Gå til innhold

Så mye sparte de ved å bytte til Linux


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva som er dyrest, billigere lisens mot at du får lavere produktivitet? http://www.digi.no/906486/mistrives-med-openoffice

Les kommentarene i den artikkelen.

 

Et kriterium er selvsagt at man pålegger underleverandører av applikasjoner som bruker office-pakken å støtte åpne standarder og ikke hemmelige microsoft-tillegg. Slik at man åpner for konkurranse og innovasjon istedet for å snøre seg selv ytterligere inn i microsofts spindelvev med påfølgende innovasjonsstopp og prisjekking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formater har blitt tatt opp tidligere i denne diskusjonen, og understreket at PDF er et platformuavhengig format. LibreOffice har også muligheten til å lese, skrive Microsoft XML formater (.docx, .docm, .potx, .xlxs.) - som da blir eksportert til PDF.

 

Men Ingen av gratis alternativene har 100% support mot officeformatene, og ikke alle bruker x-formatene, vi bruker for eksempel office2003 på jobb.

Når alternativene ikke har 100% support så kan man ikke gå over heller, tenk hva som skjer hvis du får et stort, avansert exceldokument fra en kunde og det blir feil i det.

 

Jeg tror de fleste (som ikke jobber med slike ting) ikke forstår at man må være 100% sikker på at ting er 100% støttet før man tar de i bruk, og da går det gjerne til test og blir der i x antall uker/mndr før det tas inn i produksjon. Det holder ikke med å gjøre ting halvveis, da har du ikke jobb veldig lenge. Du kan ikke legge skylden på software når det er du som har tatt avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Men Ingen av gratis alternativene har 100% support mot officeformatene, og ikke alle bruker x-formatene, vi bruker for eksempel office2003 på jobb.

Når alternativene ikke har 100% support så kan man ikke gå over heller, tenk hva som skjer hvis du får et stort, avansert exceldokument fra en kunde og det blir feil i det.

 

Jeg tror de fleste (som ikke jobber med slike ting) ikke forstår at man må være 100% sikker på at ting er 100% støttet før man tar de i bruk, og da går det gjerne til test og blir der i x antall uker/mndr før det tas inn i produksjon. Det holder ikke med å gjøre ting halvveis, da har du ikke jobb veldig lenge. Du kan ikke legge skylden på software når det er du som har tatt avgjørelsen.

 

Du kan gjerne slenge på et par ekstra prosent oppå de 100 også ;)

 

Jeg gjorde nettopp generaltabben å bytte ut office 2003 (på jobben) med noe av nyere dato, tenkte at nå må vi se å få oppgradert litt her, på et relativt isolert oppsett vel og merke. Og hva skjer, joda, selvsagt noen gamle tyske excel makroer fra 90-tallet som kræsjer i syv steiner og ikke virker lenger. Uheldigvis noen vi er helt avhengige av også, så da er det tilbake med office 2003 da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...