Gå til innhold

Tips til revejakt


Anbefalte innlegg

Har nå tilgang på 3 glugger og sitte i.

 

Men jeg har aldri jakta noe annet en fugl før tenkte og prøve meg på revejakt ,

( Har rifle )

 

Hva skal jeg gjøre når jeg skyter reven, Behandle osv.

 

Er det noen skuddpremier osv på rev ?

 

Pelsen ?

 

Hvor skal jeg evt treffe på reven for og få mest mulig bra pels osv.

 

Enkle tips og råd tar jeg imot med Takk !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe Åtejakt på rødrev (nr1) ettersom denne tar for seg alle disse punktene du lurer på. Det som er fint med en slik film er at du kan se hvordan div ting skal gjøres i praksis. Spesielt med tanke på om du ønsker å behandle dyret etter at du har skutt det. Filmen viser hele denne prosessen. Den tar også for seg ammunisjon som er best for revejakt med tanke på best mulig reveskinn.

 

Så vidt jeg husker er det kommunen som styrer skuddpremier på rev, men det kan også være lokalt. Mange anser reven som skadedyr, og ønsker å holde bestanden nede. (Skadedyr, ved at den dreper f.eks. fugl eller rådyrkalver). Du må nesten spørre kommunen eller få vite om noen i ditt nærområde betaler skuddpremie på reven. Er greit å vite ettersom det kan bli mange rever gjennom vinteren :)

 

Du bør ikke begynne å tenke på skinnet fremfor human jakt. Viktig at du skyter reven rett over frambeina, som er en god tommelfingerregel. Reven er et lite vilt, spesielt på 100 meter med rifle. Så den største blinken vil da være i lunge-hjerte regionen. Skyt der!

 

Det kan være vanskelig å se noe som helst om natta/kvelden hvis du ikke har lyskastere som lyser opp åteplassen. Da er det en fordel å komme i måneskinn. Da vil snøen sørge for at området blir godt belyst.

 

Link til filmen : www.videoclip.no (Scroll litt ned og du vil se "Åtejakt på rødrev 1")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...