Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykologen sa jeg kunne bli lagt inn...


snorkeren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeg slutter meg så inderlig til Dag1234 sitt innlegg.

Jeg vil også påpeke at Snorkeren har en rekke innlegg som peker på at h*n er i en særstilling vedrørende sin totale helsesituasjon. Det er derfor min anbefaling at det utvises fornuft i svarene på Snorkerens spørsmål på helseforumet.

 

Være hjelpsomme, men ikke være i grenselandet; alternativ behandling/konspirasjonteorier ... Har jeg forstått dette riktig?

 

:)

Lenke til kommentar

"Vonde tanker", "sinne" og "angst for døden" (som en palestiner i Gaza)

 

"Aspergers syndrom" vil logisk gi mange emosjonelle reaksjoner før man aksepterer situasjonen etter 10 år...? Alt er mye enklere når man får en diagnose som "Downs syndrom", uhelbredelig.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det er iallefall mange som blir feilmedisinert. Du må selv vurdere om du forteller ting til psykologen for å påkalle oppmerksomhet, og eventuelt er sint eller vanskelig å ha med å gjøre av samme grunn. Jeg tipper du kan ha hatt forstyrrende tanker (les http://en.wikipedia....ughts#Treatment ), men ikke psykose. Dessuten har ca 40 % av de ned asperger depresjon og adhd, i tillegg til at mange symptomer ligner ocd. (Patients with intense intrusive thoughts that do not respond to SSRIs or other antidepressants may be prescribed typical and atypical neuroleptics including risperidone (trade name Risperdal), ziprasidone (Geodon), haloperidol (Haldol), and pimozide (Orap).[67])

 

Jeg vil si det er en mulighet du ble feilmedisinert, hvis det ble satt igang med atypiske uten å vente på effekten av kun SSRI.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Dessuten har ca 40 % av de ned asperger depresjon og adhd,

 

http://www.fhi.no/ew...1:5647:17:::0:0

Resultatet viste at i Oslo hadde 12 prosent av kvinnene og 9 prosent av mennene en depresjon på det tidspunkt undersøkelsen pågikk. I de øvrige landene (Finland, England, Irland og Spania) varierte tallene fra tre til 24 prosent, med lavest forekomst hos kvinner og menn i en spansk by og høyest blant kvinner i de to byene Dublin og Liverpool. Noe lavere svarprosent i England og Irland kan ha påvirket tallene.

 

Sjansen for depresjoner øker med hvor mange plager man har .. ikke uventet

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjansen for depresjoner øker med hvor mange plager man har .. ikke uventet

 

Det er mitt inntrykk at sjansen for depresjoner øker dramatisk desto lenger nord eller sør for ekvator en bor. Har en asperger og bor såpass langt nord for ekvator som Norge er, tror jeg risikoen for noen i den gruppen er enda høyere . Nå ser jeg wiki opererer med 65 % http://en.wikipedia.org/wiki/Asperger_syndrome#Epidemiology , så siden Norge er såpass langt nord, dobler jeg anslaget til 80 %

Endret av festen
Lenke til kommentar

En ting jeg har spekulert i, som jeg tror gjelder Asperger, er at jeg tror de med asperger, ofte har en lav digit ratio på fingrene. Det betyr kort pekefinger, relativt til ringfinger, som betyr mye testosteron i svangerskapet. Og at det på en måte programmerer en til å ha høy følsomhet for sosial status. Og at den mekanismen lett gir depresjon i asperger, da asperger kan virke som et handicap i forhold til å oppnå høy sosial status.

 

http://palmreadingpe...ength-ratio.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Digit_ratio#Psychological_disorders

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er ingen her som vet nøyaktig hva som skjer med deg og hva som er best for deg.

 

Det er folk som er for medisinering og folk som er mot medisinering.

Hvis medisinene fungerer slik at du har det bedre og du er tilvendt dem, så er det sannsynligvis lurt å tenke seg godt om før man slutter med dem, og å kun gjøre dette i samarbeid med teamet rundt deg.

 

Det jeg tror er en av hovedårsakene her er de sosiale aspektene ved aspergers og andre relevante psykologiske tema som et resultat av dette, og det er der jeg ville satt inn ressursjene først før en begynner å vurdere eventuelle endringer i medisinbruk, med mindre du opplever store problemer med medisinene.

 

Helt greit at du spør om råd her og får litt input, men de du har rundt deg i systemet ditt er sannsynligvis de som kjenner deg best og som kan gi den beste oppfølgingen. Psykologen din snakker av erfaring om hva som skjer når folk slutter med medisinene sine for tidlig, og det er viktig å høre på det. Medisinene er ikke som en vitaminpille man bare kan slutte med. Kroppen din er mye mer avhengig av medisinene når du først har begynt å ta dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...