Gå til innhold

[Løst] Skal ha nytt HTPC kabinett. Noen som har erfaring med Silverstone Grandia GD08?


Anbefalte innlegg

Før jeg trykker på kjøp knappen vil jeg sjekke om noen har erfaring med Silverstone Grandia GD08.

http://www.silversto...pid=331&area=en

 

Dette blir en gamer/HTPC med phenom II x4 965BE(OC 4ghz).Gigabyte FXTA UD5 og Sapphire HD 7970.

 

Plass til 3stk 120mm vifter i fremme i bunnen av kabinettet,samt 2stk 120mm vifter på høyre side ved CPU og slappe 2stk 80mm vifter bak.

 

Så da lurer jeg på å kjøre alle 120mm viftene som intake og 80mm som eksos.

 

Vil da GPU viften og 2stk 80mm vifter klare å lage god airflow i kabinettet?

Med 5stk 120mm vifter som intake blir det vel en tanke overtrykk?

 

På forhånd takk :)

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

@matta1985.

Prøvde meg på 4.2GHz, bluescreen etter 2 timer.

HK tåler ikke mye OC på FSB.

 

Får holde meg til stabile 4GHz.

Byttet ut de corsair viftene som fulgte med H100i, makan til støy skal du lete lenge etter(max hastighet).

Satt i de gamle Cooler Master SickleFlow 120mm, disse halverte støyen selv med 2000rpm. Temp gikk opp 4-5 grader.

Endret av jetzbullet
Lenke til kommentar

Allright..

 

Men 4 GHz er ganske smooth da. Kun uppet multiplieren da eller?

 

Jeg har hørt at de Silent Viftene til Corsair skal være veldig gode med tanke på lydnivå og hvor mye luft de klarer å flytte. Har du oppdatert til Catalyst 13.1 enda eller? Hører det skal forbedre ytelsen i bf3 med 10 - 15 % fra 12.11 Beta 12 driverne. Holder på å laste ned nå :D

 

Forresten har du mottatt og montert hybrid kjøllingen til 7970 ditt enda? Fungerer det bra?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jupp. Mp.

 

Ikke de som fulgte med, på full rulle..støøøy!.

Da gjør Cooler Master SickleFlow 120mm en god jobb mye stillere! De hadde jeg liggende ubrukt,slo til på et godt tilbud. H100 radiatoren er tynn så sickleflow viftene klarer å flytter mye luft :thumbup:

 

Slo fra meg med tanken om hybrid kjøleren pga kjøleribbene til vram blir permanent limt fast med termisk lim!!. Kjipt om man vil ha ekte vannkjøling senere :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...