Gå til innhold

Anaio skal bli supersterk!


Anaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hatt tre økter jeg ikke har fått ført inn siden sist, siden jeg er uten pc om dagen. Kjørt bøy, mark, nedtrekk, militærpress og pushups hver gang, og har ligget som vanlig. Gått opp 10kg i mark da! Har besøk, så har gått for helkropp fremfor splitten meanwhilst.

 

Har også gleden av å fortelle at jeg har brukket venstre hånd etter en bandykamp i helgen og er satt ut av vanlig rutine i fire uker. Kjänns bra. Noen råd til øvelser for rygg/skuldre man ikke trenger hånden til? Meh.

Lenke til kommentar

Litt prøving og feiling i dag, siden jeg bare har ei hånd :)

 

Knebøy, 55kg, 3x8. Kjørte highbar, kalk i nakken og støttet med underarmene, så det gikk overraskende greit.

Militærpress, 20kgx10, 25kgx8 (x3), 20kgx10. Med straps og rare vinkler på håndleddene gikk faktisk dette også <3

Bulgarsk utfall, 33kg 3x8, samme løsning som på bøyen.

Pullups, of sorts, hengende under railen som brukes til dips (slik koalaer henger i trær). Med en arm.

RKC 3xfailure.

Litt diverse kabeltrekk og forsøksøvelser i kartleggingsøyemed.

 

Og god jul! :)

Lenke til kommentar

Ble det proteinbar etter trening da, eller?

Med sjokoladen på?

 

Du, din sniknisse! Jeg visste det måtte være noen fra treningsdelen av forumet, whom else skriver gainz med z! Men nei, den ble spart for anledningen, men den skal definitivt fortæres med sjokoladen på ;) Takk, Herr Brun!

Lenke til kommentar

Du som er språkstudent (amirite?), det heter vel who else? All den tid who er subjekt, og ikke objekt? (who did it vs to whom did you do it?)

 

You rite. I norsk vel å merke, så jeg er ikke like stødig i engelsken. Jeg tenkte i hvert fall at "whom", i dette tilfellet, var en kopling til det tidligere "noen fra treningsdelen av forumet", men den tankegangen er basert på der grammatiske systemet i norsk, og kan selvsagt være gal.

Lenke til kommentar

Knebøy, 50kgx8, 55x5, 55x6, 55x5. Var uvanlig hardt i dag, litt demotiverende.

Pullups, 3x7, 30 sekunders hold på den siste.

Militærpress, 20kgx10, 23x8, 23x8, 23x5. Gått over til olympiastang, merket at det ble tyngre mtp balansering osv. Tung etter pullupsene, så må få lagt inn en øvelse mellom.

Strakmark, 50kg, 3x8. Mye klums pga handa, men gikk sånn halvveis greit, faktisk.

 

Så ble jeg sulten og gikk hjem og spiste kake.

 

Lenke til kommentar

Trøtt, forkjølet, sliten og ufokusert, så ble ikke noe styrkeøkt som planlagt.

 

Løsningen ble som vist på bildet under, og endte med en bra 4x4. Merker at det er to uker siden sist, kom meg så vidt gjennom på 7% stigning. Så nuh koser jeg meg med Arsenalkamp i reprise, and wait for it, torsk og grønnsaker. Ohnomnomeeeww.

post-262464-0-11112600-1356821151_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Knebøy, 50x8, 55x6, 55x6, 55x5. Sliter fortsatt i bøy, what is this sourcery?! Stagnert helt.

Militærpress, 20x10, 25x8, 25x7, 25x5

Pullups, x8, x7, x6 og en halv :p

Mark, 50x10, 60x8, 65x8, 65x8 50x10. Noe helvetes klums med en og en halv hånd, men teknikken holder seg hvertfall. Irriterer meg at jeg fortsatt sliter med grepet, må justeres på nesten hver rep.

Nedtrekk (bredt grep), 50kg, x10, x8, x8

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Får formulere noen mål og nyttårsforsetter jeg også.

 

I forhold til treningen har jeg ingen spesifikke mål. Jeg elsker å pushe meg, og kommer til å fortsette, og fortsette, og fortsette. Jeg skal gi alt på trening, hver gang. Målet blir å fortsette å ha treningsgleden: Å glede meg til å gå på trening, å kose meg selv når jeg er stuck ATG i knebøy eller markløften gir meg blemmer i hendene, og å kunne gå hjem og være fornøyd med innsatsen og glede meg til neste økt. Det impliserer å lytte til kroppen så den ikke blir utslitt, ikke å henge seg opp i vekt/utseende, og ikke minst gi faen i hva andre måtte mene om det vide og det brede. Styrken kommer av seg selv, hvor den ender opp kan være det samme, bare jeg har gitt alt, og kost meg med det.

 

Så til nyttårsforsettet. Jeg skal slutte å bruke energi på hva andre måtte mene. Er jeg for tynn i dine øyne? Du er for tjukk i mine. Er det stygt med muskuløse jenter? Du er stygg. Er du fornærmet fordi jeg ikke smaker på alle kakene dine? Gå og trøstespis dem, du. Det å være jente og ville bli sterk er ikke alltid så lett, men jeg skal holde på at jeg gjør det for min egen skyld, og slutte å la andre tråkke på meg. Jeg har forsøkt å vende det andre kinnet til, og det eneste det har gitt meg er way too much kritikk. Så, 2013, I'll be returning ya'lls bitching.

post-262464-0-34986400-1356970623_thumb.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herlig start på året. To eldre bros på gymmet hadde sett meg tidligere og synes jeg løftet bra, men lurte på om de kunne småpirke på noen ting, så bro 1 småjusterte teknikken under øvelsene og kommenterte all along, bro 2 viste gode øvelser til dynamisk oppvarming.

 

Knebøy, 40x8, 50x5, 55x5, 58x5. 60x5.

Mark, 50x5, 55x5, 60x5, 65x5, 70x5

Militærpress, 23kg, 3x8

Pullups 8, 6, 6

Benk, 20x5, 25x5, 30x5, 35x5, 38x5.

 

Viste seg at de var styrkeløftere, og etter litt frem og tilbake er nå Anaio rekruttert i den lokale styrkeløfterklubben med lovnad om gode gainz. Yay.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...