink til meg, å jeg takket selvfølgelig ja.

Det han blandet var mintu å varm kakao, sånn toro greier, å det var knallgodt synes jeg.

Smakte akkurat likt den after eight sjokoladen.

Så om du vil ha deg en varm drink i disse kalde vinterdager synes jeg du bør teste denne.

Har selv ikke smakt mintu siden jeg drakk meg dårlig på det for 3 år siden, men merket ikke noe til selve mintu smaken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har også alltid vært tilhenger å vodka, dvs vodka battery, men forrige helg fikk jeg meg en overraskelse.

Var på besøk å han spurte om han kunne få lage en drink til meg, å jeg takket selvfølgelig ja.

Det han blandet var mintu å varm kakao, sånn toro greier, å det var knallgodt synes jeg.

Smakte akkurat likt den after eight sjokoladen.

Så om du vil ha deg en varm drink i disse kalde vinterdager synes jeg du bør teste denne.

Har selv ikke smakt mintu siden jeg drakk meg dårlig på det for 3 år siden, men merket ikke noe til selve mintu smaken.

 

Varme drinker høres godt ut, vil gjerne prøve dette, men akkurat denne drinken passe ikke til meg siden jeg hater mint og alt som kan minnes om det.

 

Har hørt noen har brukt sitron te og vodka, det fikk jeg litt lyst å prøve, men kanskje litt dumt når det er meningen jeg skal rett på fest, men til et lite vors.

 

Bacardi razz med burn. Burn er ikke noe særlig godt, men du smaker ikke alkoholen, noe som er ett pluss i min bok!

 

Hørtes spennende ut, den skal jeg prøve :D

Lenke til kommentar

Prøvd noe så enkelt som vodka og sprite? Ellers så kan du jo vurdere en gintonic eller ginrussian i framtiden.

 

Jeg har drukket vodka med sprite/fant exotic/schwepps lemon/osv mange ganger, men blir så kjedelig smak, i tillegg til at du kjenner smaken av vodka såpass godt. Samme med vodka redbull/battery

Endret av MjusicForLife
Lenke til kommentar

Prøvd noe så enkelt som vodka og sprite? Ellers så kan du jo vurdere en gintonic eller ginrussian i framtiden.

Hør på denne karen. Gin tonic er jo verdens aller best trade-off mellom tid/kunnskap som kreves for å lage den og smak. Fjellbekk er også en drink som du definitivt bør teste ut. Rom (f.eks. Bacardi + Malibu) og cola er jo også ganske godt, og latterlig enkelt.
Lenke til kommentar

Du virker ganske rar? Ikke for å være slem, men det finnes ufattelig mye en kan drikke, som ikke inneholder vodka. En må og se ann i hva slags sammenheng en drikker. Drikker du får å bli sørpe full, eller for å ta en rolig kveld?

Jeg sier ikke noe i mot førsnevnte, som student må en nesten gjøre dette en rekke ganger. Men hva jeg drikker, varierer veldig på hvilken sammenheng jeg er i.

 

Skal jeg på "stupfylla" drikker jeg eventuelt ren vodka, billig og slår som ei slegge. Varianter er og å fylle en colaflaske med 5dl Captain morgan gold, og resten cola. (Rom og cola).

 

Rum and Coke - Captain morgan spiced gold + cola (blandingsforhold etter eget hode, ca 4cl per glass eller 1:4 forhold.

 

En litt bedre utgave om du går lei den vanlige rom og cola er følgende

 

A Pirates favourite - Southern Comfort + Vodka + lime + cola

 

Er bare å blande alt, like mye vodka og SC. Ta opp i 1/2 cl med lime om du har. Hvis ikke gjør det ikke så mye ;)

 

Lennart - Xante + Vodka + sprite + lime

 

Gjerne litt mer Xante enn vodka, veldig god og smaker litt pæreaktig. Ikke spesielt søt, og skjuler alkholsmaken bra.

 

Legesprit eller absinth funker og. Du får kjøpt Absinth på norske pol, dog er den bare 55% men det holder nok for mange;)

 

Skal jeg drikke noe som faktisk smaker godt, er det veldig mye jeg kan drikke. Anbefaler deg bare å prøve ut mest mulig forskjellig ( ikke vodka + noe ) for å finne ut hva du liker.

 

Crocodile - vodka/lys rom + Midori + noe sitron om du har.

 

Blandingsforhold 50/50. Litt mer midori, om du ønsker en sterkere smak. Litt mer vodka, om du ønsker en sterkere prosent. Bonuspoeng for at den er grønn.

 

White/Black russian - vodka/lys rom + Kahlua

 

Igjen blandes 50/50 hvor vodkaen går opp i først, ta en dæsj fløte om ønskelig. Flaskene jeg nevner er ikke sære, og kan brukes til mye. Men jeg antar at det bare tar en kveld å bli kvitt en halv flaske, så det burde ikke gjøre noe, om du ikke liker smaken.

 

Tyrkisk pepper - vodka + tyrkisk pepper

 

Ta 3 poser med tyrkisk pepper og en liter vodka (ta ut slik det blir 0.7 da får det plass på ei litersflaske). Bare hell den tyrkiske pepperen opp i flasken. Den trengs ikke å knuses. Legg så flasken (lukket) i et bad av varmt vann. Etter en time eller

to eller flasken klar og kan drikkes. Mye bedre, og sterkere enn butikkvarianten.

 

"Sjokobomb" Vodka/lys rom + melk + sjokopulver

 

Egen oppfinnelse, funker overraskende bra. Melk og sjokopulver gjør en nydelig

jobb med å skjule spritsmaken. Dog må en være litt forsiktig. Dette er noe en kan drikke ett eller to glass av, noe mer vil ghøre deg kvalm, og vondt i magen.

 

Noen artige attpåklatter.

 

Morgans revenge - Kjøp gele rød + cola + rom

 

Kok opp 2.5 dl cola til det koker. Ha opp i gelen og begynn å rør. IKKE ha opp i Captain morgan før, vannet er under 75 grader, ellers fordamper alkoholen. Ha opp i like mye Morgan (2.5 dl)

Rør litt til og vent til neste dag med å fortære gelen.

Her er det stor valgfrihet, en billigere variant er 60% eller 40% med vodka, og jordbær gele. IKKE bruk mer sprit, da stivner ikke gelen. Har hørt at grensen ligger på rundt 30% i ferdig styrke, er den høyere vil ikke gelen stivne. Slår som ei slegge ; )

 

Vodka peach / Baccardi Razz / Kalinka (billigst)

 

Er alle flasker som passer utmerket til å lage gele av.

 

Vodka og vannmelon

 

Kjøp inn vannmelon. Lag et hull på toppen, sett 1 L eller 1.5 L med vodka på hodet ned i hullet i vannmelonen. La den stå i minst en dag, da vil vannmelonen trekke til seg all spriten. Litt fortgang får en og om en bruker sprøyter og sprøyter spriten inn i melonen.

 

Angående shots, kan det og være noe å prøve ut.

 

Absinth - shots

 

Asfalt - Sambuca + jegermaister ( 50/50 er stilig med skille men ikke nødvendig )

 

Tequila - tequila + salt + sitron ( gjerne ta noe tabasco og, gjør ting litt spenstigere )

 

Og den vanligste lyse romen en kan få er nok Havana club her er og en liten liste, over mulige ting du kan lage. Trikset er bare å kjøpe inn en ny flaske, og bla igjennom listen og prøve ut ting som inneholder den flasken. Eksempelvis Kahlua (kaffe likør) eller Midori (eple likør)^^

 

http://www.barkart.no/innhold/rom.html

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...