Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi 2 - Privatist eksamen høst 2012 (I mårra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det burde vel gå ann å bruke RadioButtons også. Du må vel da bruke en function eller noe for å fortelle flash at du har valgt en spesifikk RadioButton og så har du jo button til å sende svaret og derfra er vel koden hel lik den jeg har.

 

Det som skjer nå er at, hvis jeg trykker F12 som da sender scenen til Google Chromen min, så kan jeg trykke så mange ganger jeg vil så lenge jeg er på siden. Hvis jeg går inn å ut av siden, så reseter siden seg.

 

However;

 

Hvis jeg trykker CTRL + Enter, og kommer i "exploreren" internt i Flash (dere skjønner nok hva jeg mener) så kan jeg bare trykke én gang når jeg er på siden. Strange.

 

Det kan kanskje ha noe med at når den scenen min blir launchet i Google Chrome så tar den også i betraktning PHP scroptet jeg har i folderen. Er ikke helt sikkert på dette, men tror det er slik.

 

Gleder meg til å se hva du har fått til @HHherasen

Endret av eNiize
Lenke til kommentar
noen som vet hvorfor jeg ikke får linket her:O?

 

Don't have a clue. Prøv å last ned VVcap da. Samme som jeg bruker. Du bare trykker på printscreen og så velger du hvilket område du har lyst å "printe" ut og så er det bare å paste inn linken som programmet gir deg automatisk. Veldig praktisk!

Endret av eNiize
Lenke til kommentar

Don't have a clue. Prøv å last ned VVcap da. Samme som jeg bruker. Du bare trykker på printscreen og så velger du hvilket område du har lyst å "printe" ut og så er det bare å paste inn linken som programmet gir deg automatisk. Veldig praktisk!

 

Dette kunne jeg også gjort, men prøv å gå inn her pg last ned SWF:

dropbox.com/s/cy133mzqjybp1y6/Bruk%20RadioButtons%20vote%20poll.swf

 

det skal fungere det altså

Endret av HHherasen
Lenke til kommentar

Her er hvert fall det jeg gjorde.

 

Må si at den forsiden pluss bildene og alt det er gjort fort og siden vi ikke vet mer så blir det bare sånn, så får man forandre på det når man får vite mer.

 

Forskjellen mellom HHherasen og min er vel at jeg bare kan stemme 1 gang.

 

Link:

https://dl-web.dropb....swf?w=3cd5f16d

 

Linken funket ikke:/

Men er bare en variabel som styrer om man kan stemmer 1 eller 1000 ganger, så hvis jeg setter den til 1 vil det bli det tilsvarende, var mest så folk kan se at det funker å trykke på de forskjellige:)!

Men når du hadde eksamen, var oppgaven stor og hvordan gikk det ?

Lenke til kommentar

Haha, joda, stemmer det, men funket ikke å dobbeltklikke :p Men kunne du tenkt deg å legge ut flash fila på det du gjorde også? :)

 

er ikke bare å sende Fla fila siden jeg bruker flash builder til å skrive kode. så da må jeg isfåall sende hele prosjektet. Men kan lage et lite eksempel som er lettere å forstå slik at du skjønner hvordan det funker. hvis det høres greit ut :) ?

Lenke til kommentar

Sweet. Bortsett fra det får vi sikkert som sagt en oppgave med lydklipp. Kan tenke meg f.eks. at man har 3 bilder forran seg, og når man holder musa over eller trykker over bildet vil forskjellig lydklipp spilles av. Dette kan vel ikke være altfor komplisert å få til? :ph34r:

 

er ikke bare å sende Fla fila siden jeg bruker flash builder til å skrive kode. så da må jeg isfåall sende hele prosjektet. Men kan lage et lite eksempel som er lettere å forstå slik at du skjønner hvordan det funker. hvis det høres greit ut :) ?

 

Høres konge ut!

Lenke til kommentar

Gamer LoL atm så sender den straks gutta

 

Do your thang!

 

er ikke bare å sende Fla fila siden jeg bruker flash builder til å skrive kode. så da må jeg isfåall sende hele prosjektet. Men kan lage et lite eksempel som er lettere å forstå slik at du skjønner hvordan det funker. hvis det høres greit ut :) ?

 

Er dette et annet program du bruker som ikke kan åpnes i Flash? :)

Lenke til kommentar

Do your thang!

 

 

 

Er dette et annet program du bruker som ikke kan åpnes i Flash? :)

 

Nei det er ikke et annet program som ikke kan åpnes i flash, Så du ville fått åpnet FLa fila som normalt. Men koden ligger ikke i Fla fila den ligger i en egen Klasse. Og for å skrive kode bruekr jeg Flash Builder til å programmere i.

Men lager et lite ekesemel ti ldeg nå, som bare er fla:) så kan du se på den først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...