Gå til innhold

Trenger man coldplate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er slik at hvis kjærnen er liten (som feks amd-kjærner), så er det et must, men hvis den dekker det meste av peltieret (som feks P4, nvidia-gpu, nb osv), så trenger du det ikke.Poenget er jo å spre varmen over hele peltieret, men med en stor kjærne eller heatspreader, så skjer jo det uansett.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg stiller meg noe kritisk til å legge feks 4*4cm spesielt 5*5cm TEC direkte på en P4 cpu (ca3*3cm) evt Geforce gpu (ca3*3cm) uten coldplate eller annet til å fordele trykket/presset og temperaturen

 

Har selv faktisk aldri vurdert å prøve noe sånn uten colplate

men det kunne jo være interessant å høre hvis det er noen som har prøvd ??

 

Er det noen som har prøvd å bøye/knekke en "varm" peltier, er denne myk i forhold til en "kald" ??

Lenke til kommentar
Jeg må si at jeg stiller meg noe kritisk til å legge feks 4*4cm spesielt 5*5cm TEC direkte på en P4 cpu (ca3*3cm) evt Geforce gpu (ca3*3cm) uten coldplate eller annet til å fordele trykket/presset og temperaturen

 

Har selv faktisk aldri vurdert å prøve noe sånn uten colplate

men det kunne jo være interessant å høre hvis det er noen som har prøvd ??

 

Er det noen som har prøvd å bøye/knekke en "varm" peltier, er denne myk i forhold til en "kald" ??

 

Jeg tror jeg venter til microplex får inn coldplates jeg, før jeg setter inn peltier på cpu og nb..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...