Gå til innhold

Trenger råd ang. hvor jeg kan få tak i nikkers, raskt :(


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal på nissefest til helgen, og vil i den forbindelse kle meg ut.

Har veldig lyst til å ha på nikkers og strømper, men det er jo ikke lett å få tak i.

Jeg har funnet noe på nettet, type Stormberg og Bergans, men det rekker jeg jo aldri å få i tide.

Ellers har jeg vært på et par lokale sportsforretninger, men det eneste de har av nikkers er fotballnikkers. Det passer jo ikke veldig bra...

 

Så har noen et forslag på hvor andre steder jeg kan få tak i dette?

 

Eksempel på hva jeg tenker på:

Nikkers og strømper

 

Hadde dog vært veldig kjekt med en rimeligere nikkers...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som selvutnevnt nisseekspert vil jeg si at ingen av de du linker til er spesielt nissete!

 

Jeg ville heller ringt til bestefar og spurt om han har noen tykke ullnikkers, noe han helt sikkert har hvis han liker å gå på ski. Hvis ikke kan du stikke innom en bruktbutikk og spørre etter nikkers.

 

Du blir ikke en nisse hvis du har noe nymotens nikkers, så en i ull i svart eller grå er mye bedre.

 

Strømpene var jo helt svarte og selv om det er et spor av mønster ville jeg heller satset på strømper som har litt kontraster i mønsteret!

 

Slike ullnikkers heter noe spesielt som jeg ikke husker!

Lenke til kommentar

Som selvutnevnt nisseekspert vil jeg si at ingen av de du linker til er spesielt nissete!

[...]

Du blir ikke en nisse hvis du har noe nymotens nikkers, så en i ull i svart eller grå er mye bedre.

 

Strømpene var jo helt svarte og selv om det er et spor av mønster ville jeg heller satset på strømper som har litt kontraster i mønsteret!

Takk for svar SuperTrym :) Er helt enig i at disse nikkersene man får kjøpt i sportsforretningene ikke på langt nær kan sammenlignes med de gode gamle, dessverre har jeg ikke funnet noen i byen jeg bor.

Angående sokkene var det kun de sorte jeg fikk linket til, vil i utgangspunktet ha samme mønster som Telemarksgenseren (som jeg har, og eventuelt skal bruke) eller hvite.

 

Fretex

Et godt tips, har vært i nettbutikken deres og kikket litt. Nærmeste Fretex utsalg er litt for langt unna er jeg redd.

 

Takk til dere som har svart her, konklusjonen blir at jeg prøver å finne noen gamle bukser jeg har hjemme som jeg kan "lage" nikkers ut av.

Lenke til kommentar

Et lite tips er om du finner noen gamle cordfløyel bukser som du kan lage "nikkers" av. Du har sikkert sett for deg hvordan du skal gjøre dette, men jeg ville iallefall sydd strikker innenpå på bena slik at de sitter godt. Hobbyforretninger har det du trenger for det.

 

Halve antrekket er nesten de broderte strømpene. Om du ikke får tak i de så kan du se an å bruke røde strømper.

 

Skjønner at du har lyst til å naile antrekket, men tror ikke det er sånn kjempe viktig på en nissefest, spesielt hvis det er med alkohol.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...