Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skuffende av Telenor;;;noen erfaringer med Tele2?


Anbefalte innlegg

NEXTGENTEL er tingen

 

Skreiv meg på mail-lista deira for rundt eit år sidan.

Dei skulle ta kontakt når eg kunne bestille.

Seinare fann eg sjølv ut at dei hadde planar om utbygging i veke 13 i år.

Venta då med å skifte til Bluecom som då var planen.

Når veke 13 kom så vart det plutseleg veke 26.

I mai stod det ei stund: Ikke planlagt utbygd.

Ringte og fekk bekrefta at veke 26 stod fortsatt fast.

Gadd ikkje vente lenger og bestilte Tele2.

Billig og med god fart første vekene.

Når veke 26 kom, så vart sentralen min plutselig ikkje planlagt utbygd

igjen.

 

Grunnen var at for få hadde bestilt.

 

Dei har nok litt for høge tankar om seg sjølv.

Sikkert alt for mange fornøgde kundar.

(Eg skulle gjerne vore ein av dei.)

 

Ikkje gidd dei å gi beskjed til folk på mailing-lista si om at dei kan bestille,

og så forventar dei at folk skal bestille sjølv om datoen vert flytta.

 

Bent

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når veke 26 kom, så vart sentralen min plutselig ikkje planlagt utbygd

igjen.

 

Grunnen var at for få hadde bestilt.

 

Dei har nok litt for høge tankar om seg sjølv.

Sikkert alt for mange fornøgde kundar.

 

Dette er ikke så uvanlig fra NGT, og det bidrar til den generelle følelsen av at NGT ikke opptrer seriøst ovenfor sine kunder og kun flyter på manglende konkurranse på hastighet og priser.

Lenke til kommentar
eiga: mulig at selgeren glemte å opplyse deg om dette, men når du sier jatakk til dette tilbudet fra telenor, så blir du faktisk budet i 1år til.

spørsmålet er vel bare om denne bindingstiden egentlig har trått til, siden du ikke engang har fått produktet du har bestillt enda. (jeg mener ihvertfall nei, telenor mener sikkert noe helt annet)

 

Dette er helt nytt for meg, men det forundrer meg ikke om det er slik.

 

Jeg anbefaler deg å lese kjøpsloven(oppsøkende telefonsalg). I mitt tilfelle ble jeg ringt opp av Telenor, og i realiteten kan jeg gjøre hva jeg gjøre hva jeg vil med 'avtalen', og spesielt ettersom varen ikke er levert(som du påpeker) og ingen tidsfrister har startet... Jeg har også kun en kontrakt som er utløpt, og har ikke skrevet under på noen nye 'bindingstider'.

 

Dersom Telenor 'prøver seg' med en binding, kan jeg garantere at de kommer til å gå på en smell ....som de sikkert ikke merker...bare en kunde de ikke klarte.. :lol:

 

Blir spenndende dette, Telenor er jeg ferdig med uansett.

 

Takker for innspill!!

Lenke til kommentar

Merk at Bluecom kjører kampanjepriser nå...etter 12 måneder må man nok dessverre betale fullpris (495,- og ikke 395,- for 720/128 linje).

 

Har selv Bluecom og må betale full pris ettersom jeg er en god gammel kunde...jeg kunne få kampanjeprisen, men da måtte jeg betale et gebyr på 500,- og binde meg i 12 måneder (prisen gjaldt da i 12mnd). Dvs. at halve vinninga går opp i spinninga...typisk.

 

Vurderer nå å bytte til Tele2 eller Kvalito....

Lenke til kommentar
Merk at Bluecom kjører kampanjepriser nå...etter 12 måneder må man nok dessverre betale fullpris (495,- og ikke 395,- for 720/128 linje).

 

Har selv Bluecom og må betale full pris ettersom jeg er en god gammel kunde...jeg kunne få kampanjeprisen, men da måtte jeg betale et gebyr på 500,- og binde meg i 12 måneder (prisen gjaldt da i 12mnd). Dvs. at halve vinninga går opp i spinninga...typisk.

 

Vurderer nå å bytte til Tele2 eller Kvalito....

 

Jaha?

Jeg har byttet til kampanjepris uten noe mellomlegg, dog var jeg utenfor bindingstiden samt at jeg bandt meg for nye 12 måneder.

Og spå prisene på ADSL ett år frem i tid tror jeg ikke noen greier så den spådommen din er høyst usikker.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en telefon fra en av telenors selgere.

 

Sitter litt på gjerdet og har enda ikke klaget til Telenor(har bevist ikke klaget), har tenkt å bytte til Tele2(200,- kr billigere og ingen begrensning).

 

Så spørres det en gang til i dette forumet; hva er dine erfaringer med Tele2 og oppetid på linjer?

 

Du har jo allerede fått endel svar, men uansett.

Jeg har hatt Tele2 noen måneder nå og så langt har det vært en hyggelig opplevelse. Support har svart greit, linjen har vært oppe uten registrerte avbrudd for meg så langt. Ved noen få anledninger har det virket som belastningen har vært litt høy så hastighet ved test har falt litt, men ikke mer enn at jeg kunne leve med det.

 

Ut fra hva jeg har fått levert til den prisen jeg har betalt har ikke jeg noe problem med å anbefale Tele2.

Lenke til kommentar
Merk at Bluecom kjører kampanjepriser nå...etter 12 måneder må man nok dessverre betale fullpris (495,- og ikke 395,- for 720/128 linje).

 

Har selv Bluecom og må betale full pris ettersom jeg er en god gammel kunde...jeg kunne få kampanjeprisen, men da måtte jeg betale et gebyr på 500,- og binde meg i 12 måneder (prisen gjaldt da i 12mnd). Dvs. at halve vinninga går opp i spinninga...typisk.

 

Vurderer nå å bytte til Tele2 eller Kvalito....

 

Jaha?

Jeg har byttet til kampanjepris uten noe mellomlegg, dog var jeg utenfor bindingstiden samt at jeg bandt meg for nye 12 måneder.

Og spå prisene på ADSL ett år frem i tid tror jeg ikke noen greier så den spådommen din er høyst usikker.

 

Sakset fra mail ifra Bluecom:

Hei!

 

Du kan få 720/128m til kr 395,- pr måned ved å binde deg for 12 nye måneder, og det tilkommer et etableringsgebyr på kr. 500,-  

 

Med vennlig hilsen

Jo, Sales Support Consultant

 

BlueCom AS

 

Fikk denne i juni...kanskje de ikke fikk noen til å binde seg på denne måten...så jeg skal maile dem igjen og spørre om de fortsatt skal ha dette gebyret, samt fortelle at andre har sluppet å betale :)

 

Ang. priser om 1 år så er det selvsagt vanskelig å spå...kan jo hende Bluecom skal kjøre kampanjepriser forever... :)

Lenke til kommentar

[quote name="Stream

Fikk denne i juni...kanskje de ikke fikk noen til å binde seg på denne måten...så jeg skal maile dem igjen og spørre om de fortsatt skal ha dette gebyret' date=' samt fortelle at andre har sluppet å betale :)

 

Ang. priser om 1 år så er det selvsagt vanskelig å spå...kan jo hende Bluecom skal kjøre kampanjepriser forever... :)[/quote]

 

Jeg fikk mitt tilbud i august, og jeg tviler på at markedet er villig til og betale 495,- for denne linja, dog så kan det jo hende hele markedet går oppover igjen for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Skifta til Tele2 (1024/256) fra Telenor (704/128) nå her i sommer. Linja fra Tele2 skulle være klar ca 20 juli, men ble ikke klar før2 uker seinere. Linja jeg fikk da hadde en ytelse på mellom 20-30 kbs når jeg testa mot speedometeret i IT-avisen. Dette resultatet fikk jeg samme hvilket tidspunkt på døgnet jeg testa linja.

 

4-5 dager etter at jeg fikk linja var den plutselig død (fikk ikke lys på @-lampa på modemet)! Ringte så kundeservice og meldte feilen og fikk etter hvert en sms med antatt rettetidspunkt.

 

Fikk så etter en 3-4 dager en sms om at feilen nå skulle være rettet. Det var den så absolutt ikke og jeg ringte derfor på nytt for å si fra om dette. Mottok til sammen 5 slike rettetidspunkt hvor feilen skulle være rettet, men linja mi var fremdeles død. Etter å ha vært hos naboen som også har Tele2 adsl, og lånt modemet hans for å fastslå at det ikke var modemet mitt det var noe galt med, ringte jeg for ørtende gang Tele2 og gav beskjed om at nå måtte noe begynne å skje! Det hadde da gått ca 1 mnd siden jeg mista forbindelsen på linja mi. Fortalte også at jeg hadde en regning liggende fra dem som jeg ikke hadde så mye lyst til å betale før de leverer det produktet de tross alt tar betaling for, og hadde da et håp om en form for kompensasjon, men alt de kunne tilby var å utsette betalingsfristen på regninga.

 

Så får jeg plutselig en oppringing mens jeg er på jobb, fra en telenor ansatt som var utkalt for å sjekke linja inn til huset mitt. Han kunne fortelle at han hadde kontakt med modemet mitt og at alt nå så ut som det fungerte. Spurte ham om han kunne vente i noen minutter slik at jeg kunne stikke fra jobben og ta ham med inn i huset for å sjekke om linja faktisk var oppe. Det var greit for ham, og jeg stakk derfor fra jobben 1 times tid. Da vi kom inn å skulle sjekke modemet mitt, var det fortsatt like dødt! Mannen fra telenor innrømte at han ikke kunne se hva som skulle være galt, men skulle sjekke opp med noen teknikere hos telenor når han kom tilbake dit. En eller annen feil hadde de nok funnet enten hos Telenor eller Tele2, for da jeg kom hjem noen timer senere var linja oppe igjen. Ytelsen var dessverre akkurat den samme som før (20-30kbs).

 

Tenkte kanskje at jeg skulle få en ny sms fra Tele2 om at linja nå i alle fall var oppe, men den kom aldri. Så etter noen dager ringte jeg selv for å høre om hva som hadde vært galt. Det kunne de ikke fortelle meg da de ikke hadde noen peiling på dette. Tok opp igjen problemet med dårlig ytelse på linja, og fikk da beskjed om å starte å laste ned en fil og ta screenshots av dette og sende til Tele2. Sa at jeg skulle gjøre dette, men ga samtidig uttrykk for at nå var jeg DRITA LEI av å sitte å lete fram feil for Tele2, og at hvis saken nå etter at jeg sender inn screenshots ikke blir løst i løpet av kort tid, så finner jeg meg en ny isp.

 

Tele2 har absolutt ikke imponert meg, og visst er Telenor dyrere, men de 3 årene jeg hadde adsl fra dem var det ALDRI noe problem verken med oppetid eller ytelsen på linja.

Lenke til kommentar
Konklusjon: Det billigste alternativet er definitivt ikke det beste. Betal heller litt mer for en stabil og god Bluceom, NGT eller til og med Stjelehor linje.  :lol:  8)

 

Det billigste kan være det beste... faktisk: https://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=15

 

Har god erfaring med kvalito, support 24/7 på mail, på søndag sendte jeg mail og fikk reply etter 10 min, det kaller jeg service.

Men ikke send mail til kvalito i tr.heim, de har byttet lokaler og derfor problemer med mail serveren sin.

de er like billige som tele2, og tele2 = telenor2.

jaja, benytt det alternativet du liker best, jeg anbefaler kvalito

Lenke til kommentar
Det billigste kan være det beste... faktisk: https://www.kvalito.no/products/matrix.asp?kategori=15  

 

Har god erfaring med kvalito, support 24/7 på mail, på søndag sendte jeg mail og fikk reply etter 10 min, det kaller jeg service.  

Men ikke send mail til kvalito i tr.heim, de har byttet lokaler og derfor problemer med mail serveren sin.  

de er like billige som tele2, og tele2 = telenor2.  

jaja, benytt det alternativet du liker best, jeg anbefaler kvalito.

 

Uviten som jeg er, visste jeg ikke at kvalito er billigere. :smile:

 

EDIT: Hva i huleste er det som skjer? Nå fikk jeg så absolutt bakoversveis! Tok den daglige speedometer testen på It-avisen for 2 min siden. Forventet meg et resultat på rundt 200kbit, ja kanskje til og med 300kbit om jeg hadde vært heldig med Tele2 1024/256 linja mi som jeg har slitt med i flere måneder. (puh, lang setning). Til min store forskrekkelse fikk jeg opp et helt annet resultat enn forventet.

 

IP-adressen 193.217.xxx.xx lastet ned 884536 Bytes

på 6.672 sekunder.

 

Nedlastingshastighet: 1061 kbit/s.

 

Tenkte dette måtte være et engangstilfelle, men uansett hvor mange ganger jeg sjekker hastigheten, får jeg 1061-1090kbit/s. Hastigheten til utlandet har mildt sagt vært helt rævva (50-100kbit/s). Tok derfor en test på broadband.rules.it sine sider. Resultatet :o

 

Tok også en siste test. Denne gangen lastet jeg ned en linux distro fra ftp.uio.no Snittnedlastningshastighet: 132KByte/s

 

Dette er noe jeg aldri har opplevd med mitt Tele2 abbonement, så jeg lurer på om det er flere som har merket en stor yteleseforskjell på tele2 linja si? Dette var iallefall en av de få positive overaskelsene jeg har fått erfart fra Tele2. Om det er kortvarig eller ei, finner jeg fort ut. Pesimistisk som jeg er, frykter jeg alltid det verste. :wink:

Lenke til kommentar

Dette er noe jeg aldri har opplevd med mitt Tele2 abbonement, så jeg lurer på om det er flere som har merket en stor yteleseforskjell på tele2 linja si? Dette var iallefall en av de få positive overaskelsene jeg har fått erfart fra Tele2. Om det er kortvarig eller ei, finner jeg fort ut. Pesimistisk som jeg er, frykter jeg alltid det verste. :wink:

 

Har opplevd det samme selv.. dette "mirakelet" skjedde i går hos meg, linja kobla seg av konstant i ca 15-20min, sjekket så driftloggen til Tele2 når jeg kom oppe igjen, og der stod det at det kom til og skje arbeid og oppgradering av SW på routerne osv. i Sør-Trøndelag på det eksakt samme tidspunktet jeg fikk problemer med linja.. greit nok.. testa hastigheten etter alt funka fint igjen, og guess what.. maks hastighet, uansett fra hvor, når, eller hva... mildt sagt overrasket.. sjekket nettopp, og får full hastighet selv midt på dagen (fantastisk)..

 

Dog, skal sjekke i 16-20 tida i kveld, ofte, og se hvilke hastigheter jeg får da.. er somregel i den perioden Tele2 har slitt mest (har hatt omtrent dobbel ISDN hastighet på dette tidspunktet siden jeg fikk Tele2 installert her..).

Lenke til kommentar

Ja det ser omsider ut som Tele2 har fått fart på sakene. I går ettermiddag/kveld og så langt i dag har jeg hatt en hastighet på linja mi som faktsisk er i overensstemmelse med det jeg skal ha :smile: ligger faktisk i overkant også, så nå får en bare krysse fingrene og håpe at Tele2 har funnet en varig løsning på problemet.

Lenke til kommentar

joda, det har gått bedre siden onsdag!

på dagtid er ting mot norge så bra som de skal være. det blir litt dårligere utover kvelden.

mot utlandet sliter jeg fortsat litt. på dagtid har jeg bikket over 500kbit (nådde knapt 120 tidligere) på www.dslreport.com. dårligere på kveldstid. men bedre har det blitt!

 

fikk beskjed om at ting skulle skje neste uke, så jeg venter med spenning på hva som skjer da (sikkert ingenting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...