Gå til innhold

[Løst] Får ikke kjøpe win 8 pga feil region


tli

Anbefalte innlegg

Har nå brukt opp mine 90 dager med prøveversjonen av win 8, og ønsker å kjøpe oppgradering fremfor å gå tilbake til Vista. Utfordringen er at jeg ikke får lov. Får følgende melding når jeg kjører oppgraderingsassistenten:

 

Sorry, Windows 8 isn't available for online purchase in the country/region you're in.

 

Ganske utrolig at de annonserer for det på de norske sidene, men ikke tillater oppgradering. Er det andre som opplever dette? Er det noen veier rundt det?

 

For ordens skyld. Jeg sitter i Norge med nett via Altibox.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Prøvde fra en annen maskin og da fungerte det greit. Vet ikke hva som gikk galt. Nå får jeg bare se hvordan jeg kan få brent det ut på en dvd for installasjon på den første maskinen.

 

Det skal jo være det minste problemet siden du via den veiviseren får mulighet til å lage enten en .iso fil eller brenne det ut på en DVD.

Lenke til kommentar

Det alternativet har jeg ikke sett ennå. Har kommet så langt at jeg fått beskjed om at det er for lite ledig plass. Ser ikke at det skal være nødvendig å sjekke det for å brenne det ut på dvd, men jeg må gjerne flytte litt på noen GB for å komme til punktet der jeg kan velge å brenne dvd.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke det midterste alternativet på det øverste bildet, kun "Installer nå" og "Installer senere fra skrivebordet" Maskinen jeg gjør dette på har XP.

 

Er nok ikke så mye å få gjort med det da. Litt synd for jeg ønsker ikke å installere på denne maskinen heller før ssd er på plass.

Lenke til kommentar

Har nå brukt opp mine 90 dager med prøveversjonen av win 8, og ønsker å kjøpe oppgradering fremfor å gå tilbake til Vista. Utfordringen er at jeg ikke får lov. Får følgende melding når jeg kjører oppgraderingsassistenten:

 

Sorry, Windows 8 isn't available for online purchase in the country/region you're in.

 

Ganske utrolig at de annonserer for det på de norske sidene, men ikke tillater oppgradering. Er det andre som opplever dette? Er det noen veier rundt det?

 

For ordens skyld. Jeg sitter i Norge med nett via Altibox.

Har nå brukt opp mine 90 dager med prøveversjonen av win 8, og ønsker å kjøpe oppgradering fremfor å gå tilbake til Vista. Utfordringen er at jeg ikke får lov. Får følgende melding når jeg kjører oppgraderingsassistenten:

 

Sorry, Windows 8 isn't available for online purchase in the country/region you're in.

 

Ganske utrolig at de annonserer for det på de norske sidene, men ikke tillater oppgradering. Er det andre som opplever dette? Er det noen veier rundt det?

 

For ordens skyld. Jeg sitter i Norge med nett via Altibox.

 

Bare for ordens skyld...du har installert Vista igjen på pc'en du forsøker å nedlaste Win8 oppgrderingen til?

Lenke til kommentar

Maskinen jeg vil oppgradere har opprinnelig hd med Vista, men nå en ssd med win 8 testversjon. Oppgraderingslisensen kjøpte jeg på en annen maskin med XP i håp om å få brent ut en plate som jeg kunne benytte for å installere på ssd på førstnevntemaskin.

 

Om XP ikke har innebygget mulighet for dvd-brenning burde jo ikke fjerne alternativet. Det skal også være mulig å installere fra usb minnepinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...