Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi 2 - Privatist eksamen høst 2012 (I mårra)


Anbefalte innlegg

Du gjør jo selvfølgelig det du syns er best og er mest vant til. Sier det mest fordi jeg nesten aldri har brukt klassen (unntatt når vi lagde et stigespill) og syns det blir kronglete med så mange filer.

 

Dokumentasjonsoppgaven burde være på 1-3 sider med tanke på at Pseudokoden tar ca 1/2 side.

Dette er løsningforslaget til dokumentasjonsoppgaven V11

https://www.dropbox....ningsforlag.doc

 

Takk igjen:D

Dokumentasjonen skal være såpass ja:)

men man skal ikke forklare koden grundig i dokumentasjonen? eller skal man?

Det gjør man isåfall også under kodingen ved hjelp av //bal bal bla bla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen noe eksempel på en lydoppgave som kunne passet til denne forberedelsen? Eller bildeoppgave, evt begge deler? :)

Er det noen som jobber med en fil til dette? :)

 

Kunne tenkt meg det samme! Prøver meg litt, men roter mye selv! :shrug: Men hadde vært konge med en fil hvor man kunne holde over et bilde eller evt. klikke på bilde og få en lyd spilt av som resultat!

 

Min skyld... tenkte ikke på at du hadde en annen version enn meg, Men legger ved en link til CS4 versionen nåå :) om 1 min

 

 

og her er den :D

www.dropbox.com/s/320t6fc560xww31/Eksempel%20p%C3%A5%20poll%21%20CS4%20Version.fla

Helt genial denne og! Takk!

Lenke til kommentar

Takk igjen:D

Dokumentasjonen skal være såpass ja:)

men man skal ikke forklare koden grundig i dokumentasjonen? eller skal man?

Det gjør man isåfall også under kodingen ved hjelp av //bal bal bla bla

 

Man skal ikke skrive noe grundig kode nei, bare pseudokode som skal vise hvordan den ferdige koden din skal være.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Ser ikke ut til at jeg er den eneste som har IT2-eksamen imorgen, nei.

 

Jeg bruker Javascript, så ting blir litt annerledes for min del.

 

Jeg så dere snakket om polls etc, skal det være slik at informasjonen skal lagres lokalt eller globalt (Database på en server vha. PHP)?

 

Noen som har eksempel på dokumentasjon til en eksamensoppgave? Det er egentlig det eneste temaet jeg er helt blank på :p

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at jeg er den eneste som har IT2-eksamen imorgen, nei.

 

Jeg bruker Javascript, så ting blir litt annerledes for min del.

 

Jeg så dere snakket om polls etc, skal det være slik at informasjonen skal lagres lokalt eller globalt (Database på en server vha. PHP)?

 

Noen som har eksempel på dokumentasjon til en eksamensoppgave? Det er egentlig det eneste temaet jeg er helt blank på :p

Du er ikke alene nei:)

Det blir litt anerledes for deg siden du bruker Javascript.

Men pensumet tilsier ikke noe om at man skal kunne hverken mySql eller php. så jeg tror ikke du trenger det nei. Man kan jo selvfølgelig sett det opp slik at det blir laget lokalt, hvis du har tid til overs:) I Actionscript 3 kan man gjøre det med SharedObject(hvis noen skulle lure). Og du kan sikkert et eller annet tilsvarende i JavaScript

Endret av HHherasen
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at jeg er den eneste som har IT2-eksamen imorgen, nei.

 

Jeg bruker Javascript, så ting blir litt annerledes for min del.

 

Jeg så dere snakket om polls etc, skal det være slik at informasjonen skal lagres lokalt eller globalt (Database på en server vha. PHP)?

 

Noen som har eksempel på dokumentasjon til en eksamensoppgave? Det er egentlig det eneste temaet jeg er helt blank på :p

 

Se lenger opp i diskusjonen, linker en dropbox link med dokumentasjonsoppgave. Reply til HHherasen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Du er ikke alene nei:)

Det blir litt anerledes for deg siden du bruker Javascript.

Men pensumet tilsier ikke noe om at man skal kunne hverken mySql eller php. så jeg tror ikke du trenger det nei. Man kan jo selvfølgelig sett det opp slik at det blir laget lokalt, hvis du har tid til overs:) I Actionscript 3 kan man gjøre det med SharedObject(hvis noen skulle lure). Og du kan sikkert et eller annet tilsvarende i JavaScript

Siemn, brukte dere javascript på skolen eller bruker du det rett og slett fordi det er det du kan beste? Bare lurer av ren nysgjerrighet egentlig hehe:)

I Javascript er det localStorage og sessionStorage som er tingen. Ganske enkle saker om det er enkle saker som skal lagres :p

 

Jeg bruker Javascript fordi jeg da gjør meg uavhengig av Adobe-pakken og fordi jeg synes at Javascript virker med nyttig enn Flash/C#. Dessuten kan man bygge på mye av IT1-kunnskapen med Javascript. Ett problem med Javascript er jo såklart at det ikke er like enkelt å animere i, men det har løst seg fint med Adobe Edge Animate. Likner på flash men outputter Javascript. Samtidig så er ikke all funksjonaliteten til Flash der enda, så noe er litt mer knotete enn andre ting.

 

Jeg har aldri hatt IT på skolen, jeg gjør det for egen motor som privatist.

Lenke til kommentar

Jaja guttar og jentar. Er ikke så mye annet jeg kan si og gjøre for øyeblikket. Kommer til å ha taben oppe hvis det er noe dere fortsatt lurer på selvfølgelig..

 

Er bare å si lykke til med alle som har eksamen i morgen, og ikke stress under eksamenen så skal du se at all går fint!!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Jeg er fortsatt litt interessert i å vite om dere har gjort noe ang. dokumentasjon og ev. har et eksempel. Ettersom jeg bruker Javascript kan jeg jo skrive kommentarer inni koden, som man ser om man viser kildekoden.

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg det samme! Prøver meg litt, men roter mye selv! :shrug: Men hadde vært konge med en fil hvor man kunne holde over et bilde eller evt. klikke på bilde og få en lyd spilt av som resultat!

 

Holder du meg oppdatert på hvordan det går? Skal prøve litt jeg og! :)

Skal se i gamle eksempler og prøve å gjøre de om.. Dette er vanskelig merker jeg :p

Lenke til kommentar

Holder du meg oppdatert på hvordan det går? Skal prøve litt jeg og! :)

Skal se i gamle eksempler og prøve å gjøre de om.. Dette er vanskelig merker jeg :p

 

Haha, ja får det ikke helt til, prøver meg på det i flash, men flash er uenig i det jeg ber den om, så tenker jeg skal prøve windows web developer nå og se hvordan det går :p

Har du funnet på noe lurt selv? :xmas:

Lenke til kommentar

Haha, ja får det ikke helt til, prøver meg på det i flash, men flash er uenig i det jeg ber den om, så tenker jeg skal prøve windows web developer nå og se hvordan det går :p

Har du funnet på noe lurt selv? :xmas:

Til dere som lurer på hvordan man kan spille av lyd ved og holde musen over et bildet,trykke på det elelr hva du ønsker så er det utrolig ett!

Du lager et movieClip som kan være hva som helst bildet tegning what ever:)

så lager du en lytter funkjson til "Bildet" som følger:

 

var lydklipp:cheer = new cheer();
var sc:SoundChannel;

bildet.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, startLyd);
function startLyd(evt:MouseEvent){
sc = lydklipp.play();
}
bildet.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, stopLyd);
function stopLyd(evt:MouseEvent){
sc.stop();
}

 

var lydklipp:cheer = new cheer(); her lager jeg en variabel som linker til lydklippet jeg har i library mitt som heter cheer. eller jeg har linket det til ActionScript og kalt det cheer.

 

I Javascript er det localStorage og sessionStorage som er tingen. Ganske enkle saker om det er enkle saker som skal lagres :p

 

Jeg bruker Javascript fordi jeg da gjør meg uavhengig av Adobe-pakken og fordi jeg synes at Javascript virker med nyttig enn Flash/C#. Dessuten kan man bygge på mye av IT1-kunnskapen med Javascript. Ett problem med Javascript er jo såklart at det ikke er like enkelt å animere i, men det har løst seg fint med Adobe Edge Animate. Likner på flash men outputter Javascript. Samtidig så er ikke all funksjonaliteten til Flash der enda, så noe er litt mer knotete enn andre ting.

 

Jeg har aldri hatt IT på skolen, jeg gjør det for egen motor som privatist.

Det forstår jeg godt da:)

Javascript og animasjon er vel som sagt litt stress ja..

Vurderte en periode og bruke java jeg.. men siden jeg kan ActionScript 3.0 såpass bra som jeg gjør så var det lettere.

Men forstår tankegangen din veldig godt:)!

Lenke til kommentar

Siemn, brukte dere javascript på skolen eller bruker du det rett og slett fordi det er det du kan best? Bare lurer av ren nysgjerrighet egentlig hehe:)

 

Linket bare til et random svar! Men, hvordan endrer man navnet på radiobuttonsene du laget? altså navnet på de forskjellige utøverne! har kopiert for å legge til fler, men finner ikke ut hvordan jeg endrer på navnet?

Lenke til kommentar

Linket bare til et random svar! Men, hvordan endrer man navnet på radiobuttonsene du laget? altså navnet på de forskjellige utøverne! har kopiert for å legge til fler, men finner ikke ut hvordan jeg endrer på navnet?

 

Vil tro det du leter etter er å finne om du trykker på knappen du vil forandre, og dermed går inn i properties panelet. Om det er flash du snakker om nå.

Lenke til kommentar

Vil tro det du leter etter er å finne om du trykker på knappen du vil forandre, og dermed går inn i properties panelet. Om det er flash du snakker om nå.

 

Har prøvd dette, men finner ikke noe sted der jeg kan endre navnet som står! Har kopiert radiobuttonen til "Ove Aunli" og skal endre navnet til en annen utøvers navn!

Lenke til kommentar

Har prøvd dette, men finner ikke noe sted der jeg kan endre navnet som står! Har kopiert radiobuttonen til "Ove Aunli" og skal endre navnet til en annen utøvers navn!

 

Tror kanskje du må skifte "label" navnet. Det er dette som vises på RadioButtonen.

Endret av eNiize
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...