Gå til innhold

[Løst] Bygge PC, hjelp til oppsett!


Anbefalte innlegg

"alt" må jo egentlig passe; viktigaste med ram er at hovudkortet støtter farte, 1866mhz for eks. at prosessoren passer ja, men bare å velge S-1155, Z77 i filteret for eks. hovudkortet må passe inn i kabinettet ja! hovudkortet er som regel m-atx, atx eller eatx. ser du har m-atx i tråden. da må du se at kabinettet støtter m-atx, sånn at det har skruehull til d! men alle kabinett større enn m-atx har nok m-atx hull. eg har alltid hatt og villet hatt big tower! syns det er best, liker det best, god plass:) har også alltid hatt atx hovudkort, men skal no gå opp til eatx mest sansynlig. trur m-atx vil desverre se litt pinglete og lite ut i et big tower, men d er nå min meining! pluss at du får meir for pengane og billigare midi tower;)

eg og anbefaler ssd + 2tb hdd!

 

Veldig greit å vite :p Visste ikke dette! Men ser nå at kabinettet og hovedkortet skal passe. Kabinettet støtter M-atx. Skal kjøre midi tower. Har ikke planer om å kjøpe en gigantisk PC. Har lyst på ssd selv, men prisen stiger sakte men sikkert ettersom jeg skal ha dette + HDD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del RAM "klokker" seg selv ned, hvis hastigheten er for høy, eller du må aktivere høyere hastighet i BIOS

Og mener at M-ITX er med "normalt" enn E-ATX spesielt under 20K punktet...

 

Nå falt jeg av lasset! M-ITX og E-ATX, hva er det? :O Hvordan kan hastigheten bli for høy? Vil det si at rammen vil klokke seg selv ned ettersom så mye minne ikke kreves, siden resten av maskinen vil være såpass rask?

Lenke til kommentar

Nå falt jeg av lasset! M-ITX og E-ATX, hva er det? :O Hvordan kan hastigheten bli for høy? Vil det si at rammen vil klokke seg selv ned ettersom så mye minne ikke kreves, siden resten av maskinen vil være såpass rask?

 

Glem m-itx og e-atx, det er helt offtopic.

I et tower/Midi-tower er det ATX som gjelder.

 

I forhold til minnehastigheter, DDR3 1600MHz gir mest for penga, forskjellen på dette og raskere minne er i dagens systemer ikke mulig å skille på annet en syntetiske benchmarks, da det ikke er flaskehals.

 

I tillegg er det veldig få hovedkort som klarer å kjøre 4 brikker på noe særlig over 1600MHz.

Lenke til kommentar

hva er vitsen med å kjøpe ram for å klokke det ned da? bruke ekstra penger? kor skreiv eg at eatx er meir normalt enn MATX? MATX siden det er kortet han har listet opp... du får eatx til under 2000,- og kan også være heldig med et godt tilbud:)

beklager avsporing jegerisak, det er størrelse på hovudkortene. men siden du har bestemt deg for ASUS MAXIMUS V GENE MATX, får eg og marius ta dette en annen plass:p

gled deg til byging av ny data! :)

Lenke til kommentar

Det er jo ganske rått :) Kan tenke meg mestringsfølelsen av å rette opp en av de sinnsykt små pinnene på prosessoren ^^, For så å oppleve at den virker! Sånne ting som gjør at man lærer.

Ja fikk veldig mestringsfølelse... etter at skrekken om at den ikke funka mer var vekke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...