Gå til innhold

Vannkjøling 4x120 (480) (HD7970 i5 2500K) noen spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig er vel alt en ikke trenger for å overleve waste of money, men han kunne jo fått en bunke med raspberry-"pies" til den prisen, som ville gitt mye mer ytelse enn vannkjølingen P

Nå er rasperry pie rimelig triste saker i forhold i forhold da. :( (er på langt nær like kult med noen små pinglette kretskort som ikke trenger noen kjærlig kjøling engang)

 

Ellers skal det godt gjøres å utnytte kraften til mange rasperry pies koblet sammen. Det må en god del kunnskap til, og veldig spesialisert programvare.

Skulle gjerne koblet sammen ørten PCer, om det ga meg bedre ytelse i normale programmer eller spill. Det er noen få spill som til en viss grad kan dra nytte av flere PCer, men i de jeg kjenner til så er rasperry pi helt utelukket på grunn av alt for dårlig ytelse.

 

Og bare sånn for å nevne hvor treg en Rasberry pi er sammenlignet med en 2500k + HD 7970:

En rasperry pi sin CPU yter 0,175 Gigaflops, mens GPUen yter 26 Gigaflops. Høres greit nok ut, men en i5 2500k som er overklokket burde klare rundt 100 Gigaflops, mens en HD 7970 er standard 3800 gigaflops og overklokket kan man nok vente rundt 4700 Gflops.

Dette gjør at Pi'en sin CPU yter 571 ganger mindre, og GPUen 180 ganger... :closedeyes:

 

Det er selvsagt mer inn i bildet som vil forme den totale ytelsen, men forvent å ha en rimelig enorm mengde PI's, som igjen vil utvikle ganske mye varme. ;)

Da er det lidenskap

True story. :dremel:

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bor du i Usa? Får ordre utenfor USA må du sende email til dem, og da vil du få beskjed om at frakt blir på rundt 150USD, og tax er ikke inkl. Skal du kun ha 1 480? Vist ikke må du bestille flere slike radiator side mounts, noe du bør bestille med kabinettet nå isåfall, så du slipper å gå ut med over 100USD ekstra den dag du trenger dem.

 

Når det gjelder min erfaring med CL så må jeg si jeg syntes det er litt oppskrytt. Ja dem har masse muligheter osv, men det er da ingen kabinett du sitter og nyter. Også er dem så svære å breie. Det kunne og vært bedre passform etc på kabinettet etter min mening. Jeg syntes LD virker som mer velbygde kabinetter. Ikke minst så kan du ha LD kabinetter på bordet ditt, så du kan sitte å beundre innmaten! :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Min mening er at det er tull å handle inn kabinett til over 6000kr nå, som du skal fylle opp om 2-3 år.

Vannkjøling i seg selv er jo heller ikke billig. Kommer fort over 5000kr i bare vannkjøling.

 

Jeg tror du blir mer happy om du feks velger ett LD v7 kabinett og går får skikkelig rå vannkjølling med compression fittings osv.

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening er at det er tull å handle inn kabinett til over 6000kr nå, som du skal fylle opp om 2-3 år.

Vannkjøling i seg selv er jo heller ikke billig. Kommer fort over 5000kr i bare vannkjøling.

Vannkjøling blir det plutselig litt penger ut av ja, det er snikers og twist :D

Særlig når nippler skal være så forbaska dyre :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går helt fint med vann fra springen. Du må gjerne skylle den i flere omganger for å bli kvitt alt rusk og rask så at det går med 20l. vann skal du ikke se bort ifra, med mindre du bruker en pumpe&filter-patent. Skal man være riktig fin på det kan man skylle gjennom med destillert til sist, men hvis du bruker noe antibakterielt i loopen går det helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...